שתף קטע נבחר

פולקסווגן טיגואן במבחן ראשון - מחיר האיכות

הדור השני לרכב הפנאי של פולקסווגן נחת בישראל, עם הבטחה לאיכות גבוהה מבעבר בתמורה לתג-מחיר אטרקטיבי יותר. בדקנו האם הוא מקיים

הדור הראשון של הטיגואן, היה להצלחה מסחררת בתחילת דרכו לפני כמעט עשור. הוא לא היה רכב הפנאי הראשון, אבל סימן את תחילת הפופלאריות של רכבי הקטגוריה והצליח בין היתר תודות למוניטין של אחיו הגדול (טוארג) ותג-מחיר נמוך משמעותית. אלא שבשנים האחרונות הפכה הקטגוריה צפופה ותחרותית מאי פעם, ולמרות הוזלה של כ-15 אלף שקל לעומת הטיגואן הראשון, 165 אלף שקלים כמחיר-בסיס ממקמים אותו גבוה מעל הממוצע בקטגוריה. האם הוא מצדיק את התוספת?

 

מתחרים: מאזדה CX5, טויוטה ראב4, הונדה CR-V, פורד קוגה

מחיר: 165 אלף שקל

 

 

טוב: התנהגות, נוחות, מרווח פנים

בסדר: ביצועים, אבזור

טעון שיפור: עיצוב, מחיר

ציון:

 

איך נראה

הטיגואן החדש מרשים מקודמו, בעיקר תודות לגידול באורך (6 ס"מ) וברוחב (3 ס"מ). אלא שהעיצוב השמרני המוכר של פולקסוואגן נראה כיום מעט גמלוני וחסר השראה אל מול המתחרים המוחצנים. גם פסי גגון ומגיני סף מפלסטיק שחור האמורים לייצר אשליית-גובה, מתקשים לחפות על ממד גובה צנוע משמעותית (כ-5 ס"מ) לעומת הדגם הקודם.

 

השביל בין משטחי כלניות. הפרחים לא נפגעו (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
השביל בין משטחי כלניות. הפרחים לא נפגעו(צילום: ניר בן זקן)

 

תא הנוסעים מציע חומרים איכותיים בדרך כלל, אך הוא מעט קודר. יש תאי אחסון רבים (כולל תא בחלקה העליון של הקונסולה), מסך מגע גדול ("8) ונוח לתפעול, ותנוחת ישיבה גבוהה ושלטת תודות לשטחי חלונות גדולים. המושבים מציעים נוחות ותמיכה טובים, משענת היד מתכוונת לגובה ולמרחק אך זווית ההגה מעט אופקית מהרצוי.

 

היתרון הגדול של הטיגואן הוא במושב אחורי בעל אפשרות כיוון למרחק (כ-18 ס"מ לפנים-אחור) ובבסיס גלגלים גדול יחסית (267.7 ס"מ, תוספת 7.3 ס"מ) המעניקים מרווח רגליים נדיב. הנוסעים מאחור נהנים ממרווח מחיה נדיב גם לרוחב ולגובה, אפשרות כיוון זווית המסעד ופתחי מיזוג בשליטה נפרדת. תא המטען גדול למדי ומציע בין 520 ל-615 ליטר בהתאם למצב הספסל האחורי, הוא שימושי בזכות מפתח רחב ונמוך, אך כולל גלגל חלופי קטן.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

רשימת האבזור של גרסת טרנדליין הבסיסית (ב-165 אלף שקל) כוללת מסך מגע מקורי עם אפשרות צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה (עוקבת פניה), מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום והתראה על עייפות נהג.

 

 

 

איך נוסע

מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר המוכר של הקונצרן מפיק 150 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד והנעה קדמית. למרות שזמינות הכוח של המנוע טובה (25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד) ותיבת ההילוכים מהירת-תגובה, הטיגואן כבד בכ-200 ק"ג מסיאט אטקה למשל, וביצועיו בהתאם - (0 ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, 0.6 שניות יותר מאחיו הספרדי). למרות שהוא מצויד במערכת לניתוק אספקת הדלק לצמד מזרקים בעומס נמוך, גם צריכת הדלק לא יוצאת נשכרת מכך ועמדה על 12.4 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מערך המיתלים מרשים עם כיול מוצק יחסית אך יכולת ספיגת שיבושים טובה (מתלה אחורי רב-חיבורי לעומת קורת מתח באטקה) במהירות נמוכה, לצד שמירה על ריסון מרכב בהתמודדות עם שיבושים במהירות גבוהה. גם בידוד הרעשים בשיוט טוב למדי, להוציא מעט אוושת רוח המגיעה מהמראות.

 

בגרסה הנבחנת השיל הטיגואן כ-70 ק"ג ממשקלו, ויחד עם הגידול ברוחב והירידה בגובה, היכולת הדינמית טובה מבעבר וממרבית המתחרים. היציבות הכיוונית טובה למדי עם זוויות גלגול צנועות, והאחיזה גבוהה עם יכולת להאיץ מוקדם ביציאה מפניות תודות למערכת XDS (המדמה פעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה). להגה משקל טבעי והוא מדויק יותר, אבל עדיין נטול תחושה.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

איך בסוף

הטיגואן החדש מציע איכויות נסיעה גבוהות ותא נוסעים מרווח ואיכותי - יתרונות בולטים לעומת מתחריו הישירים. הוא מציע גם ביצועים ראויים ורשימת האבזור נאה. לעומת זאת, העיצוב החיצוני אנמי ותג המחיר ממצב אותו הרחק מהישג ידם של לקוחות רבים. עובדה זו עלולה לפגוע בסיכויי ההצלחה שלו, למרות איכויותיו.

 


פולקסווגן טיגואן 1.4 TSI

פולקסווגן טיגואן 1.4 TSI
מנוע 4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,395 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד 6 הילוכים
אורך 448.6 ס"מ
רוחב 183.9 ס"מ
גובה 165.4 ס"מ
בסיס גלגלים 267.1 ס"מ
משקל 1,577 ק"ג
נפח תא מטען 615 ליטר
100-0 קמ"ש 9.2 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.4 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 140 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 13 מתוך 15
מחיר 165 אלף שקל
כריות אוויר 7 כריות אוויר
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
פולקסווגן טיגואן
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים