מחר תיפתח שנת לימודים חדשה, כפי שקורה בכל יום ראשון של ספטמבר. מבחינת הילדים מדובר בקץ עידן המסכים כפי שלמדו לחבב בשבועות האחרונים. ההורים לעומת זאת נושמים לרווחה, ורבים מהם מכינים עצמם כבר לנוהל הסעות הבוקר הקבוע. וזה אולי הזמן לדבר גם קצת על המכונית שבה ישב דור העתיד, לעיתים קרובות יחד עם חברים שהורים בעלי תושייה דאגו להצמיד לנהג התורן - בעיקר אם הוא מחנה מתחת לבית מכונית מתאימה והולמת למשימה.
  • לא רוצים לפספס אף כתבה?
עוד כתבות למנויים:
אתם מוזמנים כמובן לשכוח ממכונית ליסינג סדאן לבנה שבה מצטופפים מאחור שניים-שלושה בני שמונה על תיקי הגב הענקיים שלהם. אפשר להשתמש באחת כזו, אבל פחות מומלץ אם אתם מעוניינים להילחם ברצינות על תואר אב השנה או מסיע העונה, מה שתרצו. כדי להיות שם, בצמרת ההורים השווים, הרכב צריך להיות אחר וכן, אנחנו מדברים על יותר משורת מושבים אחת. הנה, קבלו רשימה של מובילי התלמידים הטובים בכמה קטגוריות, החל במיניוואן מסורתי, דרך רכב פנאי טרנדי ועד למסחרי. כולם עם מקום לשבעה.
6 צפייה בגלריה
ירושלים בית ספר יסודי כיתה לימודים תלמידים
ירושלים בית ספר יסודי כיתה לימודים תלמידים
ירושלים בית ספר יסודי כיתה לימודים תלמידים
(צילום: EPA)
מנוע: טורבו-בנזין, 3 צילינדרים, 1.2 ליטר, 130 כ"ס
תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 10 שניות, 200 קמ"ש
נפח תא מטען, שורה 3 מקופלת: 133 ליטר, 793 ליטר
מחיר: 167 אלף שקל
ה-C4 גרנד ספייס-טורר (שכונה גרנד פיקאסו עד 2018) הוא מאחרוני המיניוואנים המשווקים כיום, אך בלי קשר הוא נחשב גם לאחד הטובים ביותר להובלת נוסעים והטוב ביותר ביחס של תמורה לעלות – שכן אף שהוא אחד הדגמים הוותיקים בשוק, הוא מציע לא מעט פתרונות חכמים שהורים יעריכו. למשל, שורת מושבים שנייה עם שלושה מושבים נפרדים ורצפה שטוחה המאפשרת מרחב מחיה יוצא דופן ביחס לממדיו החיצוניים, וגם אפשרות תנועה נוחה פנימה והחוצה. בגב המושבים הקדמיים ישנם מגשים בדומה לאלו שמותקנים במטוסי נוסעים, ובנוסף ישנם וילונות הצללה לחלונות הצד לימי שמש מסנוורת, תאים נסתרים מתחת לשטחי הרצפה ושימו לב: מראה ייעודית שמאפשרת לנהג תצפית על הילדים מאחור.
6 צפייה בגלריה
סיטרואן C4 גרנד ספייס-טורר. מצטיין בהובלת נוסעים
סיטרואן C4 גרנד ספייס-טורר. מצטיין בהובלת נוסעים
סיטרואן C4 גרנד ספייס-טורר. מצטיין בהובלת נוסעים
(צילום: ניר בן זקן)
מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, 1.5 ליטר, 150 כ"ס
תמסורת: 7 הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 9.8 שניות, 205 קמ"ש
נפח תא מטען, שורה 3 מקופלת: 233 ליטר, 593 ליטר
מחיר: 182 אלף שקל
סקודה קודיאק עבר לאחרונה מתיחת פנים, אבל כזו שכמעט שלא שינתה דבר. בין היתר מכיוון שסקודה מעדיפה להשקיע בדגמים חשמליים, אבל גם מכיוון שהוא ממילא נחשב לטוב בקטגוריה, ובפער לא קטן ממתחריו, עם מקום לשבעה ופוזה של יורד שטח מדופלם, נוחות סבירה פלוס ובעיקר תא נוסעים מרווח ושימושי. גם כאן יש המון במה להיעזר עבור הילדים וההורים: למשל וילונות הצללה נשלפים לחלונות הצד האחוריים, או משענות ראש עם מנגנון תמיכה ייחודי שמונע מהראש טלטלות ומאפשר אפילו לישון בנסיעות ארוכות, מגרעות פלסטיק נשלפות מקצות הדלתות למניעת פגיעה בחניה וכמובן, תא ייעודי למטרייה בדלת הנהג.
6 צפייה בגלריה
סקודה קודיאק
סקודה קודיאק
סקודה קודיאק
(צילום: ניר בן זקן)
מנוע: טורבו-דיזל, 4 צילינדרים, 2.2 ליטר, 201 כ"ס
תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 10.7 שניות, 190 קמ"ש
נפח תא מטען, שורה 3 מקופלת: 1,138 ליטר, 2,460 ליטר
מחיר: 260 אלף שקל
זהו כבר דור רביעי בשושלת המיניוואן הקוריאני ששומר על עדת מעריצים מתרחבת. השנה הוא חוזר להציע מנוע טורבו-דיזל מודרני וחסכוני שנפקד מהקרניבל היוצא והשתיין (עם מנוע V6 בנזין). תא הנוסעים שלו לא נופל משמעותית - אם בכלל - מדגמי יוקרה, עם רשימת אבזור ארוכה יותר ובעיקר מרחב מחיה ענק לשבעה נוסעים, כולל צמד מושבי קפטן בשורה השנייה, וכל זה לא מונע מתא המטען שלו להיות ענק. יתרון נוסף ומשמעותי: יש לו דלתות צד נפתחות חשמלית על מסילה, המקילות מאוד על הגישה לתא הנוסעים. גם מערכות הבטיחות שלו הן מהמתקדמות ביותר בשוק הרכב כיום.
6 צפייה בגלריה
קיה קרניבל
קיה קרניבל
קיה קרניבל
מנוע: V6, בנזין, 3.8 ליטר, 291 כ"ס
תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.8 שניות, 210 קמ"ש
נפח תא מטען, שורה 3 מקופלת: 509 ליטר, 1,297 ליטר
מחיר: 260 אלף שקל
הפליסייד הוא רכב הפנאי הגדול ביותר של יונדאי כאן, מיועד לשוק האמריקני וזוכה שם להצלחה אדירה. כן, בלב-ליבה של הפטריוטיות הצפון-אמריקנית שמכורה לתוצרת הביתית של שברולט ושל פורד. בשונה מהם, הוא אינו מרגיש כספינת משא שמיטלטלת במים סוערים, אלא כרכב רציני עם כיול מתלים מוקפד ואיכות נסיעה משובחת. הוא אחד הנוחים שבסביבה, ומציג אפילו יכולת דינמית משובחת. לא שזה משנה בדרך לשער בית הספר, אבל תמיד טוב לדעת. הוא גם מרשים למראה, מאובזר היטב עם מערכות בטיחות מתקדמות של היצרנית, ועוד נקודה אחת חשובה: יש לו תא נוסעים מרווח עם מקום לשמונה בגרסת הבסיס או לשבעה בגרסה הבכירה, עם צמד מושבי קפטן סטייליסטיים בשורה השנייה.
6 צפייה בגלריה
יונדאי פליסייד. נוח ומרשים למראה
יונדאי פליסייד. נוח ומרשים למראה
יונדאי פליסייד. נוח ומרשים למראה
(צילום: ניר בן זקן)
מנוע: טורבו-דיזל, 4 צילינדרים, 1.5 ליטר, 130 כ"ס
תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 11 שניות, 184 קמ"ש
נפח תא מטען, שורה 3 מקופלת: 210 ליטר, 850 ליטר
מחיר: 175 אלף שקל
המסחרי הקטן של אופל, המבוסס על סיטרואן ברלינגו, הוא רכב בעל שבעה מושבים ללא כל סקס אפיל. הוא גם לא מפנק במיוחד, עם תא נוסעים בסיסי ואבזור צנוע, והוא היחיד כאן ללא פתחי מיזוג ליושבים מאחור. ואולם, הוא מציע מרחב מחיה נדיב ביותר, עם יתרון בעיקר בשורה השלישית, המאפשרת לו להסיע בנוחות שישה מבוגרים גבוהים. בדומה למיניוואנים גדולים, גם הוא מצויד בדלתות צד על מסילה המאפשרות גישה סופר-נוחה לשורה השנייה, בעוד שהגישה לשורה השלישית אפשרית גם דרך דלת תא המטען, ולכן נוחה יותר מבדגמים אחרים. אם אתם צריכים גם להוביל ציוד, ניתן לפרק את מושבי השורה השלישית ולהרוויח תא מטען ענק.
6 צפייה בגלריה
אופל קומבו XL. נעדר סקס-אפיל
אופל קומבו XL. נעדר סקס-אפיל
אופל קומבו XL. נעדר סקס-אפיל
(צילום: ניר בן זקן)