שתף קטע נבחר

מתי מגיעים כבר?

צרור משחקים לרכב שיעסיקו את הילדים בדרך לארוחת החג וכמובן לפקקים הבלתי נמנעים

בשיתוף ynet רכב חדש

 

אבא, מתי מגיעים? אמא, מתי כבר נהיה שם? חם לי. קר לי. לוחץ לי. שימו לב: ארוחות החג מגיעות ועמן מגיעים הפקקים. אחרי הפקקים מגיעים הטיולים ועם הטיולים מגיעים עוד פקקים. והילדים במושב האחורי: שניים, שלושה, אחד: אפשר כמובן להצמיד אותם לסמארטפון, או למסך הטלוויזיה, אבל איפה הכיף? וכבונוס מקבלים בחילה. אז הנה כמה משחקים שיעבירו את הזמן בצורה מעט יותר מהנה מהיצמדות למסכים:

 

 (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
(צילום: יובל חן)

 

"כן, לא, שחור לבן": משחק ישן שמופיע עוד בספר של אפרים קישון, אך אם הילדים לא מכירים את אפרים קישון, או את המשחק, מדובר בהזדמנות מצוינת: המשתתפים במשחק חייבים להימנע בכל מחיר משימוש במילים "כן, לא, שחור, לבן" ואילו המשתתפים האחרים שואלים אותם שאלות. מטבע הדברים, במיוחד כאשר מדובר בקטנטנים, השאלות הראשונות הן השאלות הקלות ביותר, אלה שהתשובה עליהן היא "כן" ו"לא", וכמובן גם "שחור" ו"לבן". שחקנים מצטיינים ידעו כיצד להסיט את תשומת הלב של הצאצא עד לקבלת הפסד, או ניצחון.

 

"ארץ עיר": בשביל משחק דרכים זה מומלץ להצטייד בדף נייר ומספר כלי כתיבה - וכמובן במאגר גדול במיוחד של ידע כללי. בשלב ראשון נבחר מנהל המשחק, הוא זה שבוחר את האותיות הנדרשות. מן הרגע שמנהל המשחק מתחיל לספור, בקריאה "א-ל-ף" הוא מעביר בראשו אותיות, עד לעצירה על אות מוכרת, נאמר "ג". ואז משתתפי המשחק צריכים לבחור מבין ארבעה פתקים: האם מדובר בארץ, עיר, חי, צומח או דומם. במידה ואכן נבחרה אות ונבחר ארץ עיר חי צומח או דומם, נספרות השניות עד שהמתמודד מוצא את המילה המתאימה. לדוגמה: חי באות ג: ג'ירפה. המנצח הוא מי שצבר אחרי עשרים סיבובים את מספר האותיות הקטן ביותר.

 

"אני רואה בשתי עיני": משחק זה אינו דורש נייר, עט או קוביה: רק זריזות עיניים ומחשבה מהירה: במסגרת המשחק, בעוד המכונית נוסעת, צריך ה"רואה" לקרוא בשמם של עצמים אך לעשות זאת ברמיזה. לדוגמה: למראה תחנת דלק צהובה יציין ה"רואה" שהוא רואה משהו צהוב בו ישנן משאבות. מי שימצא ראשון את העצם שאליו מתכוון ה"רואה" מרוויח נקודה.

 

"חפש את המטמון": משחק זה מנצל את המרחב הפנימי המוגבל יחסית ואת נוכחות המשתתפים כדי לנסות ולהפעיל את הראש באמצעים לא שגרתיים. לפני הנסיעה מומלץ להתגנב אל המכונית ולהסתיר בה ממתק, או צעצוע קטן ולהכין מראש מפת אוצר. במפת האוצר יש לציין, ברמיזה, שרשרת של רמזים שיובילו אל האוצר. לדוגמה: אפשר להחביא סוכרייה או ממתק קטן מתחת למושב הנהג. ולהטמין בתא הכפפות פתק שבו מצוי רמז, למשל : "הפרס הקטן ליד הישבן". הילדים יצחקו וגם ישתתפו בשמחה במשחק, כמובן כל עוד המבוגרים ישלפו למענם את הפרסים והרמזים. במכונית משפחתית או רכב כביש שטח ניתן להטמין אפילו 10 רמזים שונים, בסכי השמש, בתא הכפפות, מתחת למושבים, אפילו בבגדי הילדים. נראה אתכם מנסים.

 

"עשר שאלות": מי אני ומה שמי? את זה הילדים יצטרכו לנחש - ובפנטומימה. במשחק "עשר שאלות" צריך אחד מיושבי המכונית "להיכנס לדמות" של מישהו מפורסם, חפץ, אפילו צמח – ולסובבים יש עשר שאלות בדיוק כדי להבין במי מדובר. ואיפה הכיף? ל"שחקן" העיקרי אסור לדבר, אך מותר לו להתבטא באמצעות פנטומימה. לדוגמה: מי אני ומה שמי בעשר שאלות? - אני יובל המבולבל. כיצד ניתן לשחק את יובל המבולבל בפנטומימה כך שהילדים יזהו? את זה אנו משאירים כבר לכשרון המשחק שלכם.

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים