שתף קטע נבחר

סיאט במגמה חיובית - רווח ראשון ב-10 שנים

יצרנית הרכב הספרדית חשפה היום דו"חות כספיים ל-2016, מהם עולה כי לראשונה ב-10 שנים רשמה רווח תפעולי. במקביל אישרה כי בשנה הבאה תתחיל לשווק רכב פנאי גדול על בסיס סקודה קודיאק

לראשונה בעשר שנים - סיאט מדווחת על רווח תפעולי. יצרנית הרכב הספרדית השייכת לקונצרן פולקסווגן מאז 1986, רשמה אשתקד - לראשונה בעשר השנים האחרונות - רווח תפעולי. לדברי סיאט, את 2016 סיים המותג עם רווח של כ-150 מיליון דולר. בכך רשמה סיאט לא רק רווח ראשון מאז 2007, אלא שברה את שיא הרווחיות של עצמה תוך שיפור של 3% בנתוני המכירות השנתיים.

 

סיאט לאון קופרה בנהיגה ראשונה – GTI אמיתית זה סיאט

סיאט אטקה במבחן ראשון - אופוזיציה ספרדית

 

סיאט, מדווחת על רווחיות ()
סיאט, מדווחת על רווחיות

 

במקביל לנתוני הרווחיות המוצלחים, אישרה היצרנית כי תשיק ב-2018 רכב פנאי גדול ושלישי בארסנל המותג - אשר יעשה שימוש באופן טבעי בפלטפורמת MQB המודולרית, עליה מבוססים בין היתר פולקסווגן טיגואן, סיאט אטקה וסקודה קודיאק, אותו השיקה האחות לקונצרן.

 

לדברי לוקה דה מאו, לשעבר מנהל השיווק של פולקסווגן ומי שעומד כיום בראש המותג, רווחי סיאט ב-2016 הם תוצאה של הרחבת מערך הדגמים ומכירת גרסאות אבזור יקרות יותר, אך גם פרי שיתוף הפעולה המתקדם בנושאי מחקר ופיתוח עם חברות הקונצרן האחרות.

 

לדבריו, סיאט עומדת להרחיב עוד יותר את מגוון הדגמים ולהציג בעתיד נתונים מרשימים עוד יותר. "השקת רכב פנאי גדול ב-2018 שצפוי להביא למותג לקוחות חדשים לחלוטין, כהמשך להשקת האטקה וההשקה המתוכננת של הארונה הקטן יותר, ישפרו עוד יותר את תדמית המותג וישפיעו באופן ניכר על היכולת שלנו לייצר רווח", אמר.

 

יש לציין כי גם החודשיים הראשונים של 2017 האירו פנים למותג הספרדי. לדברי דה מאו, בינואר-פברואר שיפרה סיאט את נתוני המכירות לעומת 2016 ביותר מ-10%, בזמן שבינואר נרשם שיפור שיא של 17% לעומת החודש המקביל אשתקד. הבכיר ציין כי דרישה חזקה ממדינות דרום אירופה סייעה לנתונים המרשימים.

 

עוד אמר דה מאו כי סיאט צפויה להתמקד בעתיד גם בפיתוחים טכנולוגיים, ובהתאמה תשיק בחודש אפריל הקרוב מעבדת מחקר בברצלונה. היצרנית צפויה לפתוח בניסוי רחב היקף של תחבורה שיתופית בברצלונה, עם צי מכוניות אב-טיפוס חשמליות. "עולם חדש נפתח כעת לפנינו. הרוכשים הצעירים שלנו מתמקדים מאד בקישוריות לכל גרסאותיה, ואנחנו מתכוונים להתייחס לכך ברצינות", דברי מאו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
במגמת צמיחה - ביאט
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים