שתף קטע נבחר

התשובה הסינית לטסלה

יצרנית הרכב הסינית NextEV חושפת רכב פנאי חשמלי כמתחרה לטסלה מודל X. הביצועים דומים, אך המחיר נמוך כחצי

יצרנית הרכב החשמלית הסיני NextEV חושפת את הפרטים המלאים על ה-NIO ES8, רכב פנאי חשמלי עם 7 מושבים שאמור להתמודד עם טסלה מודל X. בשוק הביתי הוא משווק עם תג מחיר של כ-67 אלף דולר, כמחצית ממחירה של המתחרה מעמק הסיליקון.

 

 

כזכור היצרנית התפרסמה כשחשפה לפני כשנה את ה-NIO EP9, מכונית על חשמלית בייצור מוגבל כמדגימת טכנולגיה. ל-ES8, האמורה להימכר במספרים גדולים משמעותית עיצוב שגרתי ביחס למקובל במכוניות חשמליות, כולל אפילו סבכה קדמית למרות שאינה נדרשת לקירור יחידת ההנעה.

 

 

החזית מעניינת בזכות יחידות תאורה מפוצלות וידיות פתיחת הדלתות מוסלקות על מנת לתרום למקדם גרר נמוך, אך פרט לכך הוא נראה כמו רכב פנאי נוסף בקטגוריה עם מגני פלסטיק שחור סביב למרכב המוסיפים לאשליית הגובה.


 

עיצוב הפנים כולל, בדומה לטסלה, מסך מגע ענק במרכז הקונסולה השולט בשלל המערכות ומאפשר מיעוט מתגים, לוח מחוונים דיגיטאלי, שפע דיפוני עור בעוד מושב הנוסע מלפנים מציע הדום לרגליים. מערכת מיזוג האוויר כוללת מערכת טיהור החיונית בהתחשב בזיהום האוויר הגבוה בערים הגדולות בסין. בדומה למתחרה ה-ES8 יציע מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות נהיגה חצי-אוטונומית המתבססת על מערך של 23 חיישנים לניטור הדרך כולל מצלמות, רדאר וחישנים אולטרה-סוניים.

 

 

יחידת ההנעה כוללת שני מנועים חשמליים האחד מניע את הגלגלים הקדמיים והשני את האחוריים מה שמעניק הנעה כפולה קבועה. התפוקה המשולבת עומדת על 650 כ"ס ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. מצברים בקיבולת 70 kWh מאפשרים טווח נסיעה של 355 ק"מ. היצרנית מסרה כי תציע רכבי שירות ניידים המצוידים באפשרות טעינה המאפשרת תוספת של כ-100 ק"מ בעשר דקות ומגיעים ישירות ללקוח.


 

היכולת הדינמית מגובה במרכב אלומיניום המאפשר משקל עצמי נמוך יחסית ומיתלי אוויר אדפטיביים בקשיחות משתנה המאפשרים גם להגביה או להנמיך את המרכב בהתאם לתנאי הדרך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים