שתף קטע נבחר

חשבתם שמנוע הדיזל מת? תנשמו שוב

מנועי דיזל שנחשבו עד לפני כשני עשורים פחות מסוכנים לציבור, נתפסים כיום כמזהם מספר 1 בתעשיית הרכב וכדינוזאורים בדרך להכחדה. יצרנית הרכיבים בוש מאמינה שמצאה פתרון שיסייע להפיח בהם חיים חדשים ונקיים

יצרנית המערכות ואביזרי הרכב הגרמנית בוש (Bosch) טוענת כי בידה פתרון שעשוי להבטיח את עתידו של מנוע הדיזל. זאת, על רקע הביקורת הקשה בנוגע לרמת הזיהום שהוא מייצר, שהתעצמה לאחר פרשת דיזלגייט. מאז התפוצצה הפרשה מתמודדות יצרניות הרכב - בעיקר אירופאיות כמו פיז'ו-סיטרואן ומותגי פולקסווגן - עם תדמית בעייתית למנוע זה וירידה ברורה במכירות בהתאם. חלקן אף הודיעו כי יפסיקו לייצר מנועים מסוג זה וכולן חשפו בשנה האחרונה את תכניותיהן לצי רכב נקי (חשמלי) עתידי.

בוש מנוע דיזל ()
יש להזכיר כי לא רק שבוש נקנסה על חלקה בפרשת דיזלגייט בכ-330 מיליון דולר, שמה השתרבב גם לניסוי מעורר מחלוקת בקופים ובני אדם, במסגרתו הוזרמו גזי פליטה ממנועי דיזל לחלל סגור בו שהו הנסיינים, במטרה להוכיח כי אין בהם (בגזים) סכנה.

 

הפרטים אודות פריצת הדרך של בוש מוגבלים עדיין, אך לטענת החברה היא מתאפשרת תודות לשילוב מספר גישות. בהן הקטנת נפח המנוע, האצת תגובת מגדש הטורבו, שיפור בטיפול בגזי הפליטה, טכנולוגיית הזרקת דלק מתקדמת יותר, ניהול יניקת אוויר חדש יחד עם ניהול טמפרטורה חכם שישמור על חום גבוה יותר המסייע בדרכו להפחתת הזיהום. כל אלה יחדיו מאפשרים, כך בוש, פליטת מזהמים נמוכה במיוחד בדיזל.


בוש מנוע דיזל ()

יש להזכיר כי התקנות האירופאיות לפליטת NOX (תחמוצות חנקן המזיקה לאדם), הגבוהה יותר במנועי דיזל בהשוואה למנועי בנזין, עומדים כיום על 168 מיליגרם לק"מ בנסיעה משולבת, ויירדו ל-120 מיליגרם לק"מ ב-2020. לטענת בוש, כבר כיום הצליחה להשיג פליטה של 13 מיליגרם לק"מ בממוצע כשגם בתנאים תובעניים של נהיגה עירונית, היו הנתונים נמוכים מהמגבלה ועמדו על 40 מיליגרם לק"מ.

בוש ד
ד"ר פולקמר דנר, מנכ"ל בוש

 

במהלך מסיבת עיתונאים שערכה החברה, אמר מנכ"ל בוש, ד"ר פולקמר דנר, כי "הטכנולוגיה החדשה שפיתחנו תשים קץ לסימני השאלה בדבר עתיד מנועי הדיזל. עד שיתחיל ייצור המוני של מנועים חשמליים לתחבורה, אנחנו מאמינים שמנועי דיזל ימשיכו להיות משמעותיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים