שתף קטע נבחר

מצלמות המהירות שברו שיא: 1,400 קמ"ש על הכביש

הטענות נגד מצלמות המהירות הלא מדוייקות אינן פוסקות. לפי שני דו"חות שנשלחו לבעל רכב, מהירות הנסיעה בו הייתה למעשה מהירות טיסה

מנפלאות מערכת מצלמות המהירות הנייחות של המשטרה, שבשבוע שעבר הורתה הפרקליטות על הקפאת השימוש בהן. זאת לאחר שהתעוררו חשדות כבדים לגבי אופן בדיקתן לפי שהוכנסו לשירות ואמינותן, כולל בדו"ח מיוחד של הטכניון.

 

צריכים לשלם דו"ח מהירות? קיבלתם ארכה עד ה-2.9

שערוריית המצלמות: נתפסתי ושילמתי. מגיע לי כסף בחזרה? 

 

 

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)
 

נהג שקיבל לאחרונה שני דו"חות מהמערכת שצולמו לפי הודעת המשטרה בהפרש של 9 שניות בלבד, משתי מצלמות בכביש 65 בצפון הנמצאות במרחק 3.5 ק"מ ביניהן. הראשונה תיעדה אותו בשעה 01:23.47 בק"מ 33 למזרח, השנייה תיעדה אותו בשעה 01:23.56 בק'"מ 36.5 למזרח. לפי הודעת המשטרה, הנהג תועד כשהוא עובר את המצלמה הראשונה ב-109 קמ"ש, ובשנייה ב-124 קמ"ש. אלא שכאן לא טמונה הבעיה, אלא בזמן שעבר בין שתי המדידות.

 

"כדי לעבור את המרחק בין שתי המצלמות בתשע שניות צריך היה הנהג לנסוע במהירות של 1,400 קמ"ש", אומר עו"ד אילון אורון, המייצג את הנהג. אורון פנה למשטרה בבקשה לבטל את הדו"חות בשל חוסר אמינות הנתונים בהן. "גם אם טוענת המשטרה כי אין סינכרון בין שעוני המצלמה, הרי שהדבר יוצר חוסר אמינות בפעילותן". יש לציין כי חוסר הדיוק בזמני פעולת המצלמות עשוי גם להקשות על נהגים להוכיח את חפותם, באמצעות הצלבת נתוני מיקומם בזמן שבו נטען שנסעו במהירות מופרזת, עם נתוני מיקום הסלולר.

 

ממשטרת ישראל נמסר: "התיעוד בוצע כחוק על-ידי שתי המצלמות כשכל נושא הבדל בשעת התיעוד בכל מצלמה - איננו רלוונטי כלל לאכיפה. בעולם בו אנו חיים, כל בר דעת יודע כי קיימים הפרשים מינוריים בין שעון לשעון באזור זמן ספציפי. הנהג תועד כשהוא מבצע עבירת מהירות בשני מקטעי כביש שונים ועמדות אכיפה שונות לחלוטין. לכל מצלמה קיים שעון עצמאי ואין לייחס כל חשיבות להפרשי הזמן בין המעבר של מבצע עבירה ממצלמה למצלמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
מצלמות מהירות
צילום: עידו ארז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים