שתף קטע נבחר

שלישייה אקזוטית קיצונית - אחת גם תגיע אלינו

בוגאטי, למבורגיני ופרארי חשפו מכוניות חדשות בתערוכה אקזוטית שנערכה בקליפורניה. אלה הן

תערוכת הרכב הנערכת בפיבל ביץ' קליפורניה מדי שנה, מי שבעבר נודעה כהתכנסות של כלי רכב אקזוטיים סופר-יוקרתיים, הפכה זה מכבר לאירוע חשיפת מכוניות מיוחדות של יצרניות הרכב. והשנה העניקה הזדמנות לא רק לחשיפת רכב סדרתי חדש, אלא גם הצגת שלוש מכוניות ספורט קיצוניות של היצרניות בוגאטי, למבורגיני ופרארי. אחת מהן אפילו תגיע לישראל. 

 

 

בוגאטי דיבו היא גרסת קצה לשירון, בניסיון לשפר עוד יותר את היכולת הדינמית של אחת מהמכוניות המהירות בעולם. לדברי היצרנית, השינויים שעברה מסייעים לה להיות מהירה מהשירון הרגילה בשמונה שניות סביב מסלול ניסויי המהירות בנארדו. היא תיוצר במהדורה מוגבלת של 40 עותקים עם תג-מחיר של 5 מיליון יורו.

בוגאטי דיבו ()
המרכב עוצב מחדש, כולל יחידות תאורה ייחודיות מלפנים ומאחור, מסיטי אוויר בולטים סביב בתי הגלגל הקדמיים וספוילר אחורי רחב ב-23 אחוזים מאפשרים תוספת כוח הצמדה של 90 ק"ג. המשקל העצמי נמוך ב-35 ק"ג תודות לחישוקים שונים, כיסוי מקרבון למצנן הביניים, מערכת שמע קלה יותר (כך בוגאטי, ברצינות) וויתור על חלק מחומרי הבידוד ועל תאי אחסון בדלתות ובקונסולה המרכזית.


בוגאטי דיבו ()
 

גם המיתלים נוקשים יותר, ההגה כוייל מחדש ואמור להיות חד ומדויק מבעבר. יחידת ההנעה זהה - W16 בנפח 8 ליטר שבסיוע ארבע מגדשי טורבו מפיק 1,500 כ"ס העוברים לכל הגלגלים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה. דווקא נתון המהירות המרבית הופחת ל-380 קמ"ש (40 קמ"ש פחות) בגלל שהשיפור בכוח ההצמדה גורם ללחץ גבוה מזה שהצמיגים מסוגלים לשאת.

 

 

אחרי אינסוף קדימונים, למבורגיני חשפה את האוונטדור SVJ, גרסת קצה לספינת הדגל של היצרנית וגם מי שמחזיקה בתואר המהירה ביותר בנורבורגרינג. מנוע V12 בנפח 6.5 ליטר מפיק 670 כ"ס, 30 כ"ס יותר מהאוונטדור S הרגילה. תיבה חד-מצמדית עם שבעה יחסים כויילה מחדש, והנעה כפולה-קבועה מעבירה מעט יותר כוח לציר האחורי.

למבורגיני אוונטדור SVJ ()

תוספת הכוח מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות, עשירית שניה פחות מה-S בדרך למהירות מרבית של 350 קמ"ש. השינוי המשמעותי הוא במערכת של כונסי ומסיטי אוויר אקטיביים (ALA) הכוללים פגוש קדמי שונה, צמד צינורות מפלט גבוהים מאפשרים מסיט אוויר עצום בפגוש האחורי וספוילר גדול. אלה מעניקים לפי היצרנית כוח הצמדה גבוה ב-40 אחוזים.

למבורגיני אוונטדור SVJ ()
 

בהתאם גם המיתלים הוקשחו. צמיגי פירלי P-זירו קורסה עוטפים חישוקי אלומיניום יחודיים ומערכות בקרת היציבות וה-ABS כויילו מחדש בהתאם לשיפור באחיזת הכביש. האוונטדור SVJ תיוצר ב-900 עותקים עם תג-מחיר של 350 אלף יורו, גבוה ב-70 אלף יורו ממחירה של אווטדור S רגילה.

פרארי חשפה בתערוכה את ה-488 פיסטה ספיידר, גרסה גג נפתח למכונית הקיצונית ביותר של פרארי כיום. לישראל היא צפויה להגיע במהלך שנה הבאה.

 

פרארי 488 פיסטה ספיידר ()

כמו הקופה, גם הספיידר עושה שימוש במנוע V8 טווין-טורבו בנפח 3.9 ליטר המפיק 720 כ"ס ומשודך לתיבה שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה אחורית. למרות משקל עצמי גבוה ב-90 ק"ג שמביא עימו מנגנון הגג הנפתח, נתון הזינוק ל-100 קמ"ש (2.85 שניות) והמהירות המרבית (340 קמ"ש) זהים לקופה. הזינוק ל-200 קמ"ש לעומת זאת יתארך ב-0.4 שניות (8 שניות) בהשוואה לאחות בעלת הגג הקשיח.


פרארי 488 פיסטה ספיידר ()

בדומה לשינויים שעברה הקופה, גם הפיסטה ספיידר נבדלת מהספיידר הרגילה בשורה של מסיטי וכונסי האוויר בפגושים, במכסה תא המטען (מלפנים) ובקצה מכסה המנוע (מאחור) המשפרים את כוח ההצמדה. הספיידר מקבלת חישוקים קלים ייחודיים לה בעיצוב כוכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים