שתף קטע נבחר

טויוטה סופרה: אפשר לראות, אבל לא לגעת

תמונות מלאות של טויוטה סופרה החדשה דלפו לרשת, זמן קצר לפני חשיפתה הרשמית לציבור בתערוכת דטרויט. באירופה נפתחו כבר הזמנות, בישראל עוד לא החליטו על שיווקה

טויוטה סופרה, בעבר מהדגמים המפורסמים והנחשקים של היצרנית היפנית שעבר כעת תחייה, תושק בתערוכת הרכב בדטרויט בעוד כשבועיים. ולמרות שטויוטה מוכרת כאחת היצרניות הדיסקרטיות של תעשיית הרכב, מסתבר שבעידן הנוכחי אפילו היא מיישרת קו עם מגמת "ההדלפות המקריות" של תמונות המכונית טרום-חשיפה. באירופה החלו סוכנויות היצרנית לקבל הזמנות מלקוחות למכונית החדשה אך אצלנו, כך הוחלט ביבואנית המותג לישראל, חברת יוניון מוטורס, לא תשווק המכונית.

 

 

הסופרה החדשה, תחת שם הקוד A90, היא דור חמישי בשושלת ומחזירה את השם הכמעט-מיתולוגי לאולמות התצוגה של היצרנית ברחבי העולם, כ-17 שנים לאחר הפסקת שיווק הדור הקודם וחמש שנים לאחר הצגת אב-טיפוס ראשון למכונית תחת השם FT-1.

טויוטה סופרה ()

מהתמונות שדלפו לרשת נראית המכונית לראשונה ללא הסוואה. כך היא חושפת פגוש קדמי אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים, יחידות תאורה ייחודיות, גג בעל קימור כפול, בתי גלגלים אחוריים מודגשים, תא מטען המעוצב כספוילר ופגוש אחורי עם צמד צינורות מפלט גדולים בקצותיו. תמונות של תא הנוסעים טרם נחשפו.

טויוטה סופרה ()

הסופרה פותחה בשיתוף פעולה בין טויוטה לב.מ.וו והיא חולקת עם Z4 החדשה (הצפויה להגיע ארצה השנה) פלטפורמה ויחידות הנעה - ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ושישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (אותו ניתן לשמוע בסרטון המצורף). שניהם ישודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. תיבת שישה הילוכים ידנית תוצע כנראה בעתיד בשווקים מסוימים.

 

טויוטה סופרה טטסויה טאדה ()
טטסויה טאדה ואב הטיפוס לסופרה

 

טטסויה טאדה, המהנדס הראשי של הפרויקט, אמר כי "הסופרה תציע חלוקת משקל מאוזנת של 50-50 לפנים-אחור, מרכז כובד נמוך מה-GT86 וקשיחות מרכב כמעט-זהה ללקסוס LFA". לגבי תמחור הסופרה, שעל-פי השערות עשוי להיות גבוה יחסית, אמר טאדה כי "רף מחיר הרכישה צריך להיות מוגבל כך שיתאים לחובבי טויוטה. לכן קשה כל-כך לחברות רכב לייצר מכוניות ספורט, שכן מכירת כמות גדולה לא יכולה המטרה כאן. המטרה שלנו היא לרצות את חסידי המכונית ואת מי שבאמת אוהב נהיגה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים