שתף קטע נבחר

קיה ספורטאז' מעודכן - בלי 1.6, גם עם דיזל

רכב הפנאי הסופר פופולארי שעשה בעבר היסטוריה בעת שהפך לנמכר ביותר בשוק הרכב המקומי, משנה מעט פניו. החדשות החשובות: מנוע ה-1.6 ליטר נוטש, מנוע דיזל יגיע במקומו

טלקאר, יבואנית קיה, מתחילה לשווק בישראל ספורטאז' מעודכן לאחר מתיחת פנים שעבר לאחרונה. גרסת בסיס עם מנוע בנזין 1.6 ליטר, הפופלארית ביותר בעבר, לא תשווק עוד. בהתאם, תג המחיר גבוה מבעבר ועומד על 146 אלף שקל לגרסת בנזין 2.0 ליטר (3,000 שקל יותר מה-1.6) בעוד מחיר גרסת הדיזל יעמוד על 150 אלף שקל.  

 

 

מבחינה מראה אין שינויים גדולים למעט יחידות תאורה, פגושים וחישוקים שונים ("16 או "17 בהתאם לגרסה). בתא הנוסעים גלגל הגה בעיצוב שונה, מסך מגע מקורי גדול יותר ("8 לעומת "7) עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto ושקע USB גם לנוסעים מאחור. אבזור הבטיחות כולל כעת גם התראת עירנות נהג בנוסף למערכות שהוצעו בעבר - בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, ותאורה דינמית. יש לציין כי בקרת שיוט אדפטיבית המוצעת באירופה, אינה משווקת כאן.

קיה ספורטאז' ()
היצע הספורטאז לא יכלול מעתה את יחידת ה-1.6 ליטר בנזין הסופר-פופולארית, אך כן את מנוע ה-2.0 ליטר בנזין עם 155 כ"ס ששווק כאן בעבר, בשידוך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. בנוסף יוצע מנוע טורבו-דיזל, שינסה להתמודד מול מתחרים אירופאים כמו סקודה קארוק, פיז'ו 3008 ורנו קדג'אר המשווקים אף הם עם מנועי דיזל.


קיה ספורטאז' ()

המנוע בנפח 1.6 ליטר מפיק 136 כ"ס ומשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות בדרך ל-180 קמ"ש מרביים וצריכת דלק רשמית של 21.2 ק"מ לליטר סולר בנהיגה משולבת.

 

קיה ספורטאז' ()


בהמשך השנה תשווק גם גרסה היברידית קלה (48V) המשלבת בין מצברי ליתיום-יון בקיבולת 0.46kWh ומנוע חשמלי (13 כ"ס) הממוקם במקום האלטרנטור ומחובר למנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר דרך רצועת המנוע. המנוע החשמלי אינו מאפשר הנעה מלאה של המכונית אלא משמש כבוסטר בזמן האצה, כגנרטור למצבר בהאטה והארכת משך פעולת מערכת עצור-סע. בכך הוא מסייע - לטענת קיה - להפחת של עד 4% בפליטת המזהמים על פי תקן WLTP העדכני. יחידת הנעה משודרכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים