שתף קטע נבחר

אודי במתקפת ספורט - תציג שישה דגמי RS חדשים

חטיבת הביצועים של אודי תציג בתערוכת פרנקפורט הקרובה שש גרסאות RS ספורטיביות לשישה דגמים שונים. כולם עם מנועים מוגדשים, כולם עם הנעה כפולה-קבועה וצפי להגיע אלינו במהלך 2020

אודי תציג בתערוכת פרנקפורט - שתפתח שעריה לתקשורת ב-10.9 ולציבור הרחב ב-14.9 - נבחרת דגמי RS חדשים, גרסאות קצה ספורטיביות מבית חטיבת הביצועים המפורסמת של היצרנית. ויש גם בשורה משמחת לבעלי האמצעים שבין הקוראים: כולם צפויים להגיע ארצה במהלך 2020.

 

אודי RS ()

הצגת הדגמים בתערוכה תהיה בסימן חגיגות חצי יובל ל-RS2, המכונית הראשונה של אודי לשאת את צמד האותיות RS (ר"ת Renn Sport, ספורט-מוטורי בתרגום חופשי). נזכיר כי גרסת הקצה ל-80 אוונט (סטיישן) מ-1994 פותחה ויוצרה עבור אודי על-ידי פורשה, עשתה שימוש במנוע חמישה צילינדרים בנפח 2.2 ליטר שקיבל מגדש טורבו גדול וחילץ ממנו 315 כ"ס.

 

אודי RS2 ()
אודי RS2

 

הכוח עבר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה כפולה-קבועה (קוואטרו) המפורסמת של היצרנית, ביצועי מכונית הסטיישן התמימה יחסית למראה היו מסחררים לאותה תקופה וגם כיום, 25 שנים מאוחר יותר, נחשבים למצוינים: זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות, נתונים דומים (אז) למכוניות ספורט דוגמת פורשה 911 ושברולט קורבט, עם מהירות מרבית של 262 קמ"ש. פורשה גם שיפרה את מערכות המיתלים והבלמים והתקינה את סימן ההיכר הויזואלי של המכונית – מראות צד וחישוקים קלים מה-964 טורבו.

 

אודי RS ()
אודי RS2 וארבע דורות של ה-RS4

 

אודי לא פרסמה עדיין מידע טכני על הדגמים שיוצגו מלבד צלליות. הרשימה תכלול RSQ3 חדש שיוצג בגרסת Q3 רגיל או ספורטבק דמוי-קופה, עם מנוע החמישה צילינדרים המוגדש של היצרנית. עוד צפויה להתייצב בדוכן גרסה עדכנית ל-RS4 הנוכחית אחרי מתיחת פנים מתכוננת, דומה לזו שעברה לאחרונה ה-A4 עליה היא מבוססת. זו תמשיך לנצל את יכולתה של יחידת ה-V6 בנפח 2.9 ליטר כפולת המגדשים.

 

הבאות בתור הן גרסאות קצה ל-A6 סטיישן (אוונט), A7 ספורטבק ו-Q8. שלושתן יעשו שימוש במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר כפול-מגדשים מבית פורשה (גרסאות טורבו לקאיין ופנמרה), בנטלי (בנטיאגה וקונטיננטל GT) ולמבורגיני אורוס. בהתאם למאבק מול המתחרים הגרמנים, חטיבת M של ב.מ.וו ו-AMG של מרצדס, ניתן לשער שההספק יעמוד על כ-650 כ"ס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים