שתף קטע נבחר

תערוכת טוקיו: סובארו נוטשת מנוע מיתולוגי, מאזדה עוברת לחשמל

סובארו תיפרד בתערוכה היפנית ממנוע בוקסר מוגדש ואגדי, מאזדה צפויה לחשוף רכב חשמלי חדש

תערוכת טוקיו ה-46 תפתח אמנם רק בסוף אוקטובר, אבל כמה קדימונים מסקרנים כבר זכו לפרסום. כך למשל הודיעה סובארו כי תציג בתערוכה דור חדש לחלוטין ללבורג, לצד מהדורה מיוחדת ואחרונה בהחלט למנוע הבוקסר מיתולוגי ששכן בחרטומה של STI הספורטיבית. מאזדה מצידה הודיעה כי תציג רכב חדש וחשמלי לחלוטין, אך לא חשפה פרטים נוספים.

 

 

סובארו לבורג, משפחתית בתצורת סטיישן המבוססת על האימפרזה הקודמת, הוצגה לראשונה בסוף 2013, נחתה בישראל באמצע 2016 ושיווקה הופסק שנתיים לאחר מכן בשל מכירות צנועות. כעת היא תוצג בדור שני ועדכני, שככל הנראה יעשה שימוש בפלטפורמה הגלובאלית המשמשת את האימפרזה הנוכחית של היצרנית, דבר שיביא לשיפור מתבקש באיכויות הנסיעה. מהתמונה - החלקית - שפורסמה בכל זאת ניתן להבין כי תצורת הסטיישן של הדור הקודם צפויה לקבל פרשנות מעט יותר ספורטיבית, עם קו מותניים שרירי וספוילר אחורי מודגש. פרטים נוספים יתפרסמו באופן טבעי לקראת פתיחת התערוכה.

 

סובארו לבורג ()

חובבי רכב השולטים בפריטים אזוטריים יצטערו כנראה לשמוע כי סובארו החליטה גם לסיים את חייו של מנוע ה-EJ20, אחד ממנועי הבוקסר עטורי התהילה של המותג שהחל דרכו בסובארו לגאסי כבר בשנת 1989, ושימש עד לשנה הנוכחית את ה-STI בשוק היפני. במהלך השנים רשם המנוע מספר זכיות במירוצי אליפות העולם בראלי (WRC), מירוץ 24 השעות של הנורבורגרינג ועוד. סובארו תציג אם כך את ה-STI בגרסת "EJ20 Final Edition", שתהיה האחרונה להשתמש במנוע הוותיק.

 

סובארו STI ()

אצל מאזדה צפויה חשיפה שונה - דגם כל-חשמלי חדש לחלוטין - המתוכננת ל-23.10. בשלב זה מוכנים במאזדה להצהיר רק כי הוא יהיה נאמן לפילוסופיית "האדם במרכז" של המותג. בשלב זה לא ברור אם מדובר ברכב משפחתי, רכב פנאי או כל תצורה אחרת - אך שינויי המס הצפויים בשנים הקרובות בשוק הישראלי עשויים להפוך את הדגם החדש לכזה שיחזיר את מאזדה למרכז שוק הרכב המקומי.

 

מאזדה חשמלי ()

עוד ידוע כי הרכב יוצג גם בגרסה בה מנוע בעירה פנימית רוטורי "רגיל" יתמוך במנוע החשמלי, ויותאם לשימוש בבנזין, גז או מימן. מידותיו הקטנות יאפשרו לו להשתלב בקלות מבלי שיהיה צורך לשנות את בסיס הרכב החשמלי - כך מאזדה. את הבסיס לדגם החשמלי תעניק הפלטפורמה - עם שינויים נדרשים - המשמשת את מאזדה 3 החדשה, ה-CX30 שעדיין לא הגיע ארצה וכנראה גם ה-2 החדשה.

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים