שתף קטע נבחר

נהגים, זהירות: מצלמות הנת"צים מתחילות לעבוד ביום ראשון

מצלמות האכיפה האוטומטיות בנתיב התחבורה הציבורית העמוס בנתיבי איילון, יחלו להנפיק דו"חות כבר ביום ראשון הקרוב. בנתיב יכולים לנוע רק אוטובוסים, מוניות ורכב דו-גלגלי

פרויקט האכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית יוצא לדרכו ביום ראשון הקרוב (1.1.2017). מצלמות האכיפה המוצבות מעל ולצד נתיב התחבורה הציבורית באיילון, בקטע שאורכו 10 ק"מ בין מחלף חולות ועד מחלף חולון, יחלו לפעול ולנפק קנסות כבר ביום ראשון הקרוב. כך הודיע היום (ד') משרד התחבורה. במשרד אומרים כי תוך מספר שבועות, יצורפו לפעילות האכיפה גם המצלמות המוצבות בכביש החוף ובעשרות רחובות בתל אביב. בשלב מאוחר יותר יצורפו אליהן גם מצלמות באזורים נוספים בארץ.

 

 

כאן תחטפו דו"ח: מפת הנת"צים המלאה

שמתם לב? הנת"צ באיילון אסור לתנועה עד 10:00 

 

יש להזכיר כי על-פי התקנות, הנסיעה בנת"צים שהאכיפה בהם תחל ביום ראשון, אסורה על כלי רכב פרטיים בין השעות 06:30 עד 10:00. בשעות אלה מאפשר החוק שימוש בנתיב לאוטובוסים (כולל אוטובוס זעיר-פרטי) ומוניות. לפי הנחיית שר התחבורה, גם כלי רכב דו-גלגליים (אופנועים וקטנועים) המורשים לנוע בדרך מהירה, יכולים לנוע בנתיב בכל שעות היום.

 

המצלמות ישגרו את התצלומים של כלי הרכב הנוסעים בנת"צ למרכז השליטה והבקרה של המשטרה, שם הם יפוענחו ובמידה ותהיה עבירה, ישלח לבעל הרכב באופן מיידי דו"ח בסך 500 שקלים. במשרד התחבורה מדגישים כי בניגוד לפרסומים מוקדמים, המצלמות לא ישמשו לאכיפה שאינה נסיעה בנת"צ, לרבות מהירות נסיעה.

 

 (צילום: ליאור פז) (צילום: ליאור פז)
(צילום: ליאור פז)

 

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, "הנת"צים מעניקים יתרון משמעותי לאוטובוס ולרכב הציבורי על חשבון הרכב הפרטי, ומהווים אלטרנטיבה משמעותית לנוסע. המטרה היא להגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית ולהגביר באופן משמעותי את תדירות האוטובוסים ומספר הקווים הפעילים באמצעות רמת שירות טובה יותר".

 

 

 

לדברי משרד התחבורה, בהתאם לתכנית העבודה יחלו מצלמות נוספות לפעול תוך מספר שבועות, בעיקר בנתיבי תחבורה ציבורית בכביש החוף (כביש 2) ממחלף פולג ועד מחלף רבין, כמו-גם בעשרות נתיבים בתל אביב. בהם הרחובות אבן גבירול, אלנבי, דיזנגוף, נמיר, דרך שלמה, המלך ג'ורג', המסגר ויהודה המכבי. בשלב מאוחר יותר, מתכנן המשרד להתחיל להפעיל מצלמות אכיפה אוטומטיות במרבית הערים בגוש דן (למעט גבעתיים) שחתמו על הסכמים עם משרד התחבורה, להקמה והכשרה של נתיבי תחבורה ציבורית בתחומן.

 

 

בנת"צים הנוספים שמתוכננים בימים אלה בגוש דן, יותקנו מצלמות אכיפה נוספות. על הדו"חות שיופקו על-ידי מצלמות אלה יהיו אמונים פקחים עירוניים שהוסמכו לרשום דו"חות לנהגים עבריינים, החונים או נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית בעיר. במקביל לתחילת הפעילות מבטיחים במשרד התחבורה לפתוח בקמפיין הסברה ברדיו ובטלוויזיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליאור פז
המצלמה - הזהרו
צילום: ליאור פז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים