שתף קטע נבחר

תחנת הרכבת בבנייני האומה: כאוס מעליות ואי נגישות

במסגרת תרגיל שנערך לקראת הפעלת תחנת הרכבת המושקעת והחדישה ביותר בישראל התגלה כי תכנון המעליות אינו הגיוני. הנגישות לנכים? לא מבריקה בלשון המעטה. הרכבת בתגובה: ממליצים להקדים את ההגעה לתחנה

 

 

 

האם תחנת הרכבת שנבנתה לקו החדש ירושלים-תל אביב אינה נגישה לנכים? במהלך תרגיל שנערך לפני כשבוע בתחנת הרכבת "יצחק נבון" בבנייני האומה, בדקה אחת המשתתפות שהגיעה עם שבר ברגלה כיצד אמור להסתדר אדם נכה בתחנה החדשה והמתקדמת ביותר בישראל. התוצאות אינן מחמיאות לרכבת ומתכנני התחנה. שכן בדיקתה העלתה כי עבור אדם נכה, זמן ההגעה מהכניסה לתחנה אל רציף הרכבת אורך לא פחות מ-20 דקות - כולל הצורך לעבור ממעלית אחת לאחרת הממוקמות במרחק רב זו מזו.

 

למרות ההבטחות: הרכבת תגיע בסוכות רק עד נתב"ג

 

עדי ניסים, שהשתתפה לפני כמה ימים בתרגיל ביטחוני בתחנת הרכבת, סיפרה ל-ynet: "ביצענו כמה תרגילים ביטחוניים של פינוי פצועים. הגעתי לשם עם קביים בעקבות שבר ברגל וגיליתי כי התחנה לא נגישה לנכים, לא לאדם עם קביים ובטח לא לאדם עם כיסא גלגלים. 20 דקות לקח לי רק כדי לחפש את המעליות", אמרה.

 

"כל מעלית מורידה קומה אחת בלבד (כשבתחנה יש חמש קומות וחמש מעליות). וכל מעלית רחוקה עשרות מטרים מהמעלית האחרת. דיברתי עם מנהלי התחנה במקום כדי לברר האם זה צפוי להישאר ככה, והתשובה המפתיעה הייתה: "יתווסף שילוט שיפתור את הבלבול".

 

אדם נוסף שהשתתף בתרגיל סיפר כי "ההתניידות בתחנה וההגעה מקומת הקרקע לרציפים מסורבלת ומסובכת. כדי לעבור מהכניסה אל הרציף נאלצנו להחליף לא פחות מארבע מעליות שונות, כל אחת ממוקמת באזור אחר באולם הנוסעים, וכל אחת יורדת רק מפלס אחד. אם מישהו היה מתבלבל ברציף שאליו התכוון להגיע, המסע היה כולל החלפת 5-6 מעליות שונות".

 

חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) שלח בעקבות המידע פנייה בהולה לשר התחבורה ישראל כץ, למנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון ולאברמי טורם, נציב שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות. גילאון אמר ל-ynet: ״מיליארדי שקלים הושקעו בבניית הרכבת הזו אבל איפה המחשבה על האנשים שישתמשו בה? מדוע אדם נכה נדרש לעבור 'מסע' של כ-20 דקות מרגע כניסתו ועד לעלייה לרכבת?

 

"הרכבת אולי מהירה, אבל הנוסע יצטרך להוסיף כמחצית מזמן הנסיעה רק כדי להגיע לרציף. מדינת ישראל משקיעה כל-כך הרבה כסף בתשתיות אבל לא טורחת לתכנן אותן כדי להנגיש אותן כראוי לאזרחיה. אני קורא לשר התחבורה לפעול בהקדם לתיקון המצב האבסורדי הזה, ולהנגיש את התחנה לכלל אזרחיה״, דברי גילאון.

 

מחברת רכבת ישראל נמסר בתגובה: "תחנת ירושלים-נבון, כמו כל תחנות רכבת ישראל, נגישה לאנשים עם מוגבלויות. בשל ייחודיותה של התחנה, גייסה והכשירה רכבת ישראל עשרות בעלי תפקידים שיסייעו לנוסעים בעת שהייתם בתחנה, ובעת משמרת יאיישו אותה מעל ל-30 נותני שירות בו זמנית. אנו ממליצים לנוסעים להקדים את הגעתם אל התחנה, ולהיעזר באנשי הצוות שיהיו פזורים בה".


פורסם לראשונה 13/09/2018 18:31

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מאיה
תחנת הרכבת החדשה בבנייני האומה - לא נגישה
צילום: אבי מאיה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים