שתף קטע נבחר

הכירו את syte

סטארטאפ השבוע שלנו הוא syte, טכנולוגיית חיפוש ויזואלי המבוססת על בינה מלאכותית. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

עם טכנולוגיית חיפוש ויזואלי המבוססת על בינה מלאכותית סייט אומצה על ידי כמה מהמותגים המובילים בעולם האופנה ועיצוב הבית, ביניהם טומי הילפיגר, מארקס אנד ספנסר, Boohoo ו.Farfetch.

 

פתרון המצלמה של סייט מאפשר ללקוחות המחפשים פריט מסוים באתרי סחר מקוון לצלם אותו ולקבל את התוצאות הקרובות ביותר מבין הפריטים המשווקים באותו אתר. בנוסף, החברה פיתחה מוצרים לחנויות פיזיות, כגון מראות חכמות עם שירות סטרלינג, ומנוע המלצות משתמש במערכת התיוג המתקדמת של החברה, אשר מתייגת כל פריט בצורה אוטומטית ומאפשרת להפוך תמונה לטקסט, כך שמנוע החיפוש יודע לזהותה בקלות.

 

תעודת זהות

מייסדים: עידן פינטו, עופר פרימן, ד"ר הלגה ווס וליהיא פינטו פרימן

שנת הקמה: 2015

שנות עבודה בניו יורק: שנה

מספר עובדים בניו יורק: 2

כמה גייסתם? החברה גייסה עד היום כ-30 מיליון דולר

 

איך נולד הרעיון?

הרעיון נולד אצל ליהיא פינטו-פריימן כשחיפשה שמלה לערב התרמה יוקרתי בלונדון. היא ראתה שמלה אדומה במגזין ולא הצליחה לאתר אותה. היא פנתה לבעלה, מפתח תוכנה, ושאלה איך זה יכול להיות שב-2015 אין דרך ללחוץ על כפתור ולקנות את המוצר המבוקש. התחלנו לבדוק וגילינו זה רעיון שהרבה חשבו עליו אבל אף אחד לא הצליח לפצח אותו כמו שצריך.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטארטאפ?

כשיש רעיון טוב הצעדים הראשונים הם לבדוק מה כבר קיים בחוץ, באיזה תצורה, ובאיזה כלים צריך להשתמש כדי לנסות לפצח את האתגר הזה. כשחשבנו על הרעיון, הבנו שהאתגר שלנו יהיה ללמד את המכונה איך להבין מה קורה בתוך תמונה כדי למצוא פריטים דומים. ברגע שהבנו מה צריך לעשות, עופר, מנכ״ל החברה, פנה למספר מדענים בכירים ב-machine learning. אחד מהם היה ד״ר הלגה בוס, מדען שיושב בסרן שבשווייץ, ומחלוצי המחקר במאיץ החלקיקים. עופר עקב אחרי העשייה שלו הרבה מאוד שנים, וכשפנה אליו הופעתנו לגלות שהחלום שלו זה לפתוח סטארט-אפ בישראל. במשך שנתיים עבדנו, פיתחנו, ולימדנו את המכונה בכל מיני שיטות ואלגוריתמים שלנו ב-deep learning להבין מה קורה בתוך תמונה.

 

דגעגד ()
מייסדי החברה.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

היינו מזהים מההתחלה שהיתרון היחסי שלנו, הדנ״א, והתשוקה שלנו זו טכנולוגיה. בהתחלה, חשבנו שתהיה לנו אפליקציה B2C של סייט וכל אחד יוכל לעלות תמונה ולמצוא פריטים דומים. אבל להיות חברת B2C זה דנ״א שונה לגמרי מלהיות חברה שמוכרת טכנולוגיות לחברות enterprise. בהתחלה, לא ידענו בדיוק מי אנחנו, וחשבנו שמה שנעשה עם הטכנולוגיה שלנו זה לפתח אפליקציה ישירות לצרכנים. בעולמות האלו ההשקעה הגדולה היא שיווק ואנחנו אנשי טכנולוגיה- לקח לנו זמן לגלות את זה. היום מאוד ברור לנו שהבסיס והליבה של העשייה שלנו זה SaaS, B2B, ו- Enterprise. זה החוזק שלנו ומה שאנחנו יודעים לעשות, וזה מה שהמורכבות של הטכנולוגיה שלנו משרתת הכי טוב.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

כשחשבנו איך למכור את הטכנולוגיה תחת B2C או לעבוד עם Publishers, התחלנו במקביל לעבוד עם מספר מותגים שלהם מכרנו את המוצר הראשון שלנו - כפתור מצלמה. נקודת המפנה הייתה שפתאום הלקוח הראשון שאיתו עלינו לאוויר, Boohoo, חזר אלינו ורצה להגדיל את השימוש במוצרים שלנו. אז הבנו שהמוצר שלנו נותן ערך אמיתי מאחר והוא לא היה רוצה להרחיב את השימוש אם הוא לא היה רואה החזר חיובי על ההשקעה. הבאנו שהמוצר שלנו צריך להתקיים דרך הפלטפורמות של המותגים. מהר מאוד התמקדנו בזה והצלחנו להביא את החברה למעל 70 לקוחות enterprise ענקיים מכל העולם.

 

דגעגד ()
החזר חיובי על ההשקעה. סייט

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

כרגע יש לנו משרד בניו-יורק, אבל הבסיס של החברה, המטה והמכירות נמצאים בתל אביב. מאחר ואנחנו גדלים בקצב מטורף ורוב הלקוחות שלנו יושבים בניו-יורק (שזה בעצם המרכז) אנחנו מתכננים להגדיל את המשרד בעתיד.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

זה מאוד אינדיבידואלי ותלוי באיזו חברה מדובר. יש חברות שהטיימינג הנכון הוא כשהן מאוד קטנות ויש חברות כמונו שהצליחו להגיע לסדרי גודל של מכירות ולסבבי גיוס מאוד מרשימים כאשר כל מערך המכירות, customer success manager, והשיווק נמצאים בישראל. קשה לדעת מה היא הנקודה שיש לזה תקרת זכוכית וזה משהו שאנחנו מנסים לפענח. זאת שאלה מאוד גדולה לתעשייה בכלל ול- eco system - האם ובאיזה שלב חברה צריכה לעבור. האם אנחנו יכולים כחברה, ecosystem, ואפילו ככלכלה ברמת מדינה לייצר אפשרות להפוך להיות מstartup nation- ל-scale up nation, להמשיך את קנה המידה גם מישראל.

 

האם מחפשים עובדים?

כן, כרגע יש 17 משרות פתוחות. חפשו ב: www.syte.ai

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים