תשכחו מהאלתיאה, הזיזו הצידה את הטולדו. כי המכונית החשובה ביותר באירופה עבור המותג הספרדי והצעיר של פולקסווגן היא הליאון החדשה, אותה אנחנו רואים כעת בתמונות ראשונות שנחשפו ממש לפני שעות ספורות. ולמרות שהיא מכונה עדיין "אב-טיפוס", מדובר למעשה במוצר מוגמר שיעבור שינויים קלים מתבקשים - חישוקים צנועים יותר, עיצוב פחות אגרסיבי וללא טכנולוגיה נוצצת ולא עניינית, כמו מצלמות חיצוניות למשל. קומפקטית עם דמיון לטעמנו, הליאון הקודמת היתה מכונית נעימה לעין. ושוב לטעמנו, הדור החדש נראה טוב עוד יותר. מדובר ללא ספק במכונית קומפקטית מאד מושכת, המציגה עיצוב מוכר של "סיאט חדשה" מלפנים, כולל כל הסממנים המעניקים עיצוב ספורטיבי ומעניין. מאחור ממשיך העיצוב באותו קו דינמי. הבעיה היחידה שלנו - הדימיון העז כל-כך לאלפא 147, אחת המכוניות הנאות בקטגוריה. אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם: למעלה - ליאון החדשה. למטה - אלפא רומיאו 147. מצאו את ההבדלים... הסיבה לדמיון היא כמובן מעצב הבית של סיאט, וולטר דה-סילבה, שבמשרתו הקודמת היה מעצב הבית של... ניחשתם נכון, אלפא רומיאו. אז אולי התוצאה בליאון איננה מקורית במיוחד, כולל ידיות דלתות אחוריות חבויות, אבל לפחות היא נאה. אגב, דווקא הדמיון לסלסה, מכונית התצוגה מז'נבה 2000, קטן מכפי שצפינו - במיוחד בחלק האחורי. את הסלסה, שוב ניחשתם, לא עיצב דה-סילבה. לא בדיוק כדי להבדיל את הליאון "אב-טיפוס" מהגרסה הסדרתית, שתיחשף בספטמבר בפרנקפורט, מצוידת מכונית התצוגה בחישוקי "19, ארבע מצלמות המעבירות תמונה מבחוץ למסכי DVD בתא הנוסעים, ובמבנה 2+2. זה האחרון יהיה שגרתי יותר בגרסה סדרתית, עם ספסל אחורי המספק מקום לשלושה. כמובן, הליאון מבוססת על פלטפורמת גולף דור-5, וצפויה להישען גם על בסיס גלגלים דומה. עם זאת, נתון רשמי לא נמסר. הממד היחיד שנחשף הוא האורך, 434 ס"מ, ארוך משמעותית מזה שבגולף (420.5). בסיאט מסבירים כי תוספת האורך תתבטא ב"מרווח לנוסעים אותו מצפים למצוא בדרך כלל במכוניות גדולות יותר". אב הטיפוס רמז גם על גרסה ספורטיבית עתידית לליאון, בכך שהצטייד במנוע FSI של הגולף GTI. זוהי יחידת כוח בנפח 2.0 ליטר המייצרת בסיוע מגדש טורבו 200 כ"ס. הביצועים בהתאם - הליאון אמורה לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות בלבד - נתון זהה לזה שבגולף GTI. בפרנקפורט, יש לשער, ייחשפו גם יחידות כוח חלשות ועממיות יותר. אז גם נדע לספר לכם מתי היא תעשה עלייה.