שתף קטע נבחר

תאומות זהות

למרות הפרצופים השונים מודים בפיז'ו שה-107 זהה לאייגו של טויוטה. וכן, מול דצ'יה לוגאן תהיה להם תשובה שונה לחלוטין

השקת מכוניות שהנן חלק מפרויקטים משותפים היא לרוב אירוע מבדח. כמעט תמיד ינסו נציגי החברות לשכנע שלמרות בסיס משותף, ולפעמים הרבה יותר מכך, מדובר במכוניות שונות לחלוטין. הם ישבעו שהמכוניות נראות שונות, למרות שעינך יעידו אחרת. הם יגידו שלניהוג אופי אחר למרות שמערכות המתלים וההיגוי זהות.

 


טויוטה אייגו

 

אבל ברונו דה-ג'יבר, מי שהיה עד לא מזמן ראש מחלקת פיתוח מוצרים חדשים בפיז'ו והיום עומד גם בראש השיווק, אינו מנסה את התרגילים האלה. הוא לא מנסה לשכנע שה-107 שלו שונה מהסיטרואן C1 והטויוטה אייגו.

 

אחיות בדם

 

"המכוניות האלה זהות ב-92 אחוזים מהמרכיבים שלהם. ההבדל היחיד הוא בעיצוב החיצוני. השוני בינינו לבין הסיטרואן מתבטא מלפנים ביחידות תאורה, פגוש ומכסה מנוע, ואילו מאחור ביחידות התאורה בלבד. גם החישוקים שונים. הטויוטה שונה מעט יותר בגלל הדלתות האחוריות". מבפנים הן זהות לחלוטין ודה ג'יבר גם אינו מדבר על שינויים בניהוג. להיפך, לטענתו כיול מערכות המתלים, ההיגוי והבלמים זהה לחלוטין.


פיז'ו 107

 

הוא גם מספיק הוגן כאשר מדובר בשאלות כמו חלון הצד האחורי של הרכב, שאינו יורד אלא נפתח הצידה כמו בדגמי השלוש דלתות. "רצינו לשמור על המראה של השלוש דלתות ובעיקר לחסוך בהוצאות. ככה זה כשרוצים לבנות מכונית זולה". לצורך כך הוליכה גם PSA את תהליך העבודה עם ספקי המשנה. "כדי לשמור על מחיר זול היינו צריכים להחליט מראש עם טויוטה על מחיר יעד לכל מרכיב ואז לייצר או לרכוש אותו".

 

ובעוד אנשי טויוטה בז'נבה הסבירו לנו שפיתוח המכונית הקטנה נעשה על ידם, וכך גם פורסם במקור עם חתימת הסכם שיתוף הפעולה, טוען דה-ג'יברן לעבודה משותפת. "מחלקות העיצוב עבדו יחד וגם בנושא ההתנהגות היפנים קבלו הרבה משובים מאיתנו. אני חושב שהם למדו מאיתנו בתחומי המתלים והעיצוב ואילו אנחנו למדנו הרבה מצורת הייצור שלהם ובניית המפעלים".

 

שאלת הלוגאן

 

באופן מעניין בחרה גם רנו להביא לז'נבה את הלוגאן שלה (שלא התייצבה קודם לכן בתערוכת פאריז) אבל לדברי דה-ג'יבר אין שום קשר בין המכוניות. "רק המחיר משותף כי מדובר במכוניות עם מטרות שונות. רנו פיתחה את הלוגאן עבור מדינות העולם השלישי ואז הם אמרו: אולי נמכור אותה גם במערב אירופה. אנחנו פיתחנו אותה כמכונית מיני למערב".


סיטרואן C1

 

מול הלוגאן מעדיף דה-ג'יברן לדבר על ה-206 סדאן המתוכננת לייצור באיראן ומאשר שהיא תגיע גם לאירופה. "בעתיד יהיו יותר ויותר דגמים של פיז'ו וארץ הייצור לא ממש תשנה כי האיכות דומה. צריך להבין שאפילו בשווקים כמו איראן אנשים כבר מחפשים איכות אירופאית".

 

ואולם כבר כעת דה-ג'יברן מתחייב שלא תהייה גרסת GTI או RC לפיז'ו הקטנה. "לא שכחנו את ה-RC והכינוי יגיע למכוניות נוספות של פיז'ו. אבל לא לזאת. אנחנו מפתחים כעת מנועים עם ב.מ.וו (עבור המיני, א.ש) ומשם יגיעו מנועי ה-RC הבאים. ראית את ה-1007RC בפאריז?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה אייגו
פיז'ו 107
סיטרואן C1
זהות מבפנים
חלון אחורי צנוע לחיסכון בעלויות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים