שתף קטע נבחר

המשחקים ב-Vista ירוצו לאט

Windows Vista כנראה תריץ משחקים לאט יותר מ-Windows XP, לפחות עד שתהיה תמיכה רחבה ב-DirectX 10. והמעבדים מרובי-הליבות? גם מהם לא תצמח הישועה

השמועות שמסתובבות ברשת מזה זמן קיבלו אתמול חיזוק: Windows Vista, מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, תריץ משחקים לאט יותר.

 

מגזין הרשת הבריטי The Inquirer, מדווח כי למרות המאמצים של מיקרוסופט לשפר את הביצועים הגרפיים של הפלטפורמה, היא מודה כעת כי Vista תריץ את רוב המשחקים כ-10 עד 15 אחוזים לאט יותר בהשוואה ל-Windows XP.

 

על הנחיתות הזו אמור לפצות השימוש ב-DirectX 10, שמיקרוסופט טוענת שישפר את ביצועי המשחקים משמעותית בהשוואה לגירסה 9.0 עליה מתבססים רוב המשחקים החדשים כיום.DirectX 10 לא ייתמך ב-Windows XP, בין השאר כדי לתת לגיימרים סיבה לשדרג ל-Vista. השאלה היא האם שיפור הביצועים יהיה מספיק כדי לחפות על הביצועים הפחות טובים של מערכת ההפעלה. כך או אחרת - אין בינתיים בשוק אף משחק ואף מאיץ גרפי שתומכים ב-DirectX 10.

 

גם ריבוי הליבות לא יעזור

ה-Inquirer מספק בשורה מאכזבת נוספת לגיימרים, בנוגע למעבדי ה-Quad-Core (ארבע ליבות במעבד אחד) עליהן צפויות אינטל ו-AMD להכריז בחודשים הקרובים. ריבוי הליבות, הוא קובע יהיה חסר תועלת עבור משחקים.

 

לדברי כתב ה-Inquirer, אחרי ששוחח עם מפתחי משחקים רבים, המסקנה הבלתי נמנעת היא שלעת עתה משחקים חדשים לא יתמכו כלל בארבע ליבות, משום שהיתרון שיכול לצמוח מכך הוא קטן והעלות בזמן פיתוח גדולה.

 

"יכול לקחת שנה לבצע אופטימיזציה של משחק לריבוי נימים (multithreading) כדי שינצל את ריבוי הליבות" קובע ה-Inquirer, "וגם אם זה נעשה באופן מושלם, אפשר לצפות לשיפור ביצועים של 20 עד 30 אחוזים במקרה הטוב".

 

השיפור השולי בביצועים יורד עם כל ליבה נוספת, לכן למרות שניתן לנצל גם ארבע ליבות במשחקים (כפי שהדגימה חברת Remedy באירוע IDF, עם המשחק Alan Wake), קשה לראות מדוע מפתחי המשחקים ירצו לעשות זאת - לפחות בזמן הקרוב.

 

בעיה עבור אינטל ו-AMD

אלו חדשות מטרידות קצת עבור יצרניות המעבדים אינטל ו-AMD. שתיהן נערכות להשקה קרובה של פלטפורמות ארבע ליבות - אינטל עם מעבדי Core Quad ו-AMD עם פלטפורמת 4x4 השנה ומיקרו-ארכיטקטורת K8L בשנה הבאה.

 

ריבוי הליבות שימושי ואפילו חיוני, כבר היום, עבור יישומי שרת ומספר נישות מקצועיות. אבל ענף משחקי המחשב הוא היחיד שידע לפנות עד היום לקהלים גדולים יותר, עם יישומים שמנצלים את החידושים האחרונים בטכנולוגיות המעבדים.

 

לריבוי ליבות יש יתרון גם בריבוי משימות קלאסי, למשל - בניהול התקשורת והאבטחה על ליבות שונות מהליבה או הליבות שמריצות את היישומים האחרים. לכן, אפילו במשחקים יהיה שימוש טבעי לליבות הנוספות, במיוחד אצל מי שמשתתף במשחקי רשת, למשל.

 

בחזון המשותף של אינטל ו-AMD ריבוי הליבות יאפשר לאנשים שונים להשתמש באותו מחשב למשימות שונות בו-זמנית, למשל: המחשב יוכל לתפקד כ-Media Center עבור ה"משתמש" שבסלון, במקביל לשימוש ביישומים משרדיים בחדר העבודה, והרצת משחק בחדר שלישי. קשה אם כן לומר שהמעבר משתי ליבות לארבע הוא מיותר, אבל אם אינטל ו-AMD סמכו על הגיימרים שיובילו את התהליך הזה ויעודדו אותו, אז הסיכוי לכך נראה כעת קטן יותר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
המשחקים יהיו איטיים יותר
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים