שתף קטע נבחר

היסטריית מכירות בשוק הרכב

הנהג הישראלי מתנפל על סוכנויות הרכב: למעלה מ-92,000 מכוניות חדשות נרכשו בחצי השנה הראשונה - צמיחה של יותר מ-26% לעומת אשתקד

שוק הרכב הישראלי ממשיך לצמוח במהירות, בקצב שעשוי להפתיע גם את האופטימיים ביותר בענף. 92,492 מכוניות חדשות נמסרו במחצית הראשונה של 2007, וזה נתון המציג זינוק אדיר של 26.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מדו"ח המסירות שמפרסם היום (ג') איגוד יבואני הרכב.

 

כל היבואנים בעשירייה הראשונה בטבלה, נהנו במחצית הראשונה של 2007 מעלייה ניכרת במסירות. במקום הראשון ניצבת כרגיל מאזדה, עם 14,014 מסירות. זו עלייה של 18% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש יוני לבדו מסרה מאזדה יותר מ-3,000 מכוניות, והגדילה את הפער בראש הטבלה באופן ניכר. יש לציין שמגמת הצמיחה של מאזדה צפויה רק להתחזק בהמשך השנה, עם השקת שני דגמים חשובים לשוק המקומי - ה-2 וה-6.


מתאקלמת היטב. טויוטה קורולה החדשה

 

את הקרב על המקום השני בטבלה מנצחת טויוטה, שבחודש שעבר נדחקה למקום שלישי על-ידי יונדאי. צמיחת טויוטה ממשיכה להיות מרשימה ביותר: בששת החודשים הראשונים של השנה מסר המותג היפני 11,335 מכוניות - זינוק מרשים מאד של כמעט 40% בהשוואה ל-2006. כמו שהדברים נראים כעת, הקורולה החדשה מתאקלמת במהירות בשוק הישראלי, ומתגברת על מחסום התיבת הרובוטית.

 

במקום השלישי - ואחרי שביקרה בחודש שעבר במקום השני - ניצבת יונדאי, הממשיכה במגמת התאוששות שהגיעה לשיאה בחודש שעבר, אז מסרה מספר שיא של מכוניות. אגב, הפער בין טויוטה ליונדאי עומד על מעט יותר מ-200 מכוניות. את החמישייה הראשונה סוגרות פורד - שעלתה ב-14% - וסובארו, שממשיכה להתחזק ומציגה קפיצה של 34% במסירות. גם שברולט, שב-2006 סבלה מירידה חדה במכירות, נהנית השנה מעלייה בביקוש: המותג האמריקני-קוריאני מסר 5,172 מכוניות - עלייה של כמעט 18%.

 

במקומות שביעי ושמיני ניצבים שני מותגים שמבצעים השנה זינוק נחשוני: דייהטסו מסרה 4,678 מכוניות (תוספת של 181%), והונדה מסרה 4,657 מכוניות (תוספת של 64%). את העשירייה סוגרות מיצובישי, עם 3,748 מסירות (20%+), וסוזוקי, עם 3,739 מכוניות (52%+).

 

גם בעשירייה השנייה ניכר השגשוג בשוק הרכב המקומי. למעט פיג'ו וסקודה, שירדו ב-7% וב-11% בהתאמה, כל המותגים בעשירייה זו מסרו במחצית הראשונה של השנה יותר מכוניות מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. כך למשל רנו, הניצבת במקום ה-11, עלתה ב-31.6%, ופולקסווגן, במקום ה-12, עלתה ב-25%.


רנסאס איטלקי. אלפא רומיאו 159 סייעה למותג להכפיל את המכירות

 

במקום ה-14 מזומנת הפתעה נעימה לחובבי האיטלקיות: פיאט מסרה 1,410 מכוניות בששת החודשים הראשונים של 2007, ומזנקת בלא פחות מ-37%. יש לציין שהצמיחה נובעת מעלייה ניכרת בביקוש לרכבים המסחריים של פיאט. אגב, גם חברת הבת של פיאט, אלפא רומיאו, נהנתה ממחצית ראשונה מצוינת: המותג האיטלקי מסר 55 מכוניות חדשות מאז תחילת השנה, וזאת לעומת 27 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

 

בקרבות של שוק היוקרה, ממשיכה מרצדס להוביל על פני יריבותיה. המותג הגרמני מסר 431 מכוניות חדשות מתחילת השנה, לעומת 396 ב-2006. מאחור, ובפער קטן, ניצבת הארכי-יריבה ממינכן, ב.מ.וו, שמסרה 420 מכוניות. עבור הבווארים, מדובר בזינוק מרשים של 24%, שנובע בעיקר מעלייה חדה בביקוש לרכב השטח של ב.מ.וו, ה-X5 החדש. אודי מסרה 347 מכוניות מתחילת השנה, ולקסוס הסתפקה ב-240 מכוניות.

 

עוד ראויות לציון הן ביואיק, שמסרה 534 מכוניות מתחילת השנה (20%+), קרייזלר-דודג'-ג'יפ, שמסרו 489 כלי רכב (45%+), והאמר, שמסרה 70 רכבי שטח (45%+).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדילה את הפער. מאזדה ממשיכה להוביל את שוק הרכב
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים