שתף קטע נבחר

הרכבת מציגה: תערוכה אחת, 13 בכירים

כמה בכירים צריכה רכבת ישראל לשלוח לתערוכת רכבות בברלין, גרמניה, הנערכת מדי שנתיים? התשובה הנכונה היא 13. הרכבת: "הנסיעה נעשתה על פי כל הכללים, הנהלים וההנחיות"

כמה עובדים דרושים לייצג את חברת רכבת ישראל בתערוכת רכבות בינלאומית? לתערוכת רכבות שתיפתח מחר (ג') בגרמניה, יצאה מישראל משלחת המונה לא פחות מ-13 בכירים. ל-ynet נודע כי לתערוכת הרכבות הדו-שנתית Innotrans בברלין, גרמניה, תגיע מחר משלחת רבת-משתתפים של רכבת ישראל. המשלחת הישראלית כוללת את יו"ר הדירקטוריון, ארבעה סמנכ"לים, שלושה מנהלי אגפים, שני מנהלי מחלקות, וכן בכירים נוספים מהנהלת החברה. כדאי לציין כי עלויות הטיסה והשהייה של המשלחת הישראלית בברלין ממומנות במלואן מתקציב הרכבת.

 

שאלת השאלות היא האם אכן נחוצה משלחת כה גדולה מרכבת ישראל, לתערוכת רכבות דו-שנתית? "כל מה שאנחנו רואים ברכבת בתקופה האחרונה הוא בזבוז כספי ציבור, ללא מורא או ביקורת כלשהי", אומר היום ל-ynet מקור ברכבת ישראל. "צריך להבין. אין כאן שום ניסיון ללמוד דברים חדשים בתחום הרכבות - אלא ללמד את העובדים כיצד אפשר לעבוד עליהם בעיניים. בינינו, אם המטרה הייתה באמת ללמוד, היו נשלחים מהנדסים ואנשי תפעול ולא מנהלים".


רכבת ישראל. התחנה הבאה, ברלין? (צילום: משה מילנר, לע"מ) 

 

ברכבת ישראל מסבירים היום ל-ynet כי "מדובר בתערוכה הגדולה והמשמעותית ביותר בעולם הרכבות, אליה נוהגת רכבת ישראל להוציא משלחת הכוללת 13 נציגים, בדומה למספר הנציגים המקובל במשלחות של חברות הרכבת השונות בעולם. רכבת ישראל היא חברה צעירה מאוד, ותערוכות מסוג זה מספקות את ההזדמנות ללמוד ולשמוע על דרך העשייה של הפרויקטים המורכבים והחשובים שרכבת ישראל עתידה לעבור בשנים הקרובות".

 

רכבת הפזרנות?

כדאי להזכיר כי בתקופה האחרונה התגלו מספר מקרים, בהם התנהלה הרכבת באופן שעשוי להיראות כפזרנות שלא לצורך: בסוף אוגוסט נודע ל-ynet, כי הרכבת שלחה לפראג 12 עובדים להשתלמות מקצועית על קרונות חדשים. זאת, בזמן שקרונות זהים נמצאים בישראל יותר מחודשיים - ולמרות שבעבר כבר נשלחו שתי משלחות למטרה זהה. ברכבת הסבירו כי הרכבת הקרונות שהגיעו לישראל לא הושלמה, וכי העובדים נשלחו כדי שיוכלו להדריך עובדים אחרים בארץ.

 

כחודש לפני כן, ynet חשף כי 14 נהגי קטר של רכבת ישראל התארחו למשך שלושה לילות במלון "שרתון סיטי טאואר" היוקרתי. נהגי הקטר סייעו באזור המרכז, וזאת בזמן שהקו הקבוע שלהם בצפון הארץ הושבת עקב עבודות תחזוקה. אלא שבמקום לשלוח את הנהגים בתחבורה ציבורית על-פי הצורך, הוחלט לשכנם במלון יוקרתי, על חשבון משלם המסים. את הפרשה הזו הסבירו ברכבת כך: "החדרים הוזמנו עבורם בשל העובדה שהם באים מהצפון, והלינה בבית המלון חוסכת עלויות של מוניות".

 

"על-פי כל הכללים" 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "הנסיעה נעשתה על פי כל הכללים, הנהלים וההנחיות - כפי שמחייבת רשות החברות הממשלתיות. התערוכה יוצרת הזדמנות להיפגש ולשמוע אנשי מקצוע, לרכוש ידע מקצועי, לפתח קשרים בינלאומיים וללמוד על עבודת היצרנים. במסגרת התערוכה נפגשים נציגי רכבת ישראל עם החברות העובדות מול רכבת ישראל, ומתקיימים דיונים על פרויקטים הנעשים ברכבת ישראל ופרויקטים עתידיים, כגון- הפעלת מערכת האיתות".

 

עוד אומרים ברכבת כי כל חברי המשלחת הם אנשי מקצוע, האחראים על התפעול השוטף של רכבת ישראל. "בזמן הביקור מתוכנן לבכירי הרכבת סיור ברכבת גרמניה - איתה נמצאת רכבת ישראל ביחסי עבודה - במתחמי התחזוקה ובמרכזי הפיקוד והשליטה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לידיעת מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן
צילום: ששון תירם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים