מעצב אודי מסביר: כך עוצבה ה-A5 ספורטבק
המכונית עצמה עדיין לא נחשפה, אבל באודי מספקים הצצה לקווים שהנחו את צוות העיצוב בדרך לתוצאה הסופית. ויש גם פרטים טכניים ראשונים
איך משלבים בין "עיצוב יצרי ואלגנטי של מכונית קופה", "נוחות של מכונית סדאן" ו"שימושיות של סטיישן"? ראש מחלקת העיצוב של אודי, וולפגנג אקר, מדגים את הקווים שהנחו אותו ואת צוות המעצבים של המותג, בדרך ליצירת אודי A5 ספורטבק (Sportback). זוהי גרסת חמש דלתות (האצ'בק) מסוגננת ל-A5, ובעצם המרצדס CLS של משפחת אודי A4.
מבולבלים? אתם לא לבד. הכל התחיל ממשפחת ה-A4, שכוללת את מכונית הסדאן היוקרתית ואת גרסת הסטיישן שלה. לאחר מכן הושקה ה-A5, גרסת הקופה של ה-A4, עם מרכב בעל שתי דלתות וגג סגור או פתוח (קבריולה). כעת, מגיעה גרסה נוספת למשפחה, הספורטבק, כשהפעם מדובר במעין "פיוז'ן" מוטורי המשלב מוטיבים מקטגוריות שונות.
ה-A5 ספורטבק מציעה ארבע דלתות ללא מסגרת לחלונות וגג נמוך בכארבעה ס"מ לעומת ה-A4 סדאן. בסיס הגלגלים שלה זהה ל-A4 עם 281 ס"מ - שישה יותר מב-A5 קופה או קבריולה. מאחור יש לספורטבק דלת חמישית (ל-A4 פתח תא מטען נפרד מהשמשה), ובאודי מבטיחים נפח הטענה מכובד - 480 ליטר. קיפול הספסל האחורי, מאפיין נוסף של מכונית האצ'בק, מגדיל את הנפח ל-980 ליטר. הספורטבק תציע ארבע מקומות ישיבה בלבד.
אודי אינה מפרסמת תמונות מלאות של המכונית, למעט תמונה חלקית ואיור, אותו ניתן לראות גם במהלך הסרטון הקצר שפורסם. הספורטבק צפויה להגיע לאולמות התצוגה בגרמניה בספטמבר, כשהיא מציעה מבחר של חמישה מנועים, מהם שניים רלוונטיים לישראל: 2.0 ליטר טורבו עם 211 כ"ס, ו-V6 בנפח 3.2 ליטר ו-265 כ"ס. בשני המקרים ההנעה תהיה קדמית.
_gd.jpg)
A5 ספורטבק. התמונות המלאות יוצגו בשבועות הקרובים
גרסאות נוספות יהיו עם מנועי טורבו-דיזל, בנפח 2.0 ליטר (170 כ"ס), 2.7 ליטר (190 כ"ס) או 3.0 ליטר (240 כ"ס). מנוע הדיזל הבכיר יוצע עם הנעה כפולה. אודי אינה מפרמת בשלב זה נתוני מפרט טכני מלאים של המכונית, ובכלל זה נתוני ביצועים, תצרוכת דלק או זיהום אוויר. עם זאת, ניתן להעריך כי הספורטבק תהיה דומה מאד מבחינה זו הן ל-A5, והן ל-A4, שעושות שימוש באותן מערכות הנעה.
הופעת הבכורה של ה-A5 ספורטבק צפויה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.
