שתף קטע נבחר

רשת ההנעלה הזולה Payless הגיעה לישראל

שתי החנויות הראשונות של Payless האמריקאית ייפתחו השבוע בפ"ת ובב"ש ויאכלסו כ-40 מותגים. הזכיינים מבטיחים לפתוח השנה 15 חנויות: "כל הנעליים יוצגו על מדפים ולא במחסן, נמכור גם חצאי מידות, והמחירים בדיוק כמו בארה"ב, פלוס מע"מ"

<< Payless: "הישראלים יקנו נעליים כמו המבורגר"

 

רשת Payless Shoesource (פיילס) האמריקאית מביאה לישראל נעליים זולות לקראת הפסח - קבוצת סקאל שקיבלה את הזיכיון על המותג בארץ תפתח השבוע את שתי החנויות הראשונות של הרשת, ומבטיחה "לשנות את שוק הנעליים בישראל ואת האופן בו ישראלים קונים נעליים".

 

החנות הראשונה תיפתח ביום שלישי הקרוב (12 באפריל) בקניון הגדול בפתח תקווה; והשנייה תיפתח ב-14 באפריל בשדרה השביעית בבאר שבע. ההשקעה בשתי החנויות נאמדת בכ-2 מיליון שקל.

 

הרשת, בבעלות Collective Brands מאכלסת מעל ל-40 מותגים, ביניהם אמריקן איגל, אליס אנד אוליביה, ו-AIRWALK, והיא מצטיינת במחירים נמוכים. טווח המחירים של הנעליים בה נע בין 60 ל-230 שקל. המחיר הממוצע לנעליים לנשים הוא 100 שקל. הנעליים היקרות ביותר בחנות (230 ש') יהיו נעלי מעצבים, בעיצובם של כריסטיאן סיריאנו ולילה רוז למשל. 


רשת Payless טווח מחירים

רשת Payless טווח מחירים
סוג מחיר
נעלי נשים 229.9-79.9
נעלי גברים 229.9-79.9
נעלי ילדים 159.9-59.9
אקססוריז לנשים 119.9-39.9
אקססוריז לילדים 49.9-39.9

 

מחירי המותג בארץ: בדיוק כמו בארה"ב

הבעיה הנפוצה ברשתות זולות מחו"ל שעולות ארצה, היא פערי המחיר. מה שזול בחו"ל לא תמיד זול באותה מידה בארץ. בסקאל מבטיחים: אצלנו זה לא יקרה. סולי סקאל, מבעלי קבוצת סקאל, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה היום (א') כי: "מחירי המותג בישראל יהיו זהים למחירי ארה"ב בתוספת מע"מ. נביא לארץ גם את המבצעים בארה"ב, שש פעמים בשנה יהיו מבצעי קנה אחד וקבל את השני ב-50% הנחה, ובמקביל, המחירים כל הזמן ירדו עד לרמה של 60%".

 

עם זאת, צפויה עליית מחירים בשוק הנעליים בשנה הקרובה, אולם סקאל טוען שזו לא תשיע על לקוחות Payless באופן משמעותי. "תהיה עלייה של 8% במחירים לצרכן", אמר, "אבל כיוון שאנחנו רשת שהמחירים בה במילא נמוכים, מדובר אצלנו בעלייה של שקלים בודדים".

 

העיצוב של חנויות הרשת קל להתמצאות - הנעליים מסודרות לפי מידות על מדפים, כשהן מונחות בתוך קופסאות פתוחות, כך שאין צורך לקרוא למוכר ש"יביא נעליים מהמחסן". עקב כך יהיו פה פחות מוכרים מהמצופה בחנות בסדר גודל של 250 מ"ר: בחודש הפתיחה שבעה מוכרים, ואחר כך שלושה בלבד. יתרון נוסף: יש בה גם מידות חצי (למשל: 37.5), ומידות רוחב לילדים ותינוקות.


(צילום: שי וליץ)

 

Payless מוכרת 250 מיליון נעליים בשנה, בסדר גודל של 3 מיליארד דולר. "זו בשורה שתשנה את השוק בישראל", אמר סקאל. "נשנה את האופן שבו הצרכן הישראלי קונה נעליים. אנו מצפים להפוך את Payless לשחקן מפתח בשוק הנעליים בישראל. נביא את אמריקה לישראל, והחנויות פה יותר יפות מאשר באמריקה. יהיה קשה מאוד להתחרות בנו".

 

שוק הנעליים בישראל מגלגל 8 מיליארד שקל וסקאל מתכנן לכבוש 10% ממנו, 800 מיליון שקל. "אנו מעריכים כי מידי חודש יפקדו את שני הסניפים החדשים כ-10,000 אלף איש", אמר. "ממוצע הקנייה יעמוד על כ-100 שקל ומחזורה השנתי של Payless בישראל צפוי להגיע ל- 100 מיליון שקל כבר בשנת הפעילות השנייה.

 

"עד סוף שנת 2011 נפתח כ-15 חנויות ברחבי הארץ, עד סוף 2012 נפתח עוד 15 חנויות, וסך הכל, נפתח 60 חנויות בתוך חמש שנים בכל רחבי הארץ".

  

לפי סקאל, במהלך אפריל- יוני ייפתחו עוד שש חנויות של רשת Payless בגרנד קניון וסינמול בחיפה, בקניון חוצות המפרץ בקריות, בסטאר סנטר באשדוד, בדודג' סנטר בנצרת, ובקניון רמות בירושלים. ביולי עד דצמבר יפתחו עוד תשעה סניפים, בין היתר בקניון הזהב וקניון רחובות. סקאל עדיין מנהלת מו"מ לגבי פתיחת סניפים בת"א. הסניפים שייפתחו ישתרעו על שטח ממוצע של 300-250 מ"ר ויכללו למעלה מ-15 אלף פריטים, ביניהם 10,000 זוגות נעליים לכל המשפחה, גרביים, תיקים ואקססוריז. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
Payless: "נשנה את שוק הנעליים בישראל"
טווח המחירים 229.9-79.9 שקל
מומלצים