שתף קטע נבחר

זארה, תפסיקו למכור לי בגדים פגומים

הם מונחים בין שאר הפריטים, כאילו היו מושלמים, אבל לא, הם פגומים. ברשת זארה יש יותר מדי פריטים כאלה. וזה מרגיז בעיקר כיוון שלא מתקנים שם פריטים שנמכרים בסוף עונה, ואין שום הנחה על פריט סוג ב', כי "כמה כבר עולה תופרת"?

"רשת בגדים אופנה שמכבדת את עצמה לא תמכור פריטים פגומים". המשפט הזה ראוי להיות אחד הדברות בלוחות הברית של רשתות האופנה, כפי שאני הייתי מנסחת אותם. כי בגדים שחסר בהם כפתור, שהרוכסן בהם שבור ושהתפר שלהם פרום ואף על פי כן הם תלויים בגאון על הקולבים, בגדים כאלה מאכזבים לקוחות ופוגעים בתדמית הרשת. אני מצפה למצוא פריטים כאלה בשוק, לא ברשת אופנה, ובטח לא ברשת אופנה בינלאומית.

 

 

לו הייתי אלוהי רשתות האופנה, הייתי מוסיפה עוד כמה דיברות שיתמכו בדיבר החשוב שלעיל. למשל: "אם בכל זאת גילה לקוח פריט פגום בסניף, הרשת תתקן אותו על חשבונה, במידה שהוא ניתן לתיקון". וגם: "רשת אופנה שמבקשתלמכור פריטים פגומים שהיא אינה מעוניינת לתקן, תקים סניפי עודפים או תמכור אותם בקולב נפרד ובמחיר נמוך".

 

אבל לא לוחות ולא ברית, לרשתות האופנה יש אלוהים אחרים, אחרת איך תסבירו את העובדה שבזארה מוכרים פריטים פגומים? הם מונחים בין שאר הפריטים, כאילו היו מושלמים, אבל לא, הם פגומים. חסר כפתור, צץ קרע, הרוכסן לא נסגר. למה?

 

לא רוצה חצאית קרועה? אל תקני

זו לא תופעה נדירה. בכל פעם שאני סורקת את סניפי רשת זארה (האהובה, יש לציין) - אני צדה פריטים מאכזבי לקוחות ומפרנסי חייטים ותופרות. הנה כמה דוגמאות. חורף 2011 בעזריאלי: חצאית מלאנז' ארוכה הוצגה למכירה במחיר מלא, עם לא פחות מאשר קרע בתפר הצדדי. כשניגשתי איתה למוכרים הם מיששוה ואז הודו: "אי אפשר לתקן את זה". שאלתי: "אם כך, מדוע אתם מוכרים את הפריט"? והם ענו: "הוא לא ימכר יותר", והבטיחו שלא ישוב עוד לקולב. יצאתי מהחנות בידיים ריקות. פריט פגום בחנות? קורה. ואז, זה קורה שוב.

 

בביקורי הקיץ שלי בחנות בדיזנגוף סנטר, נתקלתי פנים מול פנים בחולצה שחסר בה כפתור, וחצאית שחסר בה כפתור - והחרשתי. אך ממש לאחרונה, לא יכולתי לשתוק כשאיתרתי שם חצאית קצרה בצבע קרטיב מִשמש מקולקציית הקיץ המוקדמת, עם פגם שאי אפשר לטעות בו: קרע גדול. את העובדה המצערת גיליתי רק כשהגעתי לקופה. שאלתי את המוכרת מדוע מוכרים בזארה חצאית קרועה, והיא הפטירה: "אם את רוצה - קני". ביקשתי שימכרו לי אותה במחיר של מוצר פגום. אבל היא בשלה: "לא, זה המחיר. ולא, אנחנו לא מתקנים פריטים שנמכרים בסוף עונה". לא קניתי לא את התשובות ולא את החצאית.

 

והנה, השבוע שוב זה קרה, ושוב בדיזנגוף סנטר. החנות הציבה קולב מבצעים מפתה ועמוס. רבים מהפריטים שאיתרנו בקולב המבצעים, אני ושותפתי לנבירה, לקו בתחלואים שונים: פה קרע, שם חוט. בין כל אלה התבלטה חצאית פליסה שחורה שהריצ'רץ' שלה שבור ומעוקם. גזרתה היתה נאה ומחירה היה אטרקטיבי – 49 שקל, בדיוק כמו המחיר של רוב הפריטים בקולב המבצעים, פגומים ולא פגומים. לכן באקט צרכני גרוע ניגשתי עמה לקופה. אולי הפעם, חשבתי.

  

שאלתי את המוכר אם יתקנו לי אותה, והוא כמובן השיב שלא. שאלתי מדוע הם מוכרים חצאית פגומה, והוא השיב: "כי יש מי שקונה את זה ומתקן בעצמו. כמה כבר עולה תיקון, 10 שקלים"? שאלתי אותו למה לא מוכרים אותה במחיר של מוצר פגום, והוא אמר: "זה מחיר של מוצר פגום". מה שכמובן לא היה נכון, מחיר החצאית היה מחיר מבצע סוף העונה, והיא היתה נמכרת בו גם אם היתה תקינה.

 

זארה: "ריעננו את הנהלים ברשת"

אנשי זארה ישראל היקרים, אני מבינה שהבגדים הללו נמדדים על-ידי לפחות 20 לקוחות מדי יום, שחלקן בטוחות שניחנו במותן צרה, אך למעשה הבגד אינו יכול להכילן. אבל זה נזק שאתם אמורים לקחת בחשבון, ומן הראוי שתאתרו את הפריטים האלה ותיירטו אותם מהמלאי או תניחו אותם בפינה שמסומנת בשלט גדול וברור: "סוג ב'".

 

זה לא מכובד למכור פריטים פגומים, זה קצת מטעה למכור פריטים פגומים שלא מסומנים כפגומים וזה לא נאה למכור פריטים פגומים במחיר של פריטים לא פגומים, אפילו אם מדובר במחיר סוף עונה. ונ.ב: לתקן רוכסן בחצאית עולה 15 שקלים. כן, למרות כל הטרוניות האלה, עשיתי את הלא יעשה וקניתי את החצאית. כנראה שברשת יודעים שתמיד ימצאו להם פראיירים כמוני.

 

מזארה נמסר בתגובה: "קבוצת ZARA עושה את מרב המאמצים להציג למכירה פריטים תקינים בלבד, ומאפשרת לכל לקוח באשר הוא למדוד וליהנות מהחוויה ללא הגבלות כלשהן. לעיתים, כתוצאה ממדידה נפגמים הפריטים בחנות. תפקידם של עובדי הסניף בכלל ושל אלו המוצבים בתאים בפרט הוא לשרת לקוחות במקביל לביצוע בקרה על הפריטים המוצאים מתאי המדידה, מתוך מטרה שלא להוציא למכירה פריט אשר אינו תקין. במידה ונמצא פריט שאינו תקין, הוא מורד מהמדף מיידית. פריט שנמצא במכירת סוף עונה ונמצא פגום, אינו בר מכירה ברשת זארה. לאור הפנייה של הכתבת בוצע ריענון והבהרה של הנהלים בקרב סניפי הרשת". 

פורסם לראשונה 23/08/2011 14:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
פריטים מאכזבי לקוחות ומפרנסי חייטים ותופרות
מומלצים