שתף קטע נבחר

רנו לוגאן - מיניוואן זול, ולא מומלץ לקנייה

כיצד הצליחה חברת קרסו, יבואנית רנו לישראל, לקבל אישור שיווק למיניוואן לוגאן, הנעדר מערכת בקרת יציבות מחוייבת על-פי חוק? ומדוע דווקא כשהוא נעדר מערכת בטיחות חשובה, הוא משווק למשפחות ברוכות ילדים? משרד התחבורה בודק את העניין

מבצע צרכני מעניין או סכנה בטיחותית לנוסעים? חברת קרסו, יבואנית רנו לישראל, הודיעה אתמול (ב') על תחילת שיווקו של "לוגאן MCV" - כלי רכב בעל שבעה מקומות ישיבה, המיועד לדברי החברה למשפחות בעיקר מהמגזר הדתי והחרדי. ביבואנית ציינו כי "נוכח מחאות ומאבקי יוקר המחייה" הוחלט לשווק את הלוגאן במחירים מוזלים, המתחילים ב-99 אלף שקל.

 

 

אולם, מה שלא צויין בהודעת החברה הוא כי הלוגאן ישווק בישראל ללא מערכת בטיחות מצילת חיים - בקרת יציבות אלקטרונית (esp או esc). זאת, למרות שהחל מ-2010 מחייב משרד התחבורה את התקנת המערכת בכל כלי רכב פרטי המשווק בישראל.

 

אז כיצד בכל זאת הוא משווק כחוק ללא בקרת היציבות?

 

הסיבה לכך פשוטה: רנו לוגאן - שמבוסס על מכונית סופר-מיני (קליאו) ומציע חמישה או שבעה מושבים - הוכר על-ידי משרד התחבורה כ"רכב מסחרי", ולא כלי רכב פרטי. על-פי תקנות המשרד, מותר שיווקם של כלי רכב מסחריים ללא בקרת יציבות במקרים מסויימים, ומתברר כי הלוגאן נמנה עם מקרים אלה בדיוק. ביבואנית הסבירו היום (ג') בתגובה לפניית ynet, כי "הרכב המיובא אושר לייבוא כרכב מסחרי, על-פי הגדרות היצרן" .

 

אלא שבניגוד לתגובת היבואנית, הסיפור אינו כה פשוט. למרות הגדרתו ככלי רכב מסחרי, היבואנית מייעדת אותו באופן ישיר לקהל המחפש כלי רכב משפחתי. בהודעת היבואנית אתמול נאמר כי "רנו לוגאן (ממשיך) להוביל בקטגוריה בכל הקשור לרכבים משפחתיים גדולים". מנהל חטיבת רנו בחברת קרסו, אבי לוין, אף הבהיר כי "מצאנו כי לצרכן הישראלי (יש) צורך ברכב משפחתי מרווח".

 

לא מומלץ, למרות המחיר 

ראוי לציין כי הלוגאן כבר שווק בעבר בישראל, ועל-פי רישומי משרד התחבורה הוגדר דווקא כ"כלי רכב נוסעים פרטי". כדאי להזכיר כי גם רנו וגם היבואנית משתמשות כבר תקופה ארוכה בבטיחות כמקדם מכירות עיקרי, וביצרנית אף מצהירים כי בקרת יציבות היא אחד מארבעת העקרונות של מדיניות הבטיחות שלה.

 

גם במשרד התחבורה מכירים היטב בחשיבותה של בקרת היציבות. על-פי פרסומי המשרד, "מערכת בקרת יציבות עשויה לסייע באופן משמעותי לצמצום תאונות הדרכים, ובעיקר בתאונות הנגרמות כתוצאה מסטייה מנתיב או החלקה בכביש".

 

מאחר שהלוגאן ישווק ככלי רכב משפחתי, ובמיוחד ככזה המיועד למשפחות מרובות-ילדים, אי אפשר להמליץ על רכישתו כל עוד אינו מצויד בבקרת היציבות, שיעילותה במניעת תאונות הוכחה במחקרים בינלאומיים רבים. זאת, למרות שמחירו הזול עשוי היה להפוך אותו לאטרקטיבי - במיוחד בימים של מחאה ציבורית נגד יוקר המחייה.

 

בתגובה לפנייה שהעביר ynet אתמול, אמרו היום במשרד התחבורה כי הם בוחנים "בימים אלה את הנושא מול יצרן הרכב, וכן את התיעוד שלפיו אושר הרכב. בהתאם לממצאי הבדיקה ובמידת הצורך, יבחן המשך שיווק הרכב". בחברת קרסו אישרו כי "הנושא נמצא בבדיקה מול משרד התחבורה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו לוגאן - מסחרי או משפחתי?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים