שתף קטע נבחר

תנו לי לעבוד ועזבו אותי משיווק עצמי. האמנם?

איך הייתם מרגישים אם היו מקדמים עובד בדרגה שלכם לתפקיד מנהל, בשעה שאתם יודעים שאתם מקצוענים, איכותיים וטובים ממנו? זה הזמן לשווק את עצמכם

כישורים הם רק חלק מתמהיל ההצלחה: מנהלים, עובדים וגם בעלי עסקים - אמנים, מעצבים, מאמנים, עו"ד, רופאים ובעלי מקצוע אחרים מניחים, מתוך הסתמכות על כללי המשחק של המילניום הקודם, שעבודה איכותית ומקצוענית היא הכול. מהר מאד ובכאב, הם מגלים שהאמת בימינו קצת שונה. העולם הוא שוק אחד גדול וכולנו מוצרים, ויש אינסוף לקוחות ומנגד אינסוף מוצרים. עובדים ומנהלים בארגונים הם מוצרים לכל דבר, וככאלו, מישהו צריך לשווק אותם ללקוחות, כדי שיעדיפו ו"יקנו" אותם ולא מוצרים מתחרים המצויים על אותו מדף. ה "מישהו" הזה הוא העובדים והמנהלים עצמם, ופה בדיוק מתחילה הבעיה.

 

טורים נוספים של הכותבת

 

השתמשו בתקשורת, פתחו קשרים

בכל עובד ומנהל, שכיר או עצמאי השואף להתקדם, חייבות לחיות בהרמוניה שתי ישויות: הראשונה - הישות המקצועית, השנייה - הישות השיווקית, וכל אחת מהישויות תומכת ומקדמת את האחרת. הצלחה מחייבת פעילות מסנכרנת ואינטגרטיבית של שתי הישויות, באופן עקבי, רציף וממוקד.

 

מחקרים בתחום המנהיגות מראים שהכרות ושימוש במערכת הקשרים הבלתי פורמאלית בארגון, קרבה למקבלי החלטות, תקשורת בין אישית איכותית עם אנשי הארגון ויכולת וורבאלית מצוינת שמתחברת להבניה בהירה ממוקדת ומשכנעת של המסרים, ממקסמת את סיכוי העובד והמנהל להתקדם בארגון.

 

אל תדברו עליכם, דברו על תועלות העשייה שלכם

החסם המרכזי שעוצר את רוב העובדים מלבצע פעילויות שיווק הוא הצטיירות השיווק כאקט ריקני מתוכן, המבוסס על חנופה, יהרה וגאוותנות במקום להתמקד בעשייה. ולא כך הדבר. שיווק על פי פרופסור פיליפ קוטלר, אבי השיווק המודרני הוא "מדע זיהוי הצרכים ואמנות הפיכתם לפתרונות". כלומר, מנהל, בפעילות השיווק שהוא מבצע, ממוקד בכולם חוץ מעצמו - בלקוחות, מתחרים, עובדים , ספקים וקולגות, כשמטרתו היחידה היא זיהוי צרכים חדשים שלהם ובשלב שני - הצעת פתרונות לצרכים. ואם כך הדבר, הרי ששיווק אמיתי מבוסס רק על מקצועיות, מקצוענות ואיכויות של העובד והעשייה.

 

שיווק מבוסס עשייה מיצר לכם תפוקה כפולה

מחד, כשמנהל מעניק פתרונות לבעיות של לקוחות הוא ממצב את המנהל במקום טוב, מנגד, בישיבות ההנהלה, בעיתוני החברה במאמרים, באינטרנט, בשיחות, או באינטראנט יוכל המנהל להציג את התועלות שייצרו הפתרונות של המחלקה ללקוחות הארגון, ויצטייר מועיל, חשוב וחיוני לארגון. וכל זאת, מבלי שדיבר על עצמו, ללא קורטוב יוהרה.

  

השתמשו בפלטפורמות הארגוניות לשיווק

כל ארגון, עסק, חברה, עמותה או מלכ"ר מעמידים בפניך כעובד או מנהל, אינספור במות. כל במה יכולה לשמש אותך לצורך שיווק עצמי, שיווק ההצלחות ושיווק המחלקה שלך. כל מנהל בהתאם לכישוריו ולסגנון השיווק שלו יכול לבחור מספר ערוצים מבין ערוצי השיווק הרבים שמציע הארגון:

 

• ישיבות הנהלה הן הזדמנות מצויינת לשיתוף יתר המחלקות בעשייה, בהצלחות ובעיקר בתועלות שהביאה העשייה לארגון.

 

• כנסים ארגוניים מעניקים לך כמנהל הזדמנות לומר תודה, להחמיא לצוות, להחמיא לארגון ולהנהלה, כך שתשווק עצמך כמנהל משתף ומפרגן.

 

• פורומים באינטרנט הם במה זמינה למתן תשובות מקצועיות שישווקו אותך כמקצוען ומוחה בתחומך.

 

• ועדות וצוותי משימה, דגש על כאלו המובילים תחומים שנחשבים אסטרטגיים וקריטיים לארגון מעניקים לך מקום לשיווק העשייה, המומחיות, יכולת העבודה בצוות וגם יכולת ניווט והובלה.

 

• מכרזים - אם תתמודד יזכרו אותך, גם אם לא תיבחר. הזדמנות מצוינת לשיווק עצמי, כי גם אם לא תיבחר, יירשם בספר תולדות החברה שהתמודדת, ובמכרזים הבאים שמך יעלה כמועמד אפשרי.

 

• אירוח מחו"ל - הגיע משלחת מחו"ל ואתה דובר בשפתה, זו הזדמנות מצוינת להפגין נוכחות, להרשים, להיטמע בתודעת האורחים והמנכ"ל.

 

• מצגות- במה נהדרת (במיוחד לקראת סיכום פעילות השנה), להפגנת כישורי הפרזנטציה שלך, בצד הצגה שיווקית, קצרה, תכליתית אך מסקרנת, של הפתרונות, התועלות וההצלחות שיצרת השנה לרווחת הארגון.

 

• הדרכות, השתלמויות וימי עיון - מעניקות לך הזדמנות מעולה להעמקת קשרים בלתי פורמאליים עם עובדים ומנהלים באווירה לא רשמית, כמו גם במה לחשיפת רעיונות, הצעות, פתרונות והצלחות.

 

• נופשים - הזדמנות נהדרת להראות את הפן החברתי, הידידותי, המשתף שלך, וגם את משפחתך. אם אשתו של אובמה מהווה נכס אלקטוראלי גם אשתך ומשפחתך יכולות.

 

• עיתון הארגון - במה נהדרת להצגת תועלות, פתרונות, הישגים שלך לרווחת הארגון.

 

• לוחות תקשורת - רוצה להציג עצמך כמקצוען? – תלה מידע מעניין שלך או מהתקשורת.

 

• אינטראנט - היה ממוקד בהעברת מסרים שחשוב לך להעביר ברמת הארגון פנימה- עובדים והנהלה.

• אתר החברה - האם למחלקה שלך יש נוכחות באתר? מנה נציג שיכתוב ע"פ הנחיותיך באופן קבוע ובכך תנכס המחלקה לעצמה במה חינמית נוספת לשיווק פנים וחוץ ארגוני.

  

שיווק הוא הכול חוץ מחנפנות וליקוקים. הוא מתבסס על העשייה האותנטית שלך כמנהל ושל צוות המחלקה, עבור לקוחות וספקי הארגון בפנים ובחוץ. אז בפעם הבאה שאתם רוצים לשגר את המשפט "תנו לי לעבוד, תעזבו אותי מהשיווק..." תזכרו ששיווק הוא ההחלטה שלכם לשתף את העולם בפתרונות ובתועלות שיצרתם באמצעות זיהוי הצרכים, המומחיות והמקצוענות שלכם ללקוחות ולארגון, והמנהל שקודם, כנראה השקיע בהן במהלך כל השנה.

 

הכותבת היא מנכ"ל STS , יועצת אסטרטגית למצוינות אישית וניהולית

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוצה להציג עצמך כמקצוען?
צילום: shutterstock
ישיבות הנהלה הן הזדמנות מצויינת לשיתוף יתר המחלקות בעשייה
צילום: shutterstock
שירית בן ישראל
צילום: דורי בן ישראל
מומלצים