שתף קטע נבחר

כמה הצטרפו לחברות הסלולר החדשות?

כעשרת אלפים לקוחות ב-HOT מובייל וגולן טלקום: לפי נתוני חברות הסלולר, פחות מאלף קווים התניידו אתמול ל-HOT מובייל ונראה שעוד אלפים בודדים הצטרפו לחברה, אך עדיין לא קיבלו סים. אין עדיין נתוני ניוד לגולן טלקום, אך בחברה מדברים על אלפי מצטרפים. ירידה בהצטרפות לרמי לוי והום סלולר

בחברות הסלולר החדשות HOT מובייל וגולן טלקום טוענים שכמה אלפים הצטרפו לשירות שלהן, בעוד שבחברות הסלולר הוותיקות טוענים: המספרים גדולים פחות ממה שמנסים לצייר והנפגעות העיקריות, הן מפעילות הסלולר הווירטואליות שסובלות מהאטה בהצטרפות.

 

 

לפי הערכות החברות החדשות, HOT מובייל וגולן טלקום, פחות מ-5,000 לקוחות הצטרפו לכל חברה - יחד, מדובר בפחות מעשרת אלפים. כיוון שהום סלולר פרסמו שהגיעו ל-5,000 לקוחות, אפשר להניח שסך הכל הצטרפו לחברות החדשות שהחלו לפעול לאחרונה כ-15 אלף לקוחות ויחד עם רמי לוי תקשורת, שצבר כ-60 אלף לקוחות, סך הכל המפעילים החדשים מחזיקים ב-75 אלף לקוחות בהערכה גסה.

 

אולם לפי נתוני חברות הסלולר הוותיקות, פחות מ-1,000 קווים התניידו אתמול ל-HOT מובייל, כשמכל חברה וותיקה התניידו ל-HOT מובייל כמה מאות קווים, ולפעמים אף פחות מכך. לפי נתוני הניוד שבידי החברות הוותיקות, הסכמים פעילות של כיומיים, אין כלל ניודי מספרים לגולן טלקום, בגלל בעיית הניוד של החברה (שנפתרה אתמול) ומשום שכרטיסי הסים שנשלחו ללקוחותיה החדשים, אמורים להגיע בימים הקרובים, לכן לא הופעלו עדיין.

 

יש לזכור שהחברות הוותיקות רואות רק את הניודים המיידיים, אלה שנעשים במרכזי השירות. יש להוסיף לחישוב הלקוחות החדשים גם את כרטיסי הסים ש-HOT מובייל מוכרת דרך הטלפון ודרך אתר האינטרנט, משום שאלה יאספו על-ידי הלקוח או יגיעו לביתו רק כעבור מספר ימים. בנוסף, יש לקחת בחשבון גם את הלקוחות שקנו מספרים חדשים.

 

"רוב ההתנפלות היא של מתעניינים ומשפרי תנאים"

"הנטישה לא מגיעה ל-10,000 לפי הנתונים שלנו", טוענים בחברות הסלולר הוותיקות, "גולן טלקום לא הפעילו אפילו סים אחד אצל הלקוחות, כי לפי נתוני הניוד, אף לקוח לא איקטב עדיין את הסים שלהם. יכול להיות שאנשים נרשמו אך עדיין לא התניידו, כי היתה לגולן בעיה בניוד וגם הסים שלהם מגיע אחרי כמה ימים. לא ידוע לנו כמה מספרים חדשים הם מכרו, יש אנשים שקונים מספרים יפים החברות החדשות, אבל הרוב מניידים את הספר שלהם".

 

עוד אמרו בחברות: "היה ביקוש גדול יותר ל-HOT מובייל, אך אתמול התניידו בסך הכל פחות מאלף קווים, ולא כולם לגולן מובייל - חלקם לחברות הוותיקות. יש פה מלחמה לא פשוטה, אבל רוב הלקוחות מעדיפים לחכות. יש חוסר בהירות בנוגע לחברות החדשות. הם חייבים להקים רשת ולא בטוח שהמחירים האלה ישארו נמוכים"

 

נציג של אחת החברות אמר ל-ynet: יש הרבה התעניינות, אבל הרוב מתעניינים וזהו. חוששים לעזוב מיד. מחכים בגלל אי הבהירות והבעיות באתר של גולן טלקום. אפשר לומר שרבים מהמתקשרים מנסים לשפר תנאים ומצליחים". 

 

ירידה בביקוש לרמי לוי והום סלולר

מעברי לקוחות ישנם גם בין החברות הוותיקות: טפטוף של לקוחות פלאפון וסלקום הצטרפו ביממה וחצי האחרונה לאורנג', וישנה נטישה מאורנג', שמיממדיה הולכים וקטנים. הסובלים העיקריים מהחברות החדשות: המפעילים הווירטואליים. לרמי לוי אין כמעט מצטרפים חדשים: הוא ירד במספר המתניידים לפי נתוני הניוד, וישנה גם מגמת עזיבה משירותיו, אך יש לקחת בחשבון שישנם מצטרפים רבים בפריפייד, ולפי רמי לו עצמו, הוא עומד על ממוצע של 450 מצטרפים ליום.

 

לפי נתוני הניוד, להום סלולר אין כמעט מצטרפים חדשים ביומיים האחרונים וגם ממפעיל זה, ישנה עזיבה.

 

רמי לוי אמר ל-ynet: "יש נטישה קטנה, אך אני לא מרגיש את זה בכלל. הלקוחות שלי משלמים 70-20 שקל בחודש, אז כמה יחסכו? 5 שקלים? 10 שקלים? אצל החברות החדשות, הם גם צריכים לשלם 39 שקל על משלוח וסים. וזה אחרי שכבר חסכו מאות אחוזים אצלי. יש לי 60 אלף לקוחות והרוב המוחלט לא נוטשים, כי המצב אצל החברות החדשות עדיין מעורפל".

 

בחברות הסלולר מסכמים: אין ספק שהשוק עבר טלטלה ומתקדם לעבר מודל ל'ללא הגבלה' ולחיוב לפי צריכה. אין ספק שיש רצון לנקמה בחברות הוותיקות. אבל אנשים עדיין חוששים לעבור לגולן טלקום בגלל הבעיות באתר שלהם, וגם על HOT - לא כל הצרכנים חושבים טובות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
המפץ הסלולרי. הלקוחות זהירים
צילום: מוטי קמחי, ניב קלדרון, מתי אלמליח, איילת צור, מירב קריסטל, נועם מושקוביץ
מומלצים