חברת הביטוח התעכבה - והחולה נפטרה
למרות שרחל ביטון ז"ל נחשבה חולה סופנית שימיה ספורים, בחברת הביטוח טרחו לבחון את בקשתה רק אחרי שהיא נפטרה. בתה ענבל: "אמרנו שאנחנו צריכים את הכסף מיד, אך נפלנו על אוזניים ערלות"
למעלה מ10- שנים שילמה רחל ביטון (73) מידי חודש כ120- שקל לביטוח סיעודי, אבל כשבאמת הזדקקה לו - כבר היה מאוחד מידי. למרות שהוגדרה כחולת סרטן סופנית הזקוקה למטפלת צמודה, חברת הביטוח שלה, "דקלה," דרשה להמתין שלושה חודשים כדי לאשר את מצבה ובנתיים החולה נפטרה.
קראו עוד על ביטוח בריאות פרטי:
- ביטוח בהראל? "ברגע האמת לא תראו מהם שקל"
לפני כיומיים, בזמן שהמשפחה עוד יושבת שבעה, התקשרו מחברת הביטוח להודיע בחגיגיות כי נקבע סוף-סוף מועד לאבחון מצבה של ביטון ורופא מטעם החברה יוכל להגיע אליה. ההחלטה המאוחרת מנעה מביטון, ניצולת שואה קשת יום, סיוע חיוני של מטפלת צמודה למרות שעמדה בכל התנאים כיוון שהוגדרה חולה סופנית.
במרס האחרון הוגדרה ביטון "חולה סופנית" ועל פי הערכות הרופאים נותרו לה כחודשיים לחיות. "נאמר לנו כי עלינו למצוא מטפלת שתלווה אותה יום יום," מספרת ענבל, ביתה הבכורה. "מילאו לנו דו"ח חולה סיעודי בו ציינו כי אמי במצב סופני, ואינה מסוגלת לעמוד ולעשות פעולות בסיסיות. שלחו אותנו להפעיל את הביטוח הסיעודי כדי שנוכל לגייס את הכסף שנדרש לצורך מטפלת".
ב13- במרס פנתה המשפחה לחברת דקלה וביקשה להפעיל את הביטוח. "הסברנו להם כי לאמא לא נשאר זמן, והעניין דחוף. הם אמרו לנו כי גם אם היא חולה סופנית ישנה תקופת
הכשרה של שלושה חודשים. הסברנו להם כי אין לנו שלושה חודשים ואנחנו צריכים את הכסף מידית, אך נפלנו על אוזניים ערלות."
מדקלה ביקשו להשתתף בצער המשפחה ומסרו, כי המנוחה רכשה פוליסה הכוללת תקופת המתנה של 90 ימים, כפי שאושרה על ידי המפקח על הביטוח. "לצערנו, המשפחה פנתה לחברה רק באמצע חודש מרס ולכן בימים אלו הייתה אמורה להתבצע בדיקה לאישור הזכאות. יובהר, כי מידע על פטירת מבוטח הינו לרוב על בסיס הודעת המשפחה".