יוניליוור לרשתות: נייקר מאות מוצרים
החברה דורשת לייקר כמעט את כל מוצריה: רטבים, מרקים, קונפיטורות ותה. דגני הבוקר, חמאת בוטנים סקיפי, בדין ודאב יתייקרו ב-6% אבקות המרק של קנור, מרגרינה מזולה ובלונבד יתייקרו ב-3%-5%. קמעונאים: "לא בטוח שנסכים לזה"

האיום מתגשם? אחרי שהודיע כי תעלה מחירים ב-3%-6%, יוניליוור הגישה מחירונים לרשתות השיווק לפיהם היא מייקרת את רוב מוצרי הדגל שלה, זאת אחרי שבעקבות המחאה הורידה מחיריהם של 22 מוצרים בלבד. העלאות המחיר יקרו אחרי החגים ורק אם הרשתות יאשרו אותן. מדובר בכמה עשרות מוצרים, אולם כשמוסיפים לכך את כל הווריאציות של המוצרים - מגיעים ללמעלה מ-200 ברקודים.

 

  • יוניליוור: אחרי החגים נעלה מחירים בכ-6%

  • יוניליוור הקטינה את אריזת פנטסיה לחג?

  • פירות החג: המחיר לחקלאי ירד המחיר לצרכן עלה

  • סלולר: יש מסלולים שהתייקרו יותר מהמע"מ

 

לפי המחירונים החדשים, 12 עמודים אורכם, יוניליוור תייקר מ-10 באוקטובר את כל סוגי המרגרינות (מזולה, מחמאה, בלו בנד), דגני הבוקר, בייגל בייגל, נשנושים, קרקרים, מרכך הכביסה בדין, סיף, אקונומיקה, ג'ל לאסלה וחמאת הבוטנים סקיפי יתייקרו ב-6%. גם דגני הבוקר יתייקרו בשיעור זה, בין היתר: עוגי, קוקומן שוגי, כריות, גרנולה, ברנפלקס ודלי פקאן. חטיפי דגנים יתייקרו ב-5%.

 

כל סוגי תה ליפטון של החברה יתייקרו ב-5% וכך גם אבקות המרק של קנור, תיבולית והמרקים הנמסים של קנור. עזרי אפייה כמו סירופ מייפל ותמצית רום של אפיכול יתייקרו גם הם ב-5%. גם החטיפים המלוחים כפלי ופרפר יתייקרו ב-5% וכן פתית, פריכיות קונפיטורות וקצפת צמחית.

 

מוצרי פינוק יתייקרו ב-3%. מיוקל, כמויונז ומיונז תלמה יתייקרו ב-3.5%. כל סוגי מיונז הלמנס יתייקרו ב-5% וכך גם כל סוגי הרטבים והממרחים של החברה.

בין היתר: מייקרים את המרגרינות. המשך המחירון: בתחתית הידיעה ()
בין היתר: מייקרים את המרגרינות. המשך המחירון: בתחתית הידיעה 

       

    נראה שהמוצרים היחידים שניצלו מעליית המחירים שיוניליוור מתכננת הם מוצרי ורד הגליל, גלידת שטראוס ורקסונה - רוב הפורטפוליו כאמור, מתייקר. לצרכן, מדובר בהתייקרות של כמה עשרות אגורות עד שקל-שקל וחצי, אך לחברה מדובר בתוספת של מיליוני שקלים. לפי החברה, הסיבה להתייקרות היא עליית חומרי הגלם, החשמל והדלק, בין היתר וכן אי העלאת מחירים במשך שנה שלמה.

     

    הרשתות: רק אם יש הצדקה נעלה מחירים

    עבור העלאת המחירים נדרש אישורן של רשתות המזון. ברשת אושר עד כבר הכריזו על חרם יוניליוור וברשתות האחרות מחכים לראות מה שופרסל תעשה אחרי החגים.  באחת מרשתות המזון הגדולות אמרו ל-ynet: "הם מייקרים כמעט את כל המוצרים של החברה. לא בטוח שניתן לזה יד. בכל מקרה, עד אחרי החגים לא נעלה מחירים של מוצרים".

     

    במגה מסרו ל-ynet: "רשת מגה קיבלה היום לידיה את רשימת המוצרים שחברת יוניליוור מתכוונת להעלות את מחירם לאחר החג, מדובר בעשרות מוצרים ממגוון נרחב של קטגוריות ומותגים. כפי שנהגנו במהלך השנה האחרונה, הננו מתכוונים לעשות ככל שניתן כדי למנוע עליית מחירים גורפת הן של יוניליוור והן של ספקים אחרים נוספים".

     

    משופרסל מסרו בתגובה: "שופרסל עשתה את המירב שלא להעלות מחירים אחרי החג ואכן עמדנו ביעד זה. מו"מ להעלאות מחירים אחרי החגים יידון בין שופרסל לספקיה ולאחר מכן תתקבל החלטה. כפי שכבר צויין על פי פנייה כללית ממספר יצרנים/ספקים יש בכוונתם להעלות מחירים בין 3% ל-7%. כל ספק וכל מוצר יידון לגופו של עניין".

     

    מרמי לוי נמסר: "כל דבר נבחן לגופו. אם יש הצדקה נעלה מחירים, אם אין הצדקה לא נעלה מחירים".

     ()

     ()

     ()

     ()

     ()

     ()

     ()

     ()

     ()

     ()

     ()

     

     

    לפנייה לכתב/ת
      קישורים ממומנים
       תגובה חדשה
      הצג:
      כל התגובות לכתבה יוניליוור לרשתות: נייקר מאות מוצרים
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      המקצוענים
      בדין. ב-10 באוקטובר יתייקר?
      דאב
      דגני בוקר תלמה
      שוק ההון
      ynet ספיישל