שתף קטע נבחר

עם נוף לאיילון: שני מגדלי ענק יוקמו בת"א

קבוצת ב.ס.ר תקים את פרויקט מגדלי אלון במתחם הארגז ברחוב יגאל אלון בתל-אביב, שיכלול שני מגדלים בגובה 40 קומות כל אחד למסחר ולמשרדים. כך יצטרף הפרויקט לשדרת המגדלים המאפיינת את הרחוב בשנים האחרונות. ומה לגבי הצפיפות? בעירייה מתכננים גשר להולכי רגל מעל נתיבי איילון

עוד משרדים עם נוף לנתיבי איילון: כשלוש שנים לאחר שניהל מו"מ להקמת קבוצת רכישה לשני מגדלי ענק במתחם הארגז ברחוב יגאל אלון בתל-אביב, ערך אתמול (ד') נחשון קיויתי, בעלי קבוצת ב.ס.ר, טקס הנחת אבן פינה לצמד מגדלי המשרדים, שייקראו "מגדלי אלון".

 

עוד על שוק המשרדים בערוץ הנדל"ן :

 

על בניית הפרויקט, שמתפרש על פני שטח של 200 אלף מ"ר, הופקדו חברות הבנייה אלקטרה ואשטרום, והוא יוקם מול מגדלי טויוטה, בצמוד למגדל אלקטרה ובסמיכות למגדלי עזריאלי.

 

בכך יצטרפו שני המגדלים החדשים, שיכללו 40 קומות כל אחד, לשורת המגדלים המאפיינת בשנים האחרונות את רחוב יגאל אלון, שכוללת חוץ ממשרדים ומסחר גם מגדלי מגורים (מגדלי ההיי-טקיסטים ומגדלי תל-אביב). שדרת המגדלים מתחילה בשכונת יד אליהו, ממשיכה בשכונת ביצרון ומגיעה לשכונת נחלת יצחק.

 

הדמיית מגדלי אלון. מצטרפים לשדרת מגדלים (הדמיה: סטודיו פולי טאון) (הדמיה: סטודיו פולי טאון)
הדמיית מגדלי אלון. מצטרפים לשדרת מגדלים(הדמיה: סטודיו פולי טאון)

 

גשר עילי מעל נתיבי איילון

על פי התוכניות, חוץ מקומות משרדים, שטחי מסחר ומועדון כושר וספא שייבנו לפי תקן בנייה ירוקה, יכלול הפרויקט חניון תת-קרקעי בגובה 6 קומות עם כ-2,200 מקומות חניה. כדי לפתור את בעיית הצפיפות שמאפיינת כבר היום את רחוב יגאל אלון, החליטו בעיריית תל-אביב על הקמת גשר מיוחד להולכי רגל ורוכבי אופניים, אשר יחבר את שכונת מונטיפיורי בגדה המערבית מעל נתיבי איילון ישירות למתחם הפרויקט.

 

יצוין כי בימים אלה פועלת חברת נתיבי איילון להרחבת הנתיבים לכיוון צפון, אך עדיין לא בטוח שהרחבה זו תסייע למצוקת הפקקים ברחוב. במקביל, נבחנת בימים אלה אפשרות להקמת גשר נוסף לכלי רכב באזור, לצד הקמת פרויקטי נדל"ן אחרים כגון פרויקט "מידטאון תל-אביב" של חברת קנדה ישראל שיקום בצומת הרחובות שאול המלך ומנחם בגין בעיר.

 

בעיריית תל-אביב מציינים כי "העירייה מתכננת להרחיב את דרך יגאל אלון, כך שתתפרש לרוחב 28 מטרים, שיכללו 10 מטרים מדרכות ושבילי אופניים. ההרחבה מתוכננת במסגרת שתי תב"עות בתוקף, ונכון להיום החל תכנון ההרחבה על ידי חברת נתיבי איילון".

 

לדברי קיויתי, מדובר בפרויקט הגדול ביותר שהוקם עד כה בארץ במתכונת של קבוצת רכישה של גופים מוסדיים. המגדל הצפוני שווק לחברות הביטוח הראל ומגדל, השותפות לקבוצת הרכישה; והמגדל הדרומי שווק לכ-100 שותפים בעלי משרדי עו"ד, רו"ח, סוכני ביטוח, משרדי פרסום, שמאים ומהנדסים. אל הטקס שנערך אתמול הגיעו חברי קבוצת הרכישה - בעלי קבוצת הביטוח מגדל שלמה אליהו והיו"ר יונל כהן, ויאיר המבורגר, מבעלי חברת הביטוח הראל.

 

בקבוצת ב.ס.ר ציינו כי עלות הקמת הפרויקט, שצפוי להתאכלס בעוד כ-4 שנים, מוערכת ב- 1.3 מיליארד שקל. היקף החוזה הקבלני שנחתם עומד על כ-750 מיליון שקל. על תכנון הפרויקט הופקד משרד האדריכלים ברעלי, לויצקי, כסיף. נזכיר כי קבוצת ב.ס.ר הקימה לפני כ-15 שנה את מגדלי טויוטה ובימים אלה מקימה את מגדלי ב.ס.ר 3 ו-4, בסמוך למגדלי ב.ס.ר 1 ו-2 בבני ברק.

 

מתחם הארגז עליו ייבנו המגדלים, אתמול. ברקע: מגדלי ההיי-טקיסטים (צילום: הילה ציאון) (צילום: הילה ציאון)
מתחם הארגז עליו ייבנו המגדלים, אתמול. ברקע: מגדלי ההיי-טקיסטים(צילום: הילה ציאון)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: סטודיו פולי טאון
הדמיית פרויקט מגדלי אלון. אכלוס צפוי בעוד כ-4 שנים
הדמיה: סטודיו פולי טאון
מומלצים