שתף קטע נבחר

המועצה לצרכנות: בזק לא שקופה במחירי 144

המועצה הישראלית לצרכנות קוראת לבזק להודיע בעת השיחה עם מוקד 144, כמה עולה מחיר שירות הכוכבית המקשר את הצרכן למספר אותו חיפש. מסקר שהזמינה המועצה, עולה כי 96% מהנשאלים לא ידעו כמה עולה שירות זה של השלמת שיחה - סכום שמתווסף לעלות השיחה ל-144

אחרי שבזק חויבה לפני מספר שנים ליידע את הצרכנים ששירות הכוכבית של 144 עולה כסף, במועצה הישראלית לצרכנות טוענים כעת שעל החברה ליידע את הצרכנים בזמן אמת על עלות השירות. שירות הכוכבית מקשר ישירות את המתקשר למספר אותו חיפש ב-144 והוא מכוה שירות השלמת שיחה. בעת השיחה למוקד, בזק מודיעה לצרכנים ששירות השלמת השיחה למספר המבוקש כרוך בעלות, אך לא מפרטת מהי אותה עלות.

 

מסקר שערכה המועצה לצרכנות באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בספטמבר 2013, בקרב מדגם של 500 איש, עולה כי 46% מהמשתתפים בסקר עושים שימוש בשירות 144 לאיתור מספר טלפון.

 

עוד עלה מהסקר כי 96% מהצרכנים העושים שימוש בשירות הכוכבית, לא יודעים כמה הם משלמים עליו ו-47% מהצרכנים שעשו שימוש בשירות שיחת המשך, היו מוותרים על שירות זה לו היו יודעים מה עלותו. השירות עולה 61.05 אגורות כולל מע"מ (במידה והשיחה יצאה לפועל), סכום המתווסף ל-1.74 שקלים כולל מע"מ שנגבים עבור שיחה ל-144 - סך הכל 2.35 שקלים לשיחה ל-144 + העברת שיחה. בזק מפרסמת תעריף זה באתר האינטרנט שלה, אך כאמור, לא מצהירה עליו בשיחה עצמה. עקב כך המתקשר עלול לחשוב שמדובר שיחה בעלות רגילה.

 

בזק מיידעת שיש עלות בזכות המועצה לצרכנות

מדובר בהמשך של קמפיין שהובילה המועצה לצרכנות ב-2009, אז פניות צרכנים שנשלחו באמצעות המועצה לבזק בשילוב עם הפרסום ב-ynet, הביאו לכך שבזק הוסיפה הודעה לפני המעבר לשירות הכוכבית כי השירות עולה כסף. קודם לכן לא יידעה את הצרכנים על כך ומסקר שהזמינה אז המועצה עלה ש-80% מהנשאלים כלל לא ידעו שהשירות עולה כסף.

 

עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, מסר כי "ממצאי הסקר מצביעים על כך כי חצי מהמשתמשים בשירות היו משנים את החלטתם לו היה ניתן להם מלוא המידע ביחס למחירו. לאור זאת מן הראוי שבזק תפרסם את מחיר השירות בעת הצעתו בתקליט הטלפוני, ולא רק כחלק מהמידע המופיע באתר האינטרנט שלה. לצערנו עצרה בזק במחצית הדרך, אומר עו"ד פלג, ואנו קוראים לה: 'המתחיל במצווה- אומרים לו גמור'".

 

מבזק נמסר בתגובה: "החברה מיידעת את המתקשרים כי השירות כרוך בעלת לפני ביצוע הקישור"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
על בזק ליידע בשיחה כמה עולה השלמת שיחה ב-144
מומלצים