שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    shutterstock
    כך הורדתי את הכרס בגיל 52 והתחלתי לרוץ מרתון
    שמשון דורון חגג את יום הולדתו ה-52 ברגשות מעורבים. הוא נזכר באביו שנפטר מהתקף לב בדיוק באותו גיל בגלל משקל עודף. כשחיפש את הדרך הנכונה לרזות, הצטרף לקבוצת ריצה בשיטת גאלווי. היום, אחרי שרזה 17 ק"ג והשתתף במרתון ברלין הוא אומר: "תתייחסו לגוף שלכם בסובלנות ובכבוד"

    עד שנות ה-30 לחייו היה שמשון דורון אדם רזה. עד אז האהבה שלו למתוקים, למלוחים ובעצם לכל דבר טעים לא נתנה בו את אותותיה. אבל אז הגיל והשגרה עשו את שלהם. רק לפני כשנה, כשחגג יום הולדת 52, נזכר באביו שהלך לעולמו בגיל הזה, גם בגלל בעיות משקל. זה היה הסימן עבורו להתחיל להתחיל בחיים חדשים.

     

    את אפליקציית הבריאות לסמארטפון כבר הורדת? הורידו לאייפון או לאנדרואיד   

     

    שמשון בן ה-53 מראש העין, נשוי ואב ל-3, שקל כבר 101 ק"ג. הוא עובד כמהנדס תקשורת, אבל לא ויתר גם בשיא משקלו על אימוני ריצה קבועים. "ריצה במשקלים כאלה, השאירה את רישומה על הגוף. זה לא פשוט. חליתי במחלת הנשיקה בגלל זה", הוא מספר.

     

     עוד סיפורי דיאטה מעוררי השראה

    הפטנט של אורן: איך רזיתי 47 ק"ג בשנה

    איך מרזים 45 ק"ג כשלאבא יש מפעל לוופלים

    כמעט מת בניתוח לקיצור קיבה - ורזה 45 ק"ג

     

    לקראת יום הולדתו ה-52, הוא התחיל לחשוב על החיים. "נזכרתי באבי שנפטר בגיל הזה מהתקף לב בגלל עודף משקל וגם עישן, וזה יחד עם בעיות הבריאות שמהן אני סבלתי, היו מוטיווציה לרזות".

     

    שמשון דורון. "השיטה הזו מאפשרת לי להיות בכושר בלי להיפצע"
    שמשון דורון. "השיטה הזו מאפשרת לי להיות בכושר בלי להיפצע"

     

    שינוי בשלושה שלבים

    "מרגע שהחלטתי, חיפשתי דרכים איך אני יכול לרדת במשקל בדרך שתתאים לאורח החיים שלי", מספר שמשון. "השלב הראשון היה להתחיל לחשוב על מה אני אוכל, כי זו לא חוכמה לאכול מכל הבא ליד".

     

    אז מה התפריט הבריא שלך?

    "אכילה מסודרת במהלך היום, בלי כל מה שהייתי אוכל קודם ומצטער רגע אחר כך שאכלתי אותם.  הרבה ירקות, הרבה מאכלים מבוססי חלבונים, לא לאכול סתם".

     

    הוא ממשיך: "השלב השני היה לגשת לסדנת תזונה בחדר הכושר, סדנת התזונה של חלי אבקסיס והשלב השלישי היה למצוא פעילות גופנית שתתאים לי. דווקא זה משהו שמצאתי במקרה", אומר שמשון.

     

    תוך כדי קריאה באחד מאתרי האינטרנט הוא נתקל בכתבה על שיטת גאלווי. מבחינתו זה היה ממש הציץ ונפגע. "הבנתי שזו שיטה שמשלבת בין ריצות והליכות

    ומבחינתי זה היה מה שחיפשתי", הוא מסביר.

     

    על מה מבוססת השיטה?

    "שיטה שפותחה על ידי הספורטאי אולימפי אמריקאי גף גלוואי, ויובאה לארץ על ידי גילה אלטר. מדובר בשילוב מקטעי הליכה באימוני ריצה, שגורם להתחיל לרוץ לכל אחד, גם אם הוא לא רץ בחיים וגם כשיש לו משקל עודף. הדרגתיות השיטה והפסקות ההליכה הקצרות בריצות הארוכות, מביאות לאחוזי פציעה אפסיים, לעומת שיטות האימון הקונבנציונאליות".

     

    מה קסם לך יותר מכל בשיטה הזו?

    "חוסר התחרותיות בקבוצה. מצאתי בקבוצת האימונים הזו קבוצת תמיכה לכל דבר. אנחנו הפכנו להיות ממש חברים. התמיכה הכל כך גדולה היא זו שמוסיפה למוטיווציה הכל כך גדולה להמשיך גם להתאמן בריצה וגם לשמור על תזונה נכונה שתעזור לי להיות בריא יותר".

     

    שמשון דורון מסיים את מרתון ברלין (צילום: photomarathon)
    שמשון דורון מסיים את מרתון ברלין(צילום: photomarathon)

     

    מהאימונים למרתון ברלין

    אבל שמירה על תזונה בריאה ואימונים בקבוצה, היו רק ההתחלה. "לאט לאט חברי הקבוצה התחילו לדבר על הצעד הבא - השתתפות בתחרויות ריצה. בגלל היחס והתמיכה ההדדית זה היה קל מאוד לעשות את זה".

     

    אחרי שסיים את חצי מרתון ראשון לציון בהישג מדהים – תוך שעתיים ו3 דקות, הוא הבין שזו תחילתה של "ידידות מופלאה" עם התחרויות. "המשפחה המתינה לי בקו הסיום, והפרגון שלהם היה בשבילי שווה כל מחיר. גם הבן שלי החליט להצטרף וגם הוא מתאמן יחד איתי באותה השיטה"

     

    שמשון החליט לעלות שלב והתחיל להתאמן לקראת מרתון ברלין. אלה לא היו אימונים פשוטים, אבל ההשתתפות בין כל האנשים האלה, גרמה לי להבין שאם אציב בפניי מטרה, אני אוכל לעשות את זה".

     

    לדבריו, השיפור הכמעט מיידי במצבו הבריאותי, כשהקיוגרמים נשרו, היו רווח נקי. "זכיתי לדרך חיים חדשה, בריאה יותר וכמובן הרבה יותר מספקת", הוא מסביר.

     

    מה השלב הבא, עכשיו כשחזרת מברלין?

    "עכשיו אני מתאמן לקראת מרתון טבריה שייערך בתחילת ינואר. האימונים האלה הם חלק מהרוטינה של החיים, חשוב להתאמן ולקבוע יעד שמתחשב במטרות".

     

    עצות הדיאטה של שמשון

    להתייחס בכבוד ובסבלנות לגוף שלך. "הגוף שלנו נושא אותנו ואנחנו צריכים לגמול בו בבוד המגיע לו וראוי לו. לאכול בריא, להתאמן. בדיוק כמו שאנחנו מתייחסים לחפצים יקרי ערך, זו הדרך להתייחס לגוף שלנו".

     

    לא לחשוב ממה להימנע אלא מה כן לעשות. "במקום לחשוב ה-לא, כדאי לחשוב על ה-כן. במיוחד בתחום האוכל. לבדוק את עצמנו מתי אנחנו נופלים לבור של האכילה הרגשית ופשוט לא ליפול לתוכו. היו אתם בשליטה על האוכל ולא להפך".

      

    אם אתם עושים משהו - חפשו קבוצת תמיכה. "זה חשוב בתהליך הרזיה ושינוי בחיים, בדיוק כמו בכל דבר בחיים", אומר שמשון שאומר בביטחון מלא כי הוא לא רואה את עצמו חוזר למצב הקודם. "אני היום במקום אחר לגמרי".

      




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "כך הורדתי את הכרס בגיל 52 והתחלתי לרוץ מרתון"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מומלצים