שתף קטע נבחר

מוצאים עבודה ברשת: כך תשתמשו בלינקדאין

אם אתם חושבים שאף אחד לא משתמש בלינקדאין, אתם טועים - יש בארץ מעל ל-800 אלף משתמשים, חלקם הגדול בכירים במשק. אז על מה חשוב להקפיד בפרופיל שלכם כדי למצוא את משרת החלומות שלכם? מדריך

לינקדאין היא הרשת החברתית העסקית הגדולה ביותר בארץ ובעולם. בניגוד לפייסבוק, בה משתמשים מעלים פוסטים מצחיקים ותמונות של כלבלבים מסוף השבוע, בלינקדאין התקשורת כולה עסקית ומערכות היחסים שנוצרות שם מובילות להזדמנויות עסקיות ממשיות ולפיתוח הקריירה האישית.

 

עוד על חיפוש עבודה - בערוץ קריירה

 

אם אתם חושבים שבארץ אף אחד לא משתמש בלינקדאין, אתם טועים ומפספסים את הפוטנציאל האדיר הטמון ברשת לקידום האישי שלכם. בישראל קיימים מעל ל-800 אלף משתמשים - כולם אנשי מקצוע בעלי תפקידים בחברות במשק. חלקם הגדול בכירים: מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי אגפים, מנהלי מחלקות. בנוסף, תוכלו למצוא שם אנשי גיוס ומנהלי משאבי אנוש, בעלי עסקים ועצמאיים.

 

אז מה מומלץ לעשות? לפניכם טיפים לפיתוח קריירה בסיוע לינקדאין:

 

1. שדרגו את הפרופיל האישי שלכם: לינקדאין היא רשת של קורות חיים חיה ונושמת. על הפרופיל שלכם להיות אטרקטיבי בעיני אנשי מפתח שיגיעו אליו, לעלות בתוצאות החיפוש הראשונות בלינקדאין כשמחפשים אנשי מקצוע בתחום שלכם ולעלות ראשון בגוגל כשמחפשים את שמכם. 

 

מלבד הניסיון התעסוקתי אותו אתם מפרטים בקורות החיים - אפשר להוסיף לפרופיל המלצות, סרטונים, מצגות, מקרי מבחן וכדומה. דגשים נוספים:

 

  • העלו תמונת פרופיל ומקצועית.

 

• בשורת התקציר המופיעה תחת השם שלכם, נסחו 2 שורות אטרקטיביות המתארות מה אתם עושים בתפקידכם. למשל, במקום לכתוב "מעצב גרפי" כתבו: אני עוזר לעסקים וחברות לשדר את הערך המוסף שלהם באמצעות עיצוב גרפי מותאם אישית".

 

  • ספרו מי אתם מבחינה מקצועית ולמה כדאי לעבוד איתכם.

 

• ודאו שכל חלקי הפרופיל כתובים בצורה מלאה. הרחיבו וכתבו מה עשיתם בכל תפקיד, מה ואיפה למדתם, מהם הכישורים שלכם, פרויקטים שהשלמתם, מאמרים שפרסמתם, מצגות שממחישות את היכולות שלכם וסרטונים אם יש.

 

• הגדירו את הפרופיל באנגלית ופתוח לכל, ובקשו המלצות מקולגות, ספקים ולקוחות.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

2. אתרו אנשי מפתח (מקבלי החלטות) באמצעות מנוע החיפוש המתקדם של לינקדאין - בלינקדאין תוכלו למצוא בקלות את המעסיקים העתידיים שלכם וליצור קשר ישיר עימם. מדובר בנטוורקינג ממוקד ואיכותי. התחילו בחיפוש המתקדם בלינקדאין הממוקם בראש כל עמוד והגדירו למערכת בדיוק את מי אתם מחפשים לפי תפקיד, תחום עיסוק, תעשיה או אפילו חברה ספציפית.

 

כך למשל, אם אתם מעוניינים לעבוד בתחום השיווק, תוכלו להורות למערכת לאתר לכם מנהלי שיווק בישראל (סמנכ"לים, מנהלי אגפים ומחלקות). אפשר גם למקד את הבקשה בסמנכ"לי שיווק בחברות פיתוח תוכנה בישראל. המערכת תוציא לכם פלט של כל משתמשי לינקדאין לפי הפרמטרים שהגדרתם וכך תדעו מי האנשים המאיישים את המשרות של המנהלים העתידיים שלכם.

 

3. בנו מערכת יחסים עם אותם אנשי מפתח מעבר למסך - למה זה נחשב נטוורקינג אמיתי ולא סתם פניה קרה לאנשים זרים כמו טלמרקטינג? מה שיפה בלינקדאין זה שהמערכת מגלה לכם מיהם המכרים המשותפים בינכם לבין רשימת גורמי המפתח שאיתרתם.

 

כך תגלו שאחד החברים שלכם או הקולגות שלכם מכיר את אותו אדם אליו אתם מנסים להגיע. אם יש לכם מוניטין מספיק טוב, סביר להניח שאם תבקשו ותסבירו למה זה חשוב, אותו מכר משותף יסכים להכיר לכם את גורם המפתח וכך תפתח דלת להזדמנות עסקית שאולי תוביל לפגישת היכרות אישית.

 

הדרך הנכונה היא להתחיל בתקשורת בתוך לינקדאין ולנסות להגיע לשיחת טלפון או לפגישה אישית. אף משרה לא תסגר בתוך לינקדאין ולכן המטרה שלכם היא לקחת את השיח הזה offline.

משם זה בידיים שלכם – להרשים ולהראות לאותו איש מפתח למה הוא צריך אתכם במערך שלו.

 

4. היו פעילים בקבוצות מקצועיות בתחומכם ומתגו עצמכם כמומחים - כמו בפייסבוק, גם בלינקדאין יש קבוצות חברים על בסיס תחומי עניין. במקרה של לינקדאין הקבוצות מחולקות לפי עניין מקצועי. ניתן להצטרף למגוון קבוצות בתחום שלכם, למשל קבוצות למנהלי שיווק בישראל.

 

בקבוצות אלה מתקיימים עשרות דיונים מקצועיים ביום בישראל ושם מסתובבים אותם אנשי מפתח שאתם מנסים לאתר. לכן עליכם למתג עצמכם כמובילים בתחומכם: השתתפו בדיונים מקצועיים, ענו על שאלות של אחרים באופן מקצועי, העלו קישורים למאמרים המספרים על חידושים בתחום שלכם. תוך כדי שיח בקבוצות, אתרו אנשי מפתח פעילים אליהם אתם מנסים להגיע ונסו להתחיל שיח אישי שיוביל להזדמנות עסקית.

 

5. השתמשו במנוע חיפוש המשרות של לינקדאין - לחיצה על לשונית Jobs שבראש הממשק, תוביל לעמוד חיפוש המשרות. בתיבת החיפוש ניתן לחפש משרות לפי מילות מפתח או job title. המערכת תציג לכם פלט של רשימת משרות עדכניות.

 

גם כאן, לינקדאין המבוססת כולה על עיקרון הנטוורקינג (Linked-IN), מראה לכם מיהוא האדם שהעלה כל משרה (כלומר המנהל העתידי הפוטנציאלי שלכם) ובנוסף, מיהם האנשים המשותפים בינכם לבין מפרסם המשרה.

 

כאן נכנס שוב הנטוורקינג לתמונה. במקום לשלוח קורות חיים כמו כולם, צרו קשר עם אותם אנשים המקשרים בינכם לבין מפרסם המשרה ובקשו היכרות והמלצות. כך תבליטו עצמכם משאר המועמדים ותגדילו משמעותית את הסיכוי למצוא משרה נחשקת בזמן קצר יותר.

 

כותבת המאמר הינה מנכ"לית ומייסדת חברת Daze, המובילה בתחום השיווק באינטרנט עם התמחות ייחודית בתחום השיווק בלינקדאין לקידום מטרות עסקיות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים