שתף קטע נבחר

דיזיין אנד דיבאני: עוד רשת רהיטים בצרות

צרכנים שהגיעו לסניף בירקונים, אחד משלושת סניפי הרשת, גילו דלת סגורה: "זה נראה כמו פוגרום". צרכן סיפר ל-ynet כי קנה לפני 5 חודשים סלון שעדיין לא הגיע לחזקתו. לקוחה: "8 שנים לא קניתי סלון אחרי שבני נהרג בפיגוע, שילמתי 10,000 שקל והחברה נעלמה". עובדי החברה הגישו בקשת פירוק בטענה שהרשת קרסה ושכרם לא שולם

עוד רשת רהיטים קורסת? עובדי חברת דיזיין אנד דיבאני, שמחזיקה שלושה סניפים בפ"ת (מרכז עודפים), בראשל"צ ובביל"ו סנטר, פנו לבית-המשפט המחוזי בלוד בבקשת פירוק כנגד החברה. החברה שנוסדה ב-2009, מכרה מערכות ישיבה מאיטליה, כורסאות, חדרי שינה, מזונים ופינות אוכל.

 

קריסות בענף הרהיטים:

 

בבקשת הפירוק, טוענים העובדים כי קיבלו לפני כשבוע מכתבי פיטורים, בהם נכתב כי לחברה יש בעיות של תזרים מזומנים וחובות גדולים. עוד נכתב כי החברה לא יכולה לשלם את שכרם. העובדים מבקשים מבית-המשפט מאות אלפי שקלים שהחברה חייבת להם עבור שכר, חופשות, דמי הבראה ותשלומים סוציאלים. לפי העובדים, לחברה נושים רבים, ביניהם, כך מסתבר, גם צרכנים.

החנות בצומת ירקונים (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
החנות בצומת ירקונים(צילום: עידו ארז)

צרכנים זועמים כתבו דברי נאצה על אדן החלון של החנות הנטושה (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
צרכנים זועמים כתבו דברי נאצה על אדן החלון של החנות הנטושה(צילום: עידו ארז)

טלפון לפניות למי שנעקץ (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
טלפון לפניות למי שנעקץ(צילום: עידו ארז)

החנות הנטושה (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
החנות הנטושה(צילום: עידו ארז)

צרכנים שהגיעו למקום וגילו חנות ריקה (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
צרכנים שהגיעו למקום וגילו חנות ריקה(צילום: עידו ארז)

 

"8 שנים אחרי הפיגוע העזתי לשנות את הבית"

מזל, שהגיעה לחנות בצומת ירקונים רק כדי לעמוד מול שוקת שבורה, סיפרה ל-ynet שקנתה שם בסוף אוקטובר ספה ושתי כורסאות. "לפני 8 שנים נהרג בני בפיגוע. 8 שנים לא נגעתי בבית מאז שהלך. עד שהחלטתי לשנות אווירה זה קורה לי. רציתי להכניס קצת אור בבית, אולי לא הייתי צריכה".

 

מזל מספרת שהמשלוח של הסלון שקנתה עוכב לא מעט. "אמרו לי שבעוד 90 עד 120 יום אקבל את הסלון. הייתי שם לפני חודש וחצי, שאלתי מה המצב, מה קורה. אמרו לי 'את צריכה להתקשר למשלוחים'. התקשרתי לחברת המשלוחים, ושם אמרו לי שהסלון יגיע במכולה באמצע מרס. 'כשהמכולה תגיע, נתקשר אלייך. עניין של שבוע'. הגיע אמצע מרס. אין טלפון.

 

"ביקרתי בינתיים בחנות, הייתה הרגשה שהכל בסדר. ואז לא ענו במשלוחים ובכל חנויות הרשת. היום נסעתי לשם והתגלה מראה עגום. המקום סגור ונראה כמו אחרי פוגרום. על החלון היה מספר טלפון עבור הנעקצים והיתה עלייה לרגל של אנשים כמוני".

 

מזל שילמה מקדמה של כ-10,000 שקל. "הייתי אמורה לשלם 20 אלף, היא נאנחת. "זה המקום שמצאתי בו מה שהתאים לי. רציתי, חיכיתי, שיגיע הסלון הזה. הוא היה מיוחד וקומפקטי, בדיוק לטעמי. התאכזבתי מאוד מאוד".

 

של מי מספר הטלפון שהושאר שם?

 

"של מישהי שנעקצה. היא היתה בדרך למחסנים שלהם לנסות לאתר את מה שהזמינה. הקמנו קבוצת תמיכה החלפנו טלפונים. ולאלוהים פתרונים. חבל שאי אפשר לסמוך על אף אחד. זו תחושה של חוסר אונים. איפה אלך לקנות עכשיו? אלו בטחונות אני יכולה לקבל. זה מערער את הביטחון".

 

לקוחה בשם אילנה, שגם היאהגיעה מקום, אמרה ל-ynet: "קניתי סלון לפני יותר מחודשיים, שהייתי אמורה לקבל ב-20 לחודש. צלצל אלי ידיד טוב שגם הוא קנה וקיבל את הסלון ואמר לי שראה ב-ynet שהם פשטו רגל. חשכו עיני. למזלי מתוך 30 אלף שקל שילמתי רק 10,000 שקל, וגם זה אחרי ויכוחים עם מנהל החנות, אני רציתי לשלם 5,000 שקל הוא רצה 15 אלף שקל משום שהאיטלקים צריכים את הסכום הזה כי זה עיצוב מיוחד. עד שסוף סוף אני קונה סלון, אחרי שנים שאני בלי סלון בבית, הדבר הזה קורה".

 

"למזלי שילמתי מקדמה של 5,000 שקל בלבד"

ש' לקוח נוסף של הרשת סיפר ל-ynet שקנה את הסלון "לפני 5 חודשים בסניף בסניף בפ"ת. אמרו לי שזמן האספקה עומד על 60-90 ימי עסקים. המוכר אמר לי, 'עזוב מה שכתוב תוך חודשיים אצלך בבית'. כשהגעתי הביתה, ראיתי שכתוב בחוזה המודפס שהחברה יכולה לדחות את מועד האספקה בעוד 45 ימי עסקים. יותר מחצי שנה, זה מטורף. חזרתי טלפונית למוכר, והמנהל של החנות בפ"ת אמר לי 'אל תדאג, תוך חודשיים זה אצלך בבית'. 

 

סימן אזהרה מקדים לבעיות של החברה, היה שהסלון תומחר ב-30 אלף שקל והצרכן הצליח לקנות אותו ב-16 אלף שקל. "הורידו שם את המחירים ונתנו הנחות מפליגות וקיבלתי עוד הנחה של 4,000 שקל, בתנאי שאביא להם את הסלון הישן שלי", סיפר ש'. "למזלי שילמתי רק מקדמה של 5,000 שקל. המוכר נתן לי הנחת מזומן ואמר שברגע שהסלון יגיע לארץ אשלם את היתרה. זה מעולם לא קרה".

 

ש' פנה לחברה לטענתו, "בטלפונים ומכתבים נזעמים". עוד הוא מספר ש"פרסמתי את הסיפור באינטרנט, כדי שחברים יזהרו מהחברה והיתה לי תחושה לא טובה. לפני חודש, אמרו לי סוף סוף שהמכולה יוצאת מאיטליה ואחרי שבועיים מסרו לי שהסלון הגיע לנמל.

 

"אחר כך טענו שהשחרור מהנמל מתעכב מפני שהם צריכים אישור של מכון התקנים. האישור הזה דרוש משום שיש בסלון ספות עם מתקן חשמלי. עברו שבועיים וחצי מאז. זה שוב הדליק לי נורה אדומה. ביום שישי האחרון שוב התקשרתי כמה פעמים לסניפים, אבל כבר לא היתה תשובה. החשש שלי הוא שהרשת, שמוכרת סלונים ומערכות ישיבה מאיטליה, נעלמה יחד עם הכסף של הקונים".

 

תגובת החברה: "חברת דיבאני אנד דיזיין בע"מ מצרה על כך שתקרת האשראי שלה אינה יכולה לספק בשלב זה ללקוחותיה את המגיע להם כדין.

 

"במהלך הרבעון האחרון נאבקה החברה על קיומה ואף בעליה הזרימו הון בעלים של 2.5 מיליון שקל לקופת החברה עד כה, על מנת להמשיך את פעילותה התקינה ולעמוד בכל התחייבויותיה.

בעקבות החלטת הבנקים להקטין אשראים של החברה נאלצה החברה לצמצם עלויות תוך לחימה ממושכת על הישרדותה.

 

"בשבועות האחרונים נפל דבר ובעקבות בעיית האשראי החל סחרור בלתי נשלט. בעקבות הישיבה של בעלי השליטה עם העובדים בתאריך 13 למרס 2014 שפרסו בפניהם בשקיפות מירבית את מצבה העגום של החברה החליטו העובדים לפנות לפירוק על ידי באי כוחם עו"ד ליאור כספי. 

 

"אנו מכבדים את החלטת עובדינו לפרק את החברה מנכסיה, ואף לא נערער על תביעתם לפירוק החברה. על מנת שיבואו על שכרם המלא.  

 

"אנו מביעים את התנצלותינו הכנה בפני לקוחותינו היקרים ועובדינו נשמח לענות לכל פניה במייל sales@divani1.co.il ונעשה כל שביכולתנו ועל פי הנחיות המפרק לפצות אתכם בכל דרך אפשרית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים