שתף קטע נבחר

לינקים: פורץ מהלב

לא קרה כמעט כלום במתקפת "אנונימוס" השבוע, אבל גילינו שהדלת למידע הרגיש שלנו הייתה פתוחה מ-2011 בגלל באג שהקיף את מרבית הרשת. האם צריך לפחד? כן. בצד השני של העולם: סמסונג חושפת מצגת שמראה שאפל מודאגת, ואפל מוציאה מסמך שמראה שסמסונג מעתיקנית. וחתול מאריו. השבוע בטכנולוגיה: פחות או יותר

המתקפה התחילה בלילה עם הורדת אתר משרד החינוך. בהמשך גם אתר הלמ"ס יילך בעקבותיו באופן יזום. וזהו בערך. ממתקפת הסייבר שהובטחה בשבועות שלפני כן לא נותר דבר. ככה עובד טרור. גם קיברנטי. ההכנות וההיסטריה גבוהות מדי? אם יקרה משהו אז לא.

 

הלב המדמם: לוגו שעוצב לפרצה  ()
הלב המדמם: לוגו שעוצב לפרצה

 

עוד לינקים: רוצה לשכב עם הנשיא שלי. תקיפה על רקע טכנולוגי

 

יום אחרי המתקפה שלא הייתה, נפל דבר בעולם המקוון. באג אבטחה חמור בכל הרשת. הארטדבליד שמו, והוא אכן גרם לרשת לדמם. מהממצאים עולה כי מידע שנשלח מאיתנו לאתרים ובחזרה היה חשוף להאקרים. זה אומר ססמאות, תקשורת, מיילים, שמות משתמש. זו חולשה חמורה וקריטית. בעולם האמיתי זה כמו דלת בנק סגורה אבל לא נעולה הפונה לרחוב. האם יכול להיות שאף גנב לא ניסה לפתוח אותה ולהיכנס?

 

גדי עברון, יו"ר הועד המנהל, במתאמ (מרכז תיאום לארועי אבטחת מידע)  אומר שאין באמת דרך לדעת מי התפרץ. "הבאג קיים מ-2011 לפחות ולא ידוע כמה האקרים ניצלו אותה", הוא קובע. "הרבה יותר מטריד אותי מי עושה בה שימוש עכשיו כשהיא פומבית ורוב האינטרנט חשוף אליה".

 

מה עושים עכשיו? "למשתמש הקצה אין ממש מה לעשות", אומר עברון. "לחכות להודעה מהאתרים שהם משתמשים בהם עדכנו את התוכנה ואז כדאי להחליף סיסמה". האתרים הגדולים (גוגל, פייסבוק) כבר עדכנו כמובן את השרתים ובאמצעות הכלי הזה אתם יכולים לבדוק לגבי כל אתר.

 

אם יש צורך לומר: סיסמאות שונות לשירותים שונים. לא תאריכים או משחק על שם המשתמש וכדומה, וסיסמאות ארוכות. המהדרין יכולים להשתמש באבטחה כפולה שגם תשלח לכם הודעה לסלולר הפרטי: כך תעשו את זה.

 

לא בטוח אם האקר או גנב לפטופים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לא בטוח אם האקר או גנב לפטופים(צילום: shutterstock)

 

נקודה למחשבה

השבוע ראינו גם מוטיבציה מצד האקרים ומצד שני פירצה מהותית. כשהם ייפגשו זה עשוי להיות יום ממש רע.

 

******

או שזה כבר קרה. כמו שאומרים בעולם הסייבר: אלו לא המתקפות שאנחנו יודעים עליהן שמפחידות באמת.

 

בינתיים

ולעניין אחר לעסוק בו עד האפוקליפסה: אפל וסמסונג נפגשות שוב בבית המשפט כדי לריב על פטנטים. על פניו זה נראה כמו המשך ההתנצחות הקודמת ולא אמור לעניין. למי אכפת אם שוב אפל תנצח ותיקח לסמסונג מיליארד דולר. זה כמו שכנים שרבים בפעם האלף לגבי לכלוך את המבואה (הם שכנים אקדמאים) ומי ינקה, המנקה מגיעה רק ביום שלישי הבא ומה נעשה, והי רגע הם מדברים עלי!  כן, כנגד כל הסיכויים מעניין במשפט של אפל נגד סמסונג - כי נחשפו דברים על הלקוחות (זה אנחנו!), מה אפל חושבת עלינו. כלמור, שאנחנו חושבים עליה.

 

הפרח של אפל במצגת של סמסונג ( - ) ( - )
הפרח של אפל במצגת של סמסונג

 

 

האני בחברה

בין המסמכים שהוצגו בשבוע שעבר הייתה מצגת פנימית וסודית של אפל שסמסונג השיגה, וממנה עולה כי אפל הייתה מודאגת: השוק גדל בין 2011 ל-2012 אולם רוב המכשירים גדולים מ-4 אינץ' (מהאייפון) וזולים מ-300 דולר (מהאייפון) או שרק גדולים ויקרים. הכותרת של השקופית "הלקוחות רוצים את מה שאין לנו".

מה שאין לנו  ( - ) ( - )
מה שאין לנו

 

שקופית אחרת מוסיפה כי ספקיות מעדיפות את המתחרים שבתורם שיפרו את מערכת ההפעלה - וחלקם מוציאים "סכומים מגונים" על פרסום ושיווק. פיל שילר, סגן נשיא לשיווק של אפל, טען במשפט כי המסמך אינו מייצג מדיניות של החברה והוא אינו מסכים איתו. על כן יש לשער, אפל לא הוציאה מכשיר ביניים זול יחסית בשם אייפון 5C.

 

אין מכשיר כזה (צילום: גטי אימג'בנק) (צילום: גטי אימג'בנק)
אין מכשיר כזה(צילום: גטי אימג'בנק)

 

אגב, סכומים מגונים על פרסום: סמסונג היא המפרסמת הגדולה ביותר בארה"ב. על פי חברת המחקר קאנטר היא הוציאה 363 מיליון דולר ב-2013. פיחות של 10% מהשנה הקודמת. אפל דווקא העלתה ב-5% את ההוצאות שלה על פרסום וכעת היא ב-351 מיליון דולר.

 

ובמקום השלישי

נוקיה הוציאה 221 מיליון דולר על פרסום ב-2013. לא חייבים ממש לייצר מכשירים שמישהו ירצה כנראה.

 

מצד שני

ובחזרה למשפט: גם אפל מוציאה דברים החוצה. כתובעת, היא מראה שיש לה קייס, כשמצגת מ-2009 שהשיגה מתארת יצירת "ממשק יותר רגשי ואינטואטיבי". באחד מהדפים המצגת נראה שבסמסונג אוהבים את מנגנון הפתיחה של האייפון (הסטה). נכתב כי משתמשים מוצאים את השימוש בו כיף, זאת בניגוד למכשירים של סמסונג שדרשו אז לחיצה ארוכה שמרגשת פחות, כך מסתבר.

 

 

לפני כן, ב-2008 מצגת אחרת מסמסונג קבעה שהיתרון של אפל הוא באפליקציות והשירותים. "חומרה יפה היא בונוס". סמסונג יש לציין אכן יוצרת ממשק יותר נוח ונעים וחומרה פחות יפה. היא יוצרת גם חומרה יפה, חומרה בינונית, מכשירים גדולים וקטנים זולים ויקרים. זו חברה כל כך גדולה ועשירה שהיא יכולה לעשות את כל זה וגם לפרסם במיליארדים בכל העולם ולקיים חזית משפטית מול אפל. משהו בסוף יתפוס.

 

 

הדרך של אפל מאידך, היא עם המכשירים המעוצבים יפה והנוחים והסגורים והיקרים. המורשת של סטיב ג'ובס, אם תרצו. האם איבדה דרכה עם מותו? האיש התנגד למסכים גדולים "שאתה לא יכול להקיף ביד אחת". מעניין אם הוא מתהפך בקברו לשמועות כי אפל עובדת על סמארטפון עם מסך גדול ואם אפשר להטעין עם זה מכשירים.

 

בכל מקרה יכול להיות ששוב אפל תיצור "משנה משחק" כמו האייפון. אולי שעון שמישהו באמת ירצה או משקף שיסחוף את העולם. במקרה שכזה סמסונג וודאי תלך בעקבותיה שוב, ותתכונן למשפט השלישי.

 

ובקטנה

ממש כמו המכשירים, המצגות של אפל כל כך יותר יפות משל סמסונג. האם זה חשוב לכם כדי להשתכנע? אולי זה יעזור לכם להחליט איזה מכשיר מתאים לכם.  

 

ולשבת

הנה חתול שמשחק מאריו:

 

 

והנה איש שמנגן 30 שירים בדקה:

 

 

וזה סוג של שילוב של שני הסרטונים הראשונים.

 

 

 וזה משחקי הכס בג'אז. נהדר

 

 

אגב הידעתם? הסדרה שברה שיאים השבוע עם שידור הפרק הראשון: יותר מיליון הורדות בחצי היום לאחר השידור לפי טורנט פריק, שוודאי טפחו מאז לכמה מליונים. בניגוד אליהם, חלק מאלו שמנויים ל-HBO וניסו לצפות דרך הרשת (HBO GO) לא הצליחו עקב העומס. הרשת צייצה: "יש לכם בעיה בגישה? שלחו עורב. משחקי הכס תהיה ניתנת לצפייה בקרוב ב-VOD". מעניין אם מישהו איבד שם את הראש אחרי זה.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאטרסטוק (עיבוד)
שימו לב
צילום: שאטרסטוק (עיבוד)
מומלצים