שתף קטע נבחר

ראוטר חינם? בזק גבתה עליו כסף

לקוח בדק את החשבוניות שלו וגילה שמאז 2012 הוא משלם על מודם של בזק למרות שהחברה הבטיחה לו מודם במודל של חיוב זיכוי. בשירות הלקוחות אמרו שיפצו אותו על חצי שנה בלבד, כי אשמתו שלא בדק. בזק התנצלה: "נזכה על החיוב השגוי"

האם גם אתם סומכים על חברת התקשורת שלא תחייב אתכם בכל מיני חיובי יתר? ובכן אתם עושים טעות: בידקו את החשבוניות שלכם, במקום לסמוך בעיניים עצומות על גופים מסחריים. לקוח בזק פנה ל-ynet בתלונה: בזק לקחה ממנו כסף על מודם, למרות שסיכם עם החברה שלא ישלם עליו, במסגרת מודל חיוב זיכוי.

 

 

קרה לכם מקרה דומה? כיתבו לנו >>

 

"אני לקוח של שירותי הטפוניה והאינטרנט של בזק", סיפר. "ב-2012 הצטרפתי למסלול של תשתית אינטרנט במהירות 100 מגה. בזק התנתה אז את ההצטרפות למסלול ברכישת מודם ראוטר שלה, במודם חיוב זיכוי מלא.

 

"כבר קודם לכן, הייתי לקוח בזק והיה לי מודם אחר, אך לאור התניה זאת, נאלצתי לקחת את המודם של בזק במסלול של חיוב זיכוי כאמור (מהירות של 100 מגה מחייבת מודם VDSL וללקוח היה קודם מודם ADSL). לאורך תקופה, ומתוך כך שסמכתי על חברה גדולה כבזק, לא בדקתי אם הזיכוי בגין הראוטר מתבצע בפועל. לפני מספר שבועות, ובדרך אקראית, נדהמתי לגלות כי הזיכוי לא התבצע בפועל, וכי אני מחויב מדי חודש בחודשו על הציוד עוד משנת 2012".

 

"היית צריך לבדוק קודם"

מבדיקה עולה שהלקוח שילם 24.898 שקלים בחודש על המודם, לטענתנו כ-600 שקל סך הכל, "כשהמודם עולה כ-500 שקל בשוק ובכלל לא הייתי אמור לשלם עליו שקל", לטענתו. "מדי חודש שילמתי לבזק 100 שקל על תשתית אינטרנט של 100 מגה, והתשלום הזה כלל בתוכו תשלום על המודם".

 

הוא פנה למוקד שירות הלקוחות של החברה, "בשיחה הם הודו בטעותם, אך ביקשו לברר את הדברים לעומק", הוא מספר. "שבועיים לאחר מכן, חזרה אליי נציגת בזק, ובישרה לי כי חרף היותי צודק ועל הזיכוי היה להתבצע, בזק מוכנה לזכות אותי רק בגין שישה חודשים אחורנית ולא משנת 2012. זאת, בטענה, כי הייתי צריך לבדוק את החשבונית ולגלות את טעותם מוקדם יותר. למותר לציין כי ראשית נדהמתי מהתשובה שנשמעה לי מוזרה ושרירותית, ושנית דחיתי תשובה זאת בשתי ידיי.

 

"כעת, על אף שבזק מודה בטעותה באופן מלא, היא אינה מוכנה לזכות אותי אלא רק בגין 6 חודשים וכן מוכנה היא לתקן את הטעות מכאן ולהבא. יוער, כי נציגת השירות שנתנה לי את התשובה האמורה, הפנתה אותי לנציב קבילות הציבור של בזק אם אינני מרוצה מתשובתה. התנהלות זאת של בזק נעדרת כל הגיון, מנוגדת לדין, ומגלמת זלזול בלקוח ובכספו".

  

בזק: "הלקוחות לא חייבים ראוטר של בזק"

מבזק נמסר בתגובה: "עקב טעות במערכת, הזיכוי עבור הראוטר לא דווח ללקוח במלואו. בזק התנצלה בפני הלקוח ותזכה אותו על החיוב השגוי.

 

"חשוב לציין כי המעבר לגלישה במהירות גבוהה במיוחד מחייב ציוד בבית הלקוח התומך בטכנולוגיה מתקדמת, ולכן היה צורך בהחלפת הציוד. בזק לא מחייבת את לקוחותיה להשתמש בראוטר של בזק ומאפשרת להם לרכוש באופן פרטי ציוד התומך בטכנולוגיה שמציעה vdsl".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים