שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    shutterstock
    המהפך של ליאור כלפון: מאיצקו המוזנח לשרירי וחטוב
    תוך שלושה חודשים נפטר ליאור כלפון ממשקל עודף שצבר לשם התפקיד של איצקו ב"רמזור", עבר לתזונה קלילה יותר ואפילו הצליח להיפטר מכאבי הגב שמהם סבל. סוד ההצלחה: תוכנית אימונים אינטנסיבית, הקפדה על ארוחות קטנות ומודעות לאורח חיים בריא. ynet מלווה אותו בהשלמת המהפך

    לארוחת ראש השנה הגיע הקומיקאי, היוצר והשחקן ליאור כלפון , בן 41, הרבה יותר חטוב: בשנה שעברה הוא הסב עם משפחתו לארוחת החג במשקל 103 קילו, בתום צילומי העונה הרביעית והאחרונה של "רמזור". כזכור, הוא עלה במשקל במכוון, כדי לגלם את דמותו של איצקו, הגרוש המוזנח.

     

    בתמונות של ארוחת חג השנה כלפון כבר ייראה לגמרי אחרת, כשהמשקל מצביע על 87.3 קילו - ירידה של 35% במסת השומן בגופו. באחוזי השומן הוא ירד מ-25.6% ל-16.4% בלבד.

     

    עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

     

    הדרך של ליאור כלפון אל הכושר:

    המטרה של ליאור כלפון: בטן שטוחה בחודשיים

    הקוביות של ליאור כלפון: כמה רזה עד עכשיו?

     

    במקביל לירידה באחוז השומן בגופו (ירידה במשקל שהחלה עוד לפני האימונים והביאה אותו למשקל של 95 קילו), העלה כלפון גם 8% של מסת שריר. בתחילת התהליך מסת השריר שלו הייתה 39 קילו, וכיום היא עומדת על 41.8 קילו, מה שתורם רבות למראה החטוב החדש.

     

    תהליך ההרזיה והחיטוב שעבר כלפון בשלושת החודשים האחרונים כלל שגרת אימונים אינטנסיבית עם המאמן האישי אסף אדרי במועדון "גו אקטיב" בקיסריה, שבנה לו תוכנית המתאימה ללוח הזמנים העמוס שלו הכולל צילומים, הופעות, כתיבה וזוג תאומים אנרגטיים בני שנתיים.

     

    שרירים - גם עם תפריט צמחוני

    הדיאטנית הראשית של הרשת, ענבל בלוג, בנתה לו תוכנית תזונה שאפשרה לו לבצע את השינוי הגופני המיוחל תוך שמירה על תפריט צמחוני שעליו מקפיד כלפון. "יש כאלה שחושבים שצמחונים לא יכולים לפתח שרירים כמו אנשים שאוכלים חלבון מן החי", אומרת בלוג, "אבל האמת היא שיש אפילו טבעונים שמצליחים בזה. המאמץ שצמחוני או טבעוני צריך להשקיע בפיתוח גוף פשוט הרבה יותר גדול".

     

    כצמחוני, נדרש כלפון למצוא תחליפים כמו מג'דרה, אפונה וגרגרי חומוס. "אכלתי גם הרבה יוגורט, ביצים וטונה", הוא אומר. "צריך למצוא דרכים יצירתיות לגוון את האוכל, למשל באמצעות תבלינים. אני מוסיף קינמון ליוגורט עד 3% שומן, כדי לשדרג את טעמו, והרכבתי לי חביתת חלבון שמיועדת לאחרי האימון וכוללת ביצה שלמה, שניים-שלושה חלבונים, חצי כוס חלב וכף וחצי שיבולת שועל. אני קוצץ לתוך הבלילה בצל ושום ומוסיף תבלינים, ומטגן זמן ארוך על אש קטנה".

     

    במקביל לאימונים, השתמש כלפון באבקת חלבון ממי גבינה izo 93. "אחרי כל אימון הכנתי לעצמי שייק כזה על בסיס מים, והייתי שונה מנה נוספת אחרי הצהריים, כארוחת ביניים", הוא אומר. "אני משלב ארוחות קטנות לצד ארוחות גדולות, כך שבכל שעתיים אני אוכל משהו. זה מונע רעב קיצוני וגם מגביר את המטבוליזם".

     

    -מה אתה אוכל בבוקר?

    "אני קם בדרך כלל בשש, ושותה כוס מים חמימים כדי להעלות את חום הקיבה. אחר כך אני אוכל יוגורט עם כפית גרנולה ושותה קפה שחור בלי סוכר. זה מחזיק אותי עד שייק החלבון של אחרי האימון - כעבור שעתיים".

     

    -הצלחת לשמור על התפריט גם כשהיית בחו"ל?

    "ליוויתי את פתיחת המופעים של הווקה פיפל בפסטיבל הפרינג' הגדול בעולם בסקוטלנד. אדינבורו היא עיר עם המון פיתויים קולינריים, אבל איכשהו שרדתי, מלבד ממתק סקוטי של ריבת חלב, שגרם לי ייסורי מצפון קשים".

    המאמץ שצמחוני צריך להשקיע בפיתוח גוף גדול יותר. כלפון באימונים. צילום: תומר אלמקייס, גו אקטיב (צילום: תומר אלמקייס)
    המאמץ שצמחוני צריך להשקיע בפיתוח גוף גדול יותר. כלפון באימונים. צילום: תומר אלמקייס, גו אקטיב
     

    מרוצה מהבטן השטוחה

    ליאור התאמן שלוש-ארבע פעמים בשבוע בחדר הכושר, ופעם-פעמיים נוספות על ההליכון בבית. "למרות שלא השגתי מבנה של שש קוביות בבטן", הוא אומר, "אני מרוצה מהבטן. היא הרבה יותר שטוחה ואני בטוח שאם אמשיך בתהליך בעוד תקופה קצרה לריבועים לא תהיה ברירה והם יתחילו לבצבץ החוצה.

     

    "הדבר המשמעותי ביותר הוא שאין לי יותר כאבי גב. בעבר, בכל פעם שקמתי מהכיסא הייתי מרגיש כאב חד בגב התחתון וכעת זה נעלם לגמרי. ההישג הזה הוא הודות לכך שהמאמן שלי שם דגש על תרגילים לחיזוק שרירי זוקפי הגב. אני מרגיש שאני מרים את התאומים שלי, בני שנתיים, בקלות יתרה. לפעמים את שניהם ביד אחת!".

     

    -יש סיכוי שנדבקת בחיידק הבודי-בילדינג ובעתיד נראה אותך בתחרות מר ישראל?

    "אין סיכוי, למרות שחוטיני אדום עם נצנצים יכול להיות מאוד מצחיק. אני אסתפק במראה חטוב, רזה - ובעיקר בריא. התובנה המהותית שלי היא שקוביות בבטן או שרירים מנופחים הם לא המטרה המרכזית שלשמה הולכים לחדר כושר, ומה שחשוב באמת זה שמירה על אורח חיים בריא וזה כולל מודעות לבריאות, שמירה על משקל תקין וביצוע פעילות גופנית סדירה".

     

    בחורות לוטשות לעברך מבטים?

    "מגיל 75 ומעלה - הרבה. אני מקבל הרבה טלפונים, בעיקר עם חוגה".

      

    מה אשתך הכי אוהבת במהפך שעברת?

    "בעיקר שאני מרים בקלילות את שקית הזבל ומדלג בעליצות אל הפח. אני חייב לציין שבתהליך כזה, שהרבה ממנו הוא נפשי ולא רק פיזי, חייבים תמיכה מהבית. למזלי, אשתי תומכת בי ומבינה את התקופה המוזרה שאני נמצא בה בחיי. משבר גיל 41".

     

    מה התרגיל שהכי אהבת?

    "את ה-TRX. תרגילים שפחות התחברתי אליהם היו כאלה שמגבירים את הדופק לעצימות גבוהה מאוד. תרגיל שנוא במיוחד היה זחילה בשכיבות סמיכה תוך נשיאת משקולות בידיים. בכל פעם שהייתי מבצע את זה הייתי מזמין ניידת נט"ן, שתחכה בחוץ לכל מקרה".

     

    "עכשיו אני מתכוון להתעמק ולמצוא שיטות אימון מדעיות, אישיות, שמתאימות ספציפית לצרכים שלי. הייתי נער מאוד רזה, עד כדי תת משקל ואפילו התלבטו אם לגייס אותי. אחות בית הספר עשתה לי תוכנית תזונה שכללה בעיקר פיצות, גלידות, בירה שחורה וכל ממתק שבא לי בכל כמות שהיא. אכלתי הכל, אך לא העליתי גרם.

     

    "תקופת ההתהוללות הקולינרית נגמרה באזור גיל 28, אז המשכתי לאכול את הדברים ה'בריאים' האלה, אבל הגוף הגיב אחרת".

    ההתהוללות הקולינרית נגמרה באזור גיל 28. כלפון באימונים (צילום: תומר אלמקייס)
    ההתהוללות הקולינרית נגמרה באזור גיל 28. כלפון באימונים(צילום: תומר אלמקייס)
     

    עצות הדיאטה והכושר של ליאור כלפון

    1. "אסור לעשות מהלכים דרסטיים או דיאטות קיצוניות, שמניבות תוצאות מהירות. זה אסון לגוף. צריך לעשות כל שינוי במינון שפוי והגיוני. לא להעמיס על הגוף ולא להביא אותו לרעב או לקצה גבול היכולת".

     

    2. "לא להגזים עם המשקולות: עדיף שיהיה לך קצת קל, אבל תעשה יותר חזרות בכל סט מאשר לירוק ולצעוק כאילו אתה יולד".

     

    3. "הדבר הכי חשוב הוא ההתמדה בתהליך. לא להתייאש למרות שיש רגעי משבר קשים. גם אם מפספסים יום אימונים או חוטאים באכילת גלידה לא קרה כלום. לחזור למסלול ולהמשיך הלאה".

     

    4. "התזונה היא הפקטור העיקרי להצלחה. ראיתי המון אנשים 'מלאי משקל' שמבזבזים זמן בתרגילי בטן ארוכים. תרגילי הבטן אולי יחזקו את השרירים מתחת למעטפת, אבל התוצאה הסופית תהיה בטן יותר גדולה".

     

    5. "עזרו לי טיפולים אצל הספורטרפיסט שלי, יניב לוינסקי. כשהשרירים מתכווצים באימונים נאגרות בהם חומצות שצריך לפרק, והעיסויים עזרו בכך. זה שחרר לי המון שרירים תפוסים ונתן לשריר יכולת להחלים לקראת האימון הבא".

     

    6. "חשוב להיות עירני למנגנון הרעב והשובע, אינסטינקט טבעי ומאוד נכון של הגוף. צריך להקשיב למערכת הזאת ולהפסיק לאכול כשאתה מרגיש שבע, לא לדחוס מעבר לזה. מצד שני, לא להרעיב את עצמך".

     

    7. "מומלץ לקחת מאמן אישי, כי כשיש מישהו שמחכה לך בשעת בוקר מוקדמת, כשאתה מעדיף להישאר במיטה, והוא שבונה לך תוכנית ומלווה אותך לאורך הדרך - זה מעלה את המוטיבציה שכל כך הכרחית בתהליך".

     

    8. "לישון הרבה, כמה שאפשר, כי השרירים נבנים בשינה. לי זה היה קשה בגלל אורח החיים שלי, אבל אם הייתי לישון עוד כמה שעות ביום זה היה טוב".



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "המהפך של ליאור כלפון: מאיצקו המוזנח לשרירי וחטוב"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: תומר אלמקייס
    לא להגזים עם המשקולות. כלפון באימונים
    צילום: תומר אלמקייס
    מומלצים