שתף קטע נבחר

אין בטן-גב: סניפי הדואר יעבדו כרגיל בקיץ

בעוד שמדי שנה סניפי הדואר נסגרו לסירוגין בשעות אחר הצהריים, משרד התקשורת קבע השנה כי הסניפים יפעלו במתכונת רגילה בחודשי הקיץ, כדי ש"טיב השרות לציבור לא ייפגע". זו בשורה טובה לצרכנים, אך באופן יחסי: גם בשעות הפעילות הנוכחיות - הסניפים לא עומדים בעומס

סניפי הדואר יפעלו בחודשי הקיץ במתכונת מלאה, לאחר עשרות שנים בהם פעלו חלק מסניפי הדואר במתכונת שונה בחודשים יולי-אוגוסט: בלי פעילות אחה"צ. כך הודיע היום (א') משרד התקשורת. 

 

יש לכם תלונה על סניף דואר? החביל לא הגיעה? כיתבו לנו >>

 

 

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר מסר בהודעה לעיתונות, כי "לצד תוכנית ההבראה לייצוב איתנות חברת הדואר, משרד התקשורת יקפיד כי טיב השרות לציבור לא ייפגע".

 

אם אין פתיחה אחה"צ - זו הרעה בשירות ללקוחות

מסתבר שבמשך עשרות שנים, פעלו חלק מסניפי הדואר בישראל בחודשים יולי-אוגוסט רק בשעות הבוקר והצהריים, ולא בשעות אחר הצהריים. זאת, בהסתמך על הסכמים שנערכו דאז בין הנהלת החברה ועובדיה, הנוגעים לחופשות העובדים.

 

בין היתר, סניפים שעבדו בשאר השנה מ-8:00 עד 13:00 (או מ-8:00 עד 12:30) ואז אחרי הפסקה, מ-16:00 (או 15:30) עד 18:00 - עברו בקיץ לפעילות רצופה ללא פיצול - מ-8:00 עד 15:00. כך, בחודשים יולי ואוגוסט, כ-50% מהסניפים עבדו עד השעה 15:00.

  

מכאן ששעות הפעילות לא בהכרח צומצמו, אבל כיוון שרוב אזרחי ישראל עובדים בשעות הבוקר והצהריים, גם בחודשים יולי-אוגוסט, השעות הללו לא היו נוחות לכולם והיוו הרעה בשירות.

 

בשורה נחמדה, אבל גם בחורף הסניפים לא עומדים בעומס

במסגרת תוכנית ההבראה לחברת הדואר, שגובשה לאחרונה בין משרדי האוצר והתקשורת לבין חברת הדואר ועובדיה, הוסכם בין היתר כי משרד התקשורת הוא זה שייקבע את היקף פעילותם של סניפי הדואר בחודשי הקיץ. בעקבות זאת, הוחלט כי הפעילות תתקיים בקיץ בדיוק כמו בשאר ימות השנה (למעט במועדים כתשעה באב).

 

אלא שבמשרד התקשורת שכחו כנראה שסניפי הדואר לא עומדים בעומס גם במתכונת הפעילות הנוכחית שלהם, בעיקר בשל מחסור בכוח אדם. סיבה נוספת: למרות ששעות הפעילות הוארכו בחלק מהסניפים עד 20:00, רוב הסניפים עדיין לא עובדים כך בכל ימות השבוע - ופתוחים ברציפות עד 20:00 רק בימים א', ג' ו-ה'. בחלק מהימים, סניפים אלה עובדים מ-8:00 עד 13:30 בלבד.

 

בדואר מנסים לאחרונה לשפר את השירות, במסגרת הרפורמה בחברה. בין היתר באמצעות מהלכים כמו מסירת חבילות בסניפי שופרסל ואופיס דיפו, הזמנת תור מראש בסניפים, ומסירת רוב הדואר הרשום בבתי הנמענים במקום בסניפים.

 

אלה שיפורים ראויים, וימים יגידו אם יתרמו להרגעת עצביהם הרופפים של האזרחים. יחד עם זאת, יש פעולות שנעשו שרק הזיקו לשירות: צומצמו שעות פעילות הדוורים וקוצצו עובדים. התוצאה: חבילות נעלמות, דברי דואר חוזרים לשולח כיוון שהתראות מגיעות באיחור וזמני ההמתנה בסניפים עדיין, לעיתים קרובות, בלתי נסבלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ירון ברנר
סניפי הדואר לא ייסגרו מוקדם מהרגיל בקיץ
צילום: ירון ברנר
מומלצים