שתף קטע נבחר

תופעה? לא רוצים משלוח עם שליח ערבי

בעקבות גל הטרור, נרשם גידול במשלוחים הביתה מרשתות השיווק, והתקבלו פניות על זמני המתנה ממושכים. בפניות שהגיעו לידי ynet נטען: לקוחות מבקשים שליחים לא ערבים. מה תשובת הרשתות בעניין? צפו בדיון באולפן

המצב הביטחוני הפוקד אותנו בחודש האחרון משפיע על לא מעט אזרחים שמעדיפים להפחית את היציאות מהבית. גם הסיבוב השבועי בסופר הפך עבור חלק מאיתנו למטלה שעדיף להימנע ממנה. לכן, יש גידול במספר הצרכנים שמשתמשים בשירותי ההזמנות מהאינטרנט כך שמשלוח מגיע ישירות הביתה.

 

רשתות השיווק מדווחות על עומסים, אך מעבר לעיכובים בזמני ההגעה אל בית הלקוח יש תופעה נוספת ומטרידה: לקוחות מבקשים שהשליח שמגיע אליהם הביתה לא יהיה ערבי. בדקנו מה תגובות הרשתות והאם יש נהלים מיוחדים שהעבירו בעלי רשתות השיווק למוקדנים.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה :

 

כך למשל סיפרה לנו א' ממרכז הארץ שמזמינה באופן קבוע משלוחים דרך האינטרנט מרשת שופרסל, אך הפעם נתקלה בעיכוב חריג במיוחד: "עשיתי הזמנה בשבוע שעבר כמו תמיד וקבעו איתי שהמשלוח יגיע בין השעות 20:00-23:00, במקרה באותו יום הייתי בבית כך שלא הייתי צריכה להמתין במיוחד. כשהגיעה השעה 23:30 הבנתי שהשליח כבר לא יגיע ואמרתי שאמתין למחר כדי להתקשר לשירות לקוחות.

 

הלכתי לישון ובשעה אחת וחצי לפנות בוקר אני מקבלת טלפון ומתברר שזה המשלוח. כשפתחתי את הדלת ראיתי איש עייף שעבר יום ארוך וקשה של עבודה ולכן לא התלוננתי בפניו, הוא התנצל והסביר שיש עומס גדול ויש ביקוש גדול של לקוחות שמבקשים שהשליח לא יהיה ערבי".

 

צפו בדיון באולפן 

 

תגובת שופרסל: "שופרסל נוקטת בגישה שיוויונית ללא הבחנה בין דת גזע ומין בנוגע ללקוחותיה, עובדיה, לרבות עובדי קבלן משנה, ספקיה וכל גורם אחר.

 

"מדובר בתקלה נקודתית במערך המשלוחים שהביאה לכך שנוצר איחור ללקוח וזאת כתוצאה מנהג משלוחים חדש, אולם לא מדובר בתופעה. אנו עושים ככל יכולתנו למנוע אירועים מסוג זה וקבלן המשלוחים שנתן את השירות במקרה הנדון יטופל בחומרה לאור אירוע זה. אנו מתנצלים בפני הלקוחה על חוסר הנוחות שנגרם לה".

 

עוד נמסר משופרסל על התייחסות הבקשות של הלקוחות שלא רוצים שליח ערבי, "אין שינוי במדיניות המשלוחים של הרשת כלפי העובדים ואין בקשות מרובות בעניין ובשום מקרה לא נענות בקשות לשינוי זהות משלוחן או עובד של החברה".

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

התקשרנו למספר רשתות שיווק המספקות שירות של הזמנות דרך האינטרנט כדי לבדוק מה הנהלים שלהם בימים סוערים אלו והאם מדובר במקרה בודד או שלא. מיינות ביתן נמסר: "לאור המצב הביטחוני ברחבי הארץ ופניות רבות לשירות המשלוחים שלנו, תגברנו את המשלוחים והעובדים ואנו עושים הכל על מנת לעמוד בביקוש. אכן, התקבלו פניות בנוגע לבחירת השליח, רשת יינות ביתן מעסיקה עובדים ללא הבדל דת, לאום ומין".

 

מרשת מגה נמסר: "עקב המצב הביטחוני אכן יש עלייה בהזמנות דרך אתר האינטרנט. אנו מנסים לעמוד בביקושים ככל שניתן במינימום עיכובים ובזמינות המרבית. עקב המתיחות הקיימת אנו נתקלים בבקשות של לקוחות להשאיר את המשלוחים בפתח ביתם. אנו נענים לבקשות אלו ומיידעים את הלקוח בהודעת SMS כי המשלוח הגיע וממתין לו מחוץ לביתו".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
לא רוצים שליח ערבי. האמנם?
צילום: shutterstock
מומלצים