שתף קטע נבחר

הרכבת הקלה בי-ם: שכר הנהגים יעלה ב-21%

סוף לאיומי השביתות: הסכם קיבוצי חדש קובע כי שכר מרבית נהגי הרכבת הקלה יטפס לסכום של 44 שקל לשעה. יו"ר ההסתדרות: הסכם היסטורי המעניק לעובדים שכר מהטובים ביותר בתחום התחבורה הציבורית בארץ

שכר מרבית נהגי הרכבת הקלה בירושלים יעלה ב-21.5% בתוך כשנתיים, לסכום של 44 שקל לשעה. כך קובע הסכם קיבוצי חדש שנחתם בין הנהלת מפעילת הרכבת הקלה בירושלים לבין ההסתדרות וועד עובדי החברה. ההסכם שם סוף לסכסוך עבודה ארוך בחברה, במסגרתו השביתו העובדים את תנועת הרכבת מספר פעמים.

 

 

ההסכם נחתם בתום מו"מ של מספר חודשים ותוקף עד יולי 2019, חל על כ-70 נהגי הרכבת ועובדים מסקטורים נוספים כגון מדריכים, עובדי חדר בקרה ונציגי שירות לקוחות. בנוסף להעלאת השכר, הוא קובע כי החל מינואר 2016, הנהגים במשרה מלאה יועברו מהעסקה שעתית להעסקה במתכונת של שכר חודשי.

 

עוד נקבע, כי שכרם של נציגי שירות הלקוחות יעלה ב-5% מינואר 2016, בנוסף להצמדת השכר למדד אחת לשנה, אלא אם המדד יירד. בנוסף הוא קובע שיפור בשכרם של המדריכים ועובדי חדר בקרה, ומעמיד את תעריף דמי כלכלה היומיים על 20 שקל ליום עבודה.

 

תזכורת: השבתת הרכבת הקלה בירושלים לפני כחודשיים:

 

בהסתדרות ציינו כי מדובר ההסכם משפר משמעותית את תנאי העסקת עובדי החברה ומעניק להם תנאים טובים מהמקובל בענף. זאת על רקע מתווה עליו סיכמו לאחרונה משרדי האוצר והתחבורה בדבר שיפור שכר הנהגים ל-39 שקל לשעה.

 

"ההסכם ההיסטורי עליו חתמנו מביא בשורה אמיתית לציבור העובדים ברכבת הקלה, תוך שהוא מעניק להם תנאי שכר מהטובים ביותר בתחום התחבורה הציבורית בארץ", מסר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. יו"ר ועד העובדים, נידאל אטראש, מסר כי "אנו יוצאים לדרך משותפת במטרה להביא את הרכבת הקלה לשגשוג לטובת העובדים, החברה וציבור הנוסעים כולו".

 

ערן שכטמן, מנכ"ל חברת ההפעלה של החברה, מסר כי "ההסכם שומר על שכרם הגבוה בענף של עובדי הרכבת הקלה ומאפשר לנו להמשיך ולהעסיק את מיטב העובדים". יו"ר דירקטוריון הרכבת הקלה, בייגה שוחט, מסר כי "על רקע שינוי השכר שנעשו לאחרונה בקרב נהגי האוטובוסים, מדובר בהסכם שנותן שכר הוגן לנהגים, יוצר איזון נכון, ונותן יציבות שתבטיח שתושבי העיר ימשיכו לקבל שירות מרכזי וחשוב לירושלים". 

 

רכבת ישראל תשלב בעלי מוגבלויות

ההסתדרות חתמה היום על הסכם קיבוצי נוסף - מול חברת רכבת ישראל, לשילוב עובדים עם מוגבלויות כבודקי קרונות. לפי ההסכם, בשנה הקרובה תחל הרכבת בהכשרת עובדים על הרצף האוטיסטי לעבוד כבודקי קרונות במוסך החדש שלה בבאר שבע. לשם כך, תקיים החברה מיונים ולאחריהם תפתח קורס הכשרה של שלושה חודשים בלוד ובמוסך בבאר שבע.

 

בודקי הקרונות הם חלק מצוות בודקים וטכנאים שבאחריותם לדאוג לתחזוקה השוטפת של הרכבות.

את הקורס ילוו גם אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות לשם הקניית מיומנויות עבודה, כישורי חיים, מיומנויות תקשורת וכן לשם תמיכה רגשית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים