שתף קטע נבחר

תחנות רכבת הופכות לקניונים ומתחמי מגורים

עד 2025 צפויים לקום 11 מרכזי מסחר ותעסוקה בשטחן של תחנות רכבת מרכזיות, שיכללו דיור מוגן, מעונות סטודנטים ואפילו דירות. בימים אלו יוצא המכרז הראשון להקמת פרויקט מסחר ומשרדים בצמוד לתחנת מודיעין מרכז

סנונית ראשונה להפיכתן של תחנות הרכבת בישראל למרכזי מסחר ותעסוקה, אשר צפויים לכלול גם מתחמי מגורים: חטיבת הפיתוח העסקי של רכבת ישראל יוצאת בימים אלו במכרז לייזום, תכנון, הקמה ותפעול (DBOT), לפרויקט מבנה מסחר ומשרדים בצמוד לתחנת הרכבת במודיעין מרכז ותחנת האוטובוסים המרכזית המוקמת בימים אלו לצד תחנת הרכבת.

 

במסגרת הפרויקט יפותחו וימומשו מלוא הזכויות המאושרות במגרש הרכבת בתב"ע מאושרת. הזכויות כוללות כ-27,000 מ"ר לשימושים שונים (מסחר, תעסוקה, מלונאות, בית אבות לרבות מגורים).

תחנת רכבת מודיעין מרכז (קרדיט: רכבת ישראל, פלג אדריכלים) (צילום: גוגל מפות) (צילום: גוגל מפות)
תחנת רכבת מודיעין מרכז (קרדיט: רכבת ישראל, פלג אדריכלים)
  

מדובר בפרויקט הראשון שיוצא לדרך, בהמשך להסכם שחתמה רכבת ישראל עם רשות מקרקעי ישראל בתחילת 2014 לפיתוח תחנות הרכבת. המכרז הבא צפוי לצאת בעיר לוד בסוף 2016, במסגרתו יוקמו 10,000 מ"ר משרדים + 2,000 מ"ר מסחר בקומת תחנת הרכבת החדשה שתוקם במהלך השנתיים הקרובות. ב-2017 צפוי לצאת מכרז בכרמיאל להקמת 1,500 מ"ר מסחר + 1,750 מ"ר משרדים ותעסוקה ובשלב מאוחר יותר עוד כ-5,000 מ"ר משרדים נוספים מעל.

 

להלן הפרויקטים הנוספים הצפויים לפיתוח עד 2025:

 

גלילות דרום: מרכז תחבורה משולב הכולל פרויקט מסחרי בהיקף של כ-70 אלף מטר במסגרת תכנית רחבה שמקדמת הרשות למקרקעי ישראל.

 

גלילות צפון: פרויקט של 35 אלף מטר ותחנת רכבת חדשה כחלק ממתחם התעסוקה הצמוד לסינמה סיטי.

(קרדיט: פלג אדריכלים) (באדיבות רכבת ישראל) (באדיבות רכבת ישראל)
(קרדיט: פלג אדריכלים)(באדיבות רכבת ישראל)

חדרה: הקמת מרכז תחבורה משולב הכולל תחנת אוטובוסים מרכזית משולבת בתחנת רכבת חדשה, מצידה המערבי של המסילה, הכולל מתחם תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-55 אלף מטר.

 

רמלה: פיתוח בסביבת התחנה, הקמת מרכז תעסוקה ומסחר עירוני בהיקף של 50 אלף מטר.

 

רמלה דרום (תחנה חדשה): הקמת תחנת חדשה משולבת במרכז תעסוקה, מסחר ונופש בהיקף של כ-35 אלף מטר.

 

רחובות: מרכז תחבורה משולב חדש הכולל תחנת אוטובוסים מרכזית יחד עם תחנת רכבת ופרויקט מסחרי של כ-55 אלף מטר.

מרכז מסחרי בתחנת רכבת רחובות (קרדיט: פלג אדריכלים) (באדיבות רכבת ישראל) (באדיבות רכבת ישראל)
מרכז מסחרי בתחנת רכבת רחובות (קרדיט: פלג אדריכלים)(באדיבות רכבת ישראל)
 

קריית גת: מרכז תחבורה חדש משולב הכולל משרדים, מסחר, מגורים ושימושים נוספים בהיקף של כ-80 אלף מטר

 

נתניה: תכנית לפיתוח מתחם תעסוקה ומסחר משולבת בתחנת הרכבת, כולל מרכז תחבורה משולב בהיקף של כ-100 אלף מטר

 

אופקים: הקמת תרכז תחבורה משולב בצמידות לתחנה, כולל שימושי מסחר תעסוקה, מעונות סטודנטים ומכללה למקצועות הרכבת (לעובדי רכבת ישראל) בהיקף של כ-25 אלף מטר.

מרכז מסחרי בתחנת רכבת לוד (קרדיט: פלג אדריכלים) (באדיבות רכבת ישראל) (באדיבות רכבת ישראל)
מרכז מסחרי בתחנת רכבת לוד (קרדיט: פלג אדריכלים)(באדיבות רכבת ישראל)

לדברי ניר רז, סמנכ"ל פיתוח עסקי ברכבת ישראל ומנכ"ל חברת הבת המוקמת: "אנו פועלים במלוא המרץ על מנת לקדם את המכרזים ולממש את ההסכם שחתמנו מול רשות מקרקעי ישראל. ההסכם לפיתוח תחנות הרכבת מביא את מדינת ישראל לעידן חדש בו הופכת התחבורה הציבורית נגישה יותר לשירותים הנבנים ומותאמת למשתמשים בה, כאשר הפיתוח האורבני הינו פיתוח מוכוון תחבורה ציבורית. הפרויקט במודיעין הוא הסנונית הראשונה ובמהלך החודשים הבאים נמשיך ונצא במכרזים נוספים".

 

הפרויקט מתוכנן על ידי "פלג אדריכלים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים