שתף קטע נבחר

דואר ישראל: חבילות מנקסט יגיעו תוך 3 ימים

החברה הודיעה שרשת האופנה נקסט (NEXT), המפעילה אתר מכירות אינטרנט הנחשב לאחד הפופולריים בישראל, תעשה שימוש בשירות "אקו פוסט" של הדואר, במסגרתו חבילות מקבלות עדיפות בתור ובמקרה של אובדן ניתן פיצוי. עד כה המשלוח נעשה בדואר רשום והגיע תוך 5 ימים-שבועיים בממוצע

האם החבילות שאנחנו מזמינים מאתר האינטרנט של חברת נקסט (NEXT) הבריטית , יגיעו מהר יותר? חברת דואר ישראל הודיעה היום (א') על הסכם שיקצר את זמני הגעת החבילות מחברת האופנה.

 

 

לפי דואר ישראל, בעקבות הסכם שנחתם, נקסט תחל לספק את החבילות באמצעות שירות מיוחד שנקרא "אקו פוסט" (Eco Post), מה שאמור לקצר את זמן הגעתן ארצה לשלושה ימים מרגע נחיתתן בישראל. המשלוח בנקסט הוא בחינם לקנייה מעל 100 שקל ולא צפוי להתייקר בעקבות המעבר להליך המשלוח המשופר.

 

המשלוח יגיע מהר יותר? נחיה ונראה ()
המשלוח יגיע מהר יותר? נחיה ונראה

 

הסכם עם חברה בת של דואר שוויץ ודואר צרפת

כיום החבילות מנקסט מגיעות לסניף הדואר בישראל תוך 5 ימים עד שבועיים בממוצע מרגע ההזמנה אונליין (אם כי באתר מתחייבים על 9-5 ימים). כך למשל, דבר דואר שהוזמן מנקסט ב-29 ביוני, הגיע ארצה ואז לסניף הדואר בגבעתיים ב-5 ביולי. לשאלת ynet תוך כמה זמן מגיעות החבילות מבריטניה לישראל מרגע ההזמנה באתר, מסרו בדואר ישראל שזה תלוי בדואר הבריטי, אך בדרך כלל תוך יום. 

 

ההסכם נעשה עם חברת אסנדיה (Asendia), חברה בת של דואר שוויץ ודואר צרפת, המטפלת במשלוחי נקסט לישראל. נציגי החברה הגיעו לישראל, ולפי הדואר "בחנו את תהליכי התפעול ואת טיב שירות האקו פוסט בדואר הנכנס לארץ. חברת אסנדיה פועלת באירופה, בארצות הברית ובאסיה ושיתוף הפעולה עשוי להביא מותגים נוספים מהמובילים בעולם לפעול בארץ באמצעות דואר ישראל", כך נמסר.

 

המעקב אחר החבילה יהיה צמוד יותר

בדואר מסבירים כי "למזמין הישראלי תינתן אפשרות לבצע מעקב מלא על החבילה משלב ההזמנה ועד מסירתה". גם בהזמנות עד כה, הקונה קיבל מנקסט במייל מספר מעקב וקישור למעקב אחר החבילה באתר דואר ישראל. אז מה השינוי? בדואר ישראל מסרו כי "ההבדל העיקרי הוא בכך שיהיה כתוב מתי הפריט נכנס לארץ. בדואר רשום המעקב מתחיל רק מרגע הגעת החבילה לסניף".

 

כמו כן, נמסר כי "מעתה המזמינים הישראלים באתר נקסט יקבלו הודעת סמס עם הגעת הפריט". גם בהזמנות עד כה דואר ישראל שלח לעתים הודעת סמס עם הגעת החבילה ארצה ועם הגעתה לסניף.

 

השירות מקבל עדיפות ויש פיצוי על אובדן חבילות

בדואר ישראל מסבירים שאקו פוסט הוא "שירות מתקדם שמפעילה חברת דואר ישראל, המאפשר הזמנת חבילות מאתרי הסחר המקוונים במחירים אטרקטיביים (עבור צרכן פרטי - יש תשלום על השירות הזה. במקרה זה, נקסט משלמת על השירות)".

 

עוד מסרו כי נערך "מעקב ממוחשב משלב ההזמנה, הוכחת משלוח ואישור מסירה אלקטרוני" וכן כי השירות כולל "חלוקה תוך כשלושה ימים מרגע ההגעה לישראל ופיצוי במקרה של אובדן, בהתאם לתנאי השירות. השירות מקבל עדיפות בכל השרשרת התפעולית, מרגע נחיתתו בארץ, דרך שלב תהליך המיון ועד ההעברתו ליחידות והחלוקה היומיומית של הפריטים".

  

ומה עם איחורים? "ממשיכים לשפר השירות"

לפי נתוני דואר ישראל, מדי יום מגיעות לישראל כ-250 אלף חבילות, כאשר ב-2015 חולקו כ-39 מיליון חבילות בדואר והצפי ב-2016 יעמוד על כ-52 מיליון חבילות. דואר ישראל מפעילה כאלף נקודות מסירת דברי דואר וחבילות ברחבי הארץ, מתוכן 750 סניפי דואר.

 

לעניין התורים בדואר, האיחורים ואובדן החבילות, מסרו כי "החברה נערכת להמשך יישומה של הרפורמה לשיפור השירות, ובחודשים הקרובים תחל למסור דואר במכונות אוטומטיות, תתקין מערכת ממוחשבת אחר שקים (RFID) וכן תקים בית מיון ייעודי שיוכל להעביר 100 מיליון חבילות בשנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים