שתף קטע נבחר

ב.מ.וו i8 במבחן ראשון בישראל - עתיד מדהים

ב.מ.וו i8 מבטיחה לספק ביצועים של מכונית ספורט יחד עם חסכנות בדלק, מעין שילוב נפלא בין פורשה 911 וטויוטה פריוס בחבילה מהממת למראה. עד כמה היא מצליחה בזה?

 לדברי ב.מ.וו, ה-i8 היא מכונית הספורט של העתיד. בהתאם, היא מבוססת על מרכב סיבי פחם קל משקל ומציעה הנעה היברידית-נטענת, שני מאפיינים המאפשרים על הנייר ביצועים של מכונית סופר-ספורט יחד עם חסכנות של משפחתית צנועה-היברידית. סוג של פורשה 911 עם צריכת דלק של טויוטה פריוס. התענוג  לא זול, שכן תג המחיר שהצמידה לה דלק עומד על 800 אלף שקלים. זה אמנם לא יקר כמו חלק ממתחרותיה, אבל בפירוש מציב מולה רף ביצועים תובעני במיוחד. איך היא מסתדרת איתו?

 
מתחרות: פורשה 911
מחיר: 800 אלף שקל

צילומי הרחפן באדיבות בנדא מגנטיק - www.benda.co.il


טוב: מראה, מקוריות וחדשנות, ביצועים

בסדר: אבזור, נוחות, התנהגות

טעון שיפור: מנותקת

ציון:

איך נראית

ה-i8 אינה פחות מתופעה מהממת על הכביש הישראלי. מכונית שנראית כאילו נחתה היישר מהעתיד, מעין דגם קונספט שברח ממסלול ניסוי סודי של אחת היצרניות והגיע לכביש הציבורי. היא מושכת יותר תשומת הלב מכל רכב אחר על הכביש, אקזוטי, יקר, ביצועיסט או נדיר ככל שיהיה. במיוחד כאשר אתם מניפים אל על את הדלת כדי להשתחל פנימה או להזדחל החוצה.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב פנים מוכר מבית ב.מ.וו כולל מסך המידע המרכזי, בורר יחסי ההעברה והמתגים השונים, למעט גימור סיבי הפחם ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "8.8. מתגי בקרת האקלים אינם נוחים במיוחד לתפעול, ההגה מעט גדול לטעמנו ולוח המחוונים מוסתר בחלקו הגדול עבור אלה המעדיפים להציב את ההגה במצבו העליון. גם המושבים לא תומכים במידה ראויה וכנדרש ממכונית בעלת יומרה ויכולת כזו.

 

 

משטחי חלונות גדולים יחסית מעניקים ראות טובה במפתיע החוצה למרות תנוחת הישיבה הנמוכה, ומקלים על תמרונים עירוניים. מאחור יש אמנם צמד מושבים נוסף, אך לא רק שהם כמעט-בלתי-נגישים, אלא גם סמליים לגמרי בהיצע המרחב שהם מספקים, ומיועדים בעיקר לזאטוטים ללא בעיות קלסטרופוביה ולנסיעה קצרצרה בלבד. מטען? הצחקתם את ה-i8 - התא הזעיר מאחור מציע נפח של 154 ליטרים בלבד.

 

רשימת האבזור ראויה, אך אינה מרשימה עבור רכב במחיר כזה. יש מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומצופי עור, מערכת שמע של הרמן קרדון, מצלמות היקפיות, תאורה (דינמית) וחישוקי "20. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית במהירות עירונית והתראה על אי-שמירת מרחק.

 

 

איך נוסע

יחידת ההנעה משלבת בין מנוע טורבו-בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, המייצר הספק מרבי של 231 כ"ס, מותקן מאחור בתצורה מרכזית ומניע את הגלגלים האחוריים בעזרת תיבת שישה הילוכים אוטומטית. מלפנים יש מנוע חשמלי המייצר 131 כ"ס ומחובר לגלגלים הקדמיים דרך תמסורת עם שני יחסי העברה. ביחד מייצרים השניים הנעה כפולה, מפיקים 362 כ"ס ומאפשרים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות - נתון תאוצה של פורשה 911.

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
 

הסוללות הממוקמות בתחתית המרכב מאפשרות מרכז כובד נמוך יחד חלוקת משקל של 49% לפנים ו-51% לאחור. עם מרכב סיבי הפחם, המשקל העצמי נמוך (בהתחשב בסוללות ובהנעה החשמלית) ועומד על קצת יותר מטון וחצי. אם זה לא נשמע לכם מעט, הרי שהונדה NSX שוקלת 300 ק"ג יותר.

 

יחידת ההנעה מציעה שלושה מצבי נהיגה כשבחירה במצב ספורט (על-ידי הסטת בורר ההילוכים) רותמת את צמד המנועים לביצועים מרביים, מקשיחה את בולמי הזעזועים האדפטיביים באופן שמעלים זוויות גלגול לגמרי ומטיסה את המכונית הנמוכה לפנים בקצב מעורר השתאות. אין ספק כי לעזרה החשמלית המייצרת מומנט זמין מסל"ד 0, יש חלק ניכר בסנסציה.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

היכולת הדינמית גבוהה מאוד, ותספק את החלק הארי של הלקוחות הפוטנציאלים. נהגים בעלי רגל כבדה וניסיון רב, עשויים להתלונן בכל זאת. ואם רעש המנוע המזויף שמגיע דרך הרמקולים הוא עניין של טעם, תת ההיגוי המובנה ש"שומר" על פתאים, פחות משכנע. הבלמים מעולים אך מינון הבלימה לא תמיד קל בגלל מערכת אגירת האנרגיה, ואילו ההגה יכול היה להציע ביותר תחושה. ב.מ.וו יודעים איך לעשות זאת גם בעידן המודרני - M2 למשל.

 

 

מנגד, ה-i8 מפתיעה בנהיגה מנהלתית. היכן שסופר-ספורטיביות אחרות מענישות את נוסעיהן בריסוקי איברים חסר רחמים, ה-i8 שומרת על שיכוך ראוי ומציעה בידוד רעשים מצוין. כאשר המצברים טעונים במלואם (שעתיים ממצב "ריק" ל"מלא"), עומד טווח הנסיעה החשמלי-רשמי על 37 ק"מ במהירות עד 120 קמ"ש. בפועל, עם מזגן מחייב באקלים הישראלי, תתקשו להשיג יותר מ-30. צריכת הדלק הרשמית אינה פחות ממדהימה עם 47.6 ק"מ לליטר בממוצע. אך בפועל (במהלך המבחן) היא עמדה על 12.4 ק"מ לליטר. במילים אחרות, הישג כמעט שערורייתי של בערך רבע. בשילוב מיכל דלק קטנטן (30 ליטר), טווח הנסיעה הריאלי עומד על כ-400 ק"מ.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

איך בסוף

אין שום ספק שב.מ.וו i8 היא כיום מסובבת הראשים מספר 1 על הכביש. היא גם אחת המכוניות החדשניות שנחתו כאן השנה, ומצליחה לשלב בין ספורט לחסכנות במידה ראויה, גם אם רחוקה מהבטחות היצרנית. כן, תג המחיר שלה אינו רלוונטי עבור מרבית האנושות, אבל הוא עדיין נמוך משמעותית מהמתחרות הקרובות. ומה לגבי השאלה מה היא יותר, ספורטיבית ידידותית לסביבה או חסכונית עם ביצועי ספורט? צריכת הדלק קובעת - נלך על האפשרות הראשונה. 

 


ב.מ.וו i8

ב.מ.וו i8
מנוע בנזין 3 צילינדרים, טורבו-בנזין, 1,499 סמ"ק
הספק מרבי 231 כ"ס ב-5,800 סל"ד
מומנט מרבי 32.6 קג"מ ב-3,700 סל"ד
הספק / מומנט מנוע חשמלי 131 כ"ס / 25.5 קג"מ
הספק / מומנט משולב 362 כ"ס / 58.1 קג"מ
הנעה / תיבת הילוכים כפולה-קבועה / אוטומטית, 6 הילוכים
אורך 468.9 ס"מ
רוחב 194.2 ס"מ
גובה 129.1 ס"מ
בסיס גלגלים 280 ס"מ
משקל 1,560 ק"ג
חלוקת משקל קדימה / אחורה 49% / 51%
נפח תא מטען 154 ליטר
100-0 קמ"ש 4.4 שניות
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 47.6 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 49 גרם לק"מ
מחיר 800 אלף שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא בוצע
 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים