שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יונדאי איוניק במבחן ראשון - אלטרנטיבה משפחתית
    המשפחתית ההיברידית של יונדאי מעוניינת להציע אלטרנטיבה לבחירה שמרנית, בעזרת עיצוב ייחודי, מערכות בטיחות מתקדמות ויחידת הנעה חסכונית. בדקנו עד כמה היא מצליחה בכך

    יונדאי איוניק היא מכונית היברידית ראשונה של הקונצרן הקוריאני - ואחת הבודדות בתעשיית הרכב - שפותחה ככזו מהבסיס, ולא כגרסה "נקייה" למכונית קיימת. היא מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין (משותפת לרכב הפנאי קיה נירו), ובחו"ל משווקת גם בגרסה חשמלית, עם הבטחה לגרסה היברידית-נטענת בעתיד. אלינו מגיעה בשלב ראשון גרסה היברידית, המתיימרת להציע אלטרנטיבה למשפחתיות מסורתיות, קטגוריה בתהליך הצטמקות אמנם, אך עדיין הגדולה והחשובה בשוק

     

    מתחרות: קיה נירו, טויוטה אוריס

    מחיר: 140 אלף שקל (136 אלף שקל לגרסת בסיס)

     

    יונדאי איוניק

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:


    טוב: מערכות בטיחות, צריכת דלק, אבזור

    בסדר: התנהגות כביש, ביצועים

    טעון שיפור: עיצוב פנים, נוחות נסיעה

    ציון:

    איך נראה

    צללית האיוניק מזכירה (ולא בכדי) את המלכה האם של ההיברידיות, טויוטה פריוס. כולל שמשה אחורית מפוצלת שמשתפלת בחדות לאחור ופוגעת בשדה הראיה. החזית מרשימה יותר, בזכות סבכה קדמית כוחנית המשתלבת ביחידות תאורה צרות וסוללת לד בעיצוב מקורי בקצוות הפגוש.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    עיצוב הפנים קודר הרבה יותר ונטול שאר רוח, תוך שימוש אינטנסיבי בגוון אפור-כהה וכתמי צבע כחול מעטים (מדי) סביב פתחי האוורור. לוח המחוונים הדיגיטאלי מעט מצועצע, והיינו שמחים לוותר על בלם חניה ברגל. יש תאי אחסון שימושיים ותפעול מערכת המולטימדיה קל ונוח. המושבים נוחים אמנם, אך מספקים תמיכה סבירה בלבד.

     

    בסיס גלגלים ארוך (270 ס"מ) ורצפה שטוחה מאפשרים מרחב מחייה נדיב לנוסעים מאחור, הנהנים גם מפתחי אוורור. אלא שמרווח הראש מוגבל ושטח החלונות קטן. תא המטען מציע נפח סביר (443 ליטר) ובעל פתח צר וגבוה, והגלגל החלופי קטן.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    גרסת הבסיס "פרמיום" (136 אלף שקל) כוללת מערכת מידע ובידור "קונקטד-קאר" עם מסך מגע בגודל "8 בהתקנה מקומית, מצלמת נסיעה לאחור (ברזולוציה נמוכה), משטח הטענה אלחוטי לסמארטפון, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני תאורה, מפתח חכם וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית שזיכו אותה בציון מרבי של 5 כוכבים במבחני ריסוק של יורו NCAP. גרסת "סופרים" הנבחנת (140 אלף שקל) מוסיפה מושב נהג מתכוון חשמלית, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני חניה אחוריים והתראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור.

     

     

    איך נוסע

    יחידת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס) למנוע חשמלי עם 43 כ"ס. ההספק המשותף עומד על 141 כ"ס ו-27 קג"מ העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד. השילוב בין המנועים ותיבת ההילוכים חלק ומרשים, ומאפשר תאוצות נאות עם תחילת נסיעה "חשמלית", וכניסה חלקה של מנוע הבנזין לפעולה. תחת עומס - תאוצת ביניים או כביש הררי - חושפת תיבת ההילוכים איטיות מפתיעה, גם לאחר שילוב (הסטת הבורר שמאלה) למצב "ספורט". הביצועים פושרים ודומים לאלה של משפחתיות ממוצעת עם מנוע 1.6 ליטר (11.1 שניות ל-100 קמ"ש).

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    כיול מיתלים נוקשה וצמיגים רחבים ונמוכי חתך פוגעים ישירות בנוחות הנסיעה ומייצרים נסיעה קופצנית על בורות ושיבושים, המטרידה בעיקר במהירות נמוכה ומשתפרת כאשר המהירות עולה. הצמיגים הרחבים אחראים גם לאוושה מורגשת במהירות שיוט, אך רעשי הרוח מבודדים היטב.
     

    מיקום המצברים מתחת לספסל האחורי מאפשר מרכז כובד נמוך, ומסייע לצמצם את זוויות הגלגול כך שהתנהגות הכביש בהחלט טובה, עם אחיזה גבוהה בזכות הצמיגים הרחבים. יונדאי העניקה להגה החשמלי משקל "טבעי", ובעיקר הרשימה מערכת הבלמים הנעדרת תחושה מלאכותית שאופיינית למערכות אוגרות אנרגיה. צריכת הדלק בממוצע המבחן עמדה על 16.4 ק"מ לליטר.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף

    יונדאי איוניק מציעה את כל המרכיבים החשובים למכונית משפחתית - עיצוב מובדל, תא נוסעים מרווח עם תא מטען גדול ורשימת אבזור ראויה הכוללת מערכות בטיחות מתקדמות. חלב רק שחלל הפנים מאכזב ובמידת מה, גם הביצועים.

    מחיר גרסת הבסיס (136 אלף שקל) אינו מרשים במיוחד, ונדמה שנקבע בעיקר עבור לקוחות מוסדיים. בהתאם, האיוניק בהחלט יכולה להשתלב ברשימת האפשרויות לרכב-צמוד-מהעבודה, כאלטרנטיבה מודעת לסביבה, חסכונית ומאובזרת ללקוחות שסולדים מרכבי פנאי.

     


    יונדאי איוניק

    יונדאי איוניק
    מנוע 4 צילנדרים
    נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין-היברידי
    הספק מנוע בנזין 105 כ"ס ב-5,700 סל"ד
    מומנט מנוע בנזין 15 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הספק / מומנט מנוע חשמלי 43.5 כ"ס / 17.3 קג"מ
    הספק משולב 141 כ"ס ב-5,700 סל"ד

    מומנט משולב

    27 קג"מ ב-3,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד, 6 הילוכים
    אורך 447 ס"מ
    רוחב 182 ס"מ
    גובה 145 ס"מ
    בסיס גלגלים 270 ס"מ
    משקל 1,420 ק"ג
    נפח תא מטען 443 ליטר
    100-0 קמ"ש 11.1 שניות
    מהירות מרבית 185 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 25.6 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 92 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 2 מתוך 15
    מחיר רכב מבחן (בסיס) 140 אלף שקל (136 אלף שקל)
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים
     
    נפח תא המטען הינו 443 ליטר ולא 550 ליטר כפי שפורסם במקור.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "יונדאי איוניק במבחן ראשון - אלטרנטיבה משפחתית"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים