שתף קטע נבחר

3.5 חודשי המתנה: התחפושת מצ'יינה ביי הגיעה אחרי פורים

שמחה הזמין תחפושת רפונזל לבתו כבר בנובמבר, אך היא הגיעה באיחור. בשירות סיפקו שלל הסברים: בקרת איכות, חג בסין, עיכוב בדואר, ובסופו של דבר צ'יינה ביי ישראל זיכו אותו. בחברה טוענים שקיבל שירות מצוין, ומציעים לו להיות לקוח של חברות אחרות. וגם: למה אין אף תלונה בפייסבוק של החברה?

שמחה קופל חיכה כ-3.5 חודשים לתחפושת רפונזל שהזמין עבור בתו דרך אתר צ'יינה ביי ישראל. בסוף היא הגיעה, אבל מאוחר מדי. התחפושת הוזמנה ב-26 בנובמבר 2016. שמחה ידע שיש עוד לא מעט זמן עד שיגיע חג פורים, אבל כיוון שהזמין מסין, לא רצה לקחת סיכונים. ולמרות זאת, כאמור, הוא חווה מפח נפש.

 

המשלוח איחר? לא קיבלתם את המוצר? כיתבו לנו >>

 

 

שי קופל. לבשה תחפושת ששאלה מהשכנה, במקום את תחפושת רפונזל שאביה הזמין מצ'יינה ביי ()
שי קופל. לבשה תחפושת ששאלה מהשכנה, במקום את תחפושת רפונזל שאביה הזמין מצ'יינה ביי

 

"יצאתי האידיוט שאומר 'זה יגיע'"

3.5 חודשים זה פרק זמן שנחשב לאיחור לא סביר למועד הגעה של משלוח פשוט כמו תחפושת. השנה, הורים רבים הזמינו תחפושות מסין שהגיעו כעבור שבועיים עד חודש בממוצע.

 

שמחה גולל בפני ynet את התלאות שעבר: "לפני 3.5 חודשים רכשתי תחפושת של רפונזל לבת שלי ב-55 שקל כולל השילוח. אחרי כחודש, ראיתי שהחבילה עוד לא הגיעה. פניתי לצ'יינה ביי ואמרתי להם: 'חבר'ה פורים מתקרב מה קורה'. ענו לי: 'כן, אל תדאג שלחנו'. מאוחר יותר אף הבטיחו: 'אני מבטיחה לך שעד פורים הבת שלך תקבל את התחפושת'. ומתי היא הגיעה בסוף לבית הדואר ביישוב? ביום שני, אחרי פורים.

 

"כאב לי בגלל הבת שלי. היא בת 4.5 וכל כך רצתה תחפושת. יצאתי פה האידיוט שאומר 'זה יגיע'. אשתי אמרה לי 'בוא נתחיל לחפש תחפושת בחנות אחרת'. ואני אמרתי שבצ'יינה ביי הבטיחו לי שזה יגיע, אז נחכה. בכל מקרה גם בינואר אתה חושב, טוב, יש עוד זמן. בינתיים אתה מתעסק בשגרה ובדברים אחרים והגיע פורים ואין תחפושת. לקחתי מהשכנה תחפושת של פיה. זה היה יום סיוט, יום עצוב מאוד".



תאריך ההזמנה 26 בנובמבר 2016 ()
תאריך ההזמנה 26 בנובמבר 2016

תאריך ההגעה: 13 בפברואר 2017 ()
תאריך ההגעה: 13 בפברואר 2017

תאריך הזיכוי 13 בפברואר 2013 ()
תאריך הזיכוי 13 בפברואר 2013

 

 

"המוצר לא עבר בקרת איכות"

ההתכתבויות של שמחה עם שירות הלקוחות של צ'יינה ביי ישראל מציגות תמונה בעייתית של משלוח שמגיע באיחור ניכר. נראה כי הנציגים אדיבים ומנומסים, אך לא מסייעים והלקוח נותר מרוגז, חסר אונים ובסופו של דבר - ללא תחפושת לפורים.

 

ב-7 בינואר כתבה לו נציגה בתגובה לפנייתו, שהזמנתו צפויה להישלח מסין "בשבוע הבא". ב-23 בינואר שוב פנה שמחה לברר מה קורה עם התחפושת שהזמין. כתבה לו נציגה: "שמחה בוקר טוב, הסיבה שהזמנתך התעכבה היא מכיוון שהמוצר לא עבר את בקרת האיכות ולא עמד בתקנים, ולכן הוזמן מספק אחר. המוצר החדש כעת נמצא בשלבי סיום של בקרת איכות ויישלח בימים הקרובים. בינתיים אבקש לפצות אותך על ההמתנה על ידי קופון על סך 5 דולר לרכישתך הבאה אצלנו. האם תרצה לקבלו? אני מעבירה פנייה דחופה למחלקה הלוגיסטית שלנו לזירוז המשלוח. יום נעים".

 

הוא השיב: "תודה על התשובה. אינני רוצה פיצוי מכם, אני רוצה שירות נקודה. פורים כבר קרוב, מקווה שהתחפושת שהזמנתי לבתי תגיע בזמן כדי לשמח אותה, התירוצים של בקרת האיכות כבר לא עובדים עליי".

 

 

ההתכתבויות של שמחה עם שירות הלקוחות בפייסבוק - לחצו לצפייה בהתכתבות המלאה

 

"יש חג בסין"

הימים עברו והתחפושת לא הגיעה. שמחה שוב פנה לשירות. ב-31 בינואר כתבה לו נציגה: "אני ממש מתנצלת על העיכוב. כעת יש חג בסין של ראש השנה הסיני וההזמנה צפויה להישלח מיד בסיום החג ב-5.2 .אני רואה שנציגה הציעה לך קופון של 5 דולר. האם תרצה שאשלח לך את הקופון? אשמח לעזור בכל דבר נוסף. יום מקסים". שמחה סירב בכעס לקבל את הקופון.

 

ב-16 בפברואר כתבה לו נציגה: "היי שמחה, אני רואה שכבר עודכנת שהתחפושת תגיע עד פורים. אשמח לדעת איך עוד אוכל לעזור?". כלומר שמחה הבין שהתחפושת תגיע אמנם מאוחר אבל לפני פורים, מה שכאמור, לא קרה בפועל. אין ספק שהתשובות המנומסות, לא באמת סייעו והרתיחו את שמחה עוד יותר.

 

"בסופו של דבר נציגה מסרה לי כי התחפושת עלתה על מטוס והגיעה לארץ בתחילת מרס אך היא התעכבה בדואר ישראל במיון דואר מרכז ולא נשלחה לנקודת האיסוף", סיפר. הנציגה התנצלה וכתבה לו: "שוב מתנצלת כי כך קרה, אך אשמח לתת לך את התחפושת מתנה כי כבר נשלחה". שמחה, שכבר התבשל חודשים בכעסו, הגיב בזעם.

 

בסופו של דבר הפיצוי המובטח (אותו שמחה לא ביקש ולא אישר לטענתו) הגיע ביום שני ה-13 במרס, כלומר, גם הפיצוי הגיע לכאורה מאוחר מדי.

הצעה לפיצוי: מאוחר מדי, לטענת שמחה שרצה את התחפושת ולא דרש פיצוי ()
הצעה לפיצוי: מאוחר מדי, לטענת שמחה שרצה את התחפושת ולא דרש פיצוי

 

איפה התלונות בעמוד הפייסבוק של החברה?

כיוון שזו לא התלונה הראשונה שקיבלנו על משלוח דרך צ'יינה ביי ישראל שמגיע באיחור ניכר, נכנסנו לעמוד הפייסבוק של החברה כדי לראות - האם יש עוד הורים שהתאכזבו מתחפושת שלא הגיעה בזמן.

 

באזור הפוסטים של הגולשים בעמוד, גילינו רק ביקורות טובות מהעת האחרונה (לא ראינו הודעות של גולשים שפורסמו בעמוד לפני ינואר-פברואר. הייתכן שזו החברה היחידה בישראל שיש עליה רק ביקורות טובות?

 

חיפוש פשוט בגוגל העלה עמוד שנקרא "נפגעי צ'יינה ביי", שם מצאנו לא מעט תלונות על מוצרים שמתעכבים. חלק מהנפגעים לכאורה - פוצו על-ידי החברה.

עמוד הפייסבוק של צ'יינה ישראל - מצאנו רק ביקורות טובות ומשבחות ()
עמוד הפייסבוק של צ'יינה ישראל - מצאנו רק ביקורות טובות ומשבחות

בעמוד אלטרנטיבי שנקרא "נפגעי שירות china buy", מצאנו צרכנים נוספים שמתלוננים על משלוחים שמאחרים ()
בעמוד אלטרנטיבי שנקרא "נפגעי שירות china buy", מצאנו צרכנים נוספים שמתלוננים על משלוחים שמאחרים

 

צ'יינה ביי ישראל: "למרות שירות מצוין, הוא שלח לנו הודעות נאצה"

מצ'יינה ביי נמסר בתגובה: "הלקוח הזמין דרכנו תחפושת לפורים אשר יצאה מסין באמצע חודש פברואר. לצערנו בשל עיכוב בחברת השילוח או בדואר, הלקוח קיבל את התחפושת באיחור.

 

"כשפנה אלינו הלקוח עם בקשת ברור בגין האיחור, הרבה לפני חג פורים, הצענו לזכותו באופן מלא (!) על התחפושת, בנוסף לכך שיקבל את התחפושת בהמשך. ואכן הוא זוכה באופן מלא.

 

"למרות השירות המצוין שקיבל ודרך התנהלותנו מול הלקוח שהיתה ללא כל דופי, בחר הלקוח לשלוח לנו הודעות נאצה פוגעניות ומאיימות. אנחנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך דרכו הצרכנית באתרים אחרים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים