שתף קטע נבחר

צפו: המהפך העיצובי של חברת הבנייה

פרויקט העיצוב של משרדיה החדשים של חברת הבנייה ישראמרין התחשב במהלך המיתוג מחדש שעברה במקביל - והתמקד ביצירת חלל עבודה משותף ונעים. צפו בתמונות

תהליך התכנון והעיצוב של המשרדים החדשים של חברת הבנייה המודולרית ישראמרין החל בהיכרות. כל פרויקט דורש הבנה מעמיקה של צרכי החברה ומאפייניה, בהם מספר העובדים, אופי המקצוע וסוגי הלקוחות המבקרים.

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

כתבות נוספות במדור ביקור בית :

כפריות מודרנית: ביקור בית בתל מונד

יוקרה בהזמנה: הצצה לדירה של תושבי חוץ בת"א

 

בזמן הפרויקט עברה החברה תהליך של מיתוג מחדש, אשר כלל רענון של השפה העיצובית והתקשורתית שלה - תהליך אשר נלקח בחשבון במהלך הפרויקט.

 

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

בשלב הראשון הוצגו מספר אופציות תכנוניות לחלוקת המרחב בן ה-420 מ"ר, כך שיכיל את מספר המשרדים הדרוש, חדר ישיבות, ספריית חומרים, מטבח צוות, פינות ישיבה ועוד. התנועה במרחב תוכננה כך שתיסוב את חדר הישיבות הגדול והמרכזי. דגש מיוחד ניתן לשקיפות ולמיקסום חדירת התאורה הטבעית לקומה, שנהנית מ-2 חזיתות חיצוניות.

 

הוחלט כי מבואת הכניסה לחברה תמוקם ישירות מול היציאה מהמעלית - כך שנוצר רושם של מבואה גדולה יותר, בעלת מראה דרמטי, מיד עם היציאה מהמעלית.

 

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

כחלק מלמידת החברה וייחודיותה, הוחלט להתמקד ב-3 חומרים עיקריים בהם מתמחה החברה ושאותם היא שואפת למנף ולפתח - בטון, פלדה ומכולות. חומרים אלה נמצאים באופן קבוע על "רצפת הייצור" של המפעל שממוקמת אף היא באזור התעשייה "נוף הארץ" הסמוך.

 

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

אלמנטים משמעותיים במרחב תוכננו מהחומרים האלו. בבסיס חדר הישיבות הונחו רלסים של מכולה ממתכת, אשר מעליהם נקבעו מחיצות זכוכית ש"חודרות" את תקרת המרחב ויוצרות תחושה של חדר בעל תקרה מוגבהת. גוף תאורה עוצב במיוחד לחדר הישיבות, מורכב ממוטות מתכת נפרדים, צבועים בצבעי המותג ומותקנים באלכסון - בהתאם לשפה הדינמית והמתקדמת של החברה.

 

המרחב הציבורי והמעברים רוצפו באריחים דמויי בטון במידה מיוחדת אשר יוצרים מראה של רצפת בטון אחידה, ואילו המשרדים וחדר הישיבות רוצפו בפרקט אלון. הנגרויות המיוחדות, כולן, משלבות חומרים דומים - כגון פורמייקה ייחודית דמוית בטון ,עץ אלון, ושילוב רלסים פלדה וברזל מושחר.

 

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

כחלק מההלימה לערכי המותג ('שקיפות') הוחלט כי חזיתות המשרדים יהיו מחיצות זכוכית שקופות, המאפשרות מבט וקשר בין חלקי המשרד השונים ותורמות משמעותית להחדרת תאורה טבעית בשעות היום.

 

תקרת המשרדים נבחרה כשילוב של תקרת גבס ואריחי רשת מתכת, המשווים למקום מראה תעשייתי ה"מתכתב" עם חומרי הבסיס.

 

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

במבואת הכניסה ניתן דגש מיוחד ליצירת אלמנט רב מימדי, המשדר עוצמה, יציבות וחוזק, ושאוב מצורניות הלוגו החדש של החברה - אלמנט קירי תלת מימדי היוצר מראה של 3 "קרניים" מרכזיות המוארות בתאורת לד, הנמשכת אל עבר התקרה של המבואה וממשיכה לכל אורכה.

 

דלפק הקבלה משלב עץ טבעי ועץ מושחר דמוי מתכת, וכן אלמנטים כגון הריהוט ולוגו החברה - מחממים את המרחב ומשלימים את מיתוגו הצבעוני.

 

קירות משמעותיים במרחב חופו באריחי במבוק תלת מימדיים, חסיני אש, כיאה לערך ה"קיימות" שבערכי החברה, ונצבעו בצבעים מתוך סקלת הצבעים שנבחרה למרחב: כחול, ירוק ואפור, בתוספת נגיעות חמות של חרדל וחמרה.

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

מטבח הצוות כולל נגרות בצבעי המותג, וכן אלמנטים המוסיפים הומור - מדבקת קיר בשילוב צבעוניות של פועלי הבניין בעיר ניו-יורק, ישובים על קורת ברזל ואוכלים את ארוחתם בגבהים. קיר אחר כוסה במדבקה מגנטית דמויית דופן מכולה והוא משמש כ"לוח מודעות" מגנטי עבור הצוות, ומאפשר להעלות יוזמות ורעיונות בדרך בלתי אמצעית.

 

לחידוד ערכי החברה וליצירת מוטיבציה והשראה, הוחלט לשלב משפטי השראה של דמויות ידועות מעולם הבנייה והאדריכלות, במשרדים. המשפטים מופיעים בעברית ובאנגלית ותורמים לתחושה של בינלאומיות ועל-זמניות במרחב.

 

לריהוט המשרדים נבחרו רהיטים בגוונים בהירים. במשרד המנכ"ל תוכננה שידת קיר מעץ אלון מושחר וטבעי, המשתלבת עם שולחנו האלגנטי ועם ריהוט פינת האירוח בצידו הנגדי של החדר. מעל אזור האירוח תלוי גוף תאורה דמוי "רלס" מתכתי ועל הקיר מאחוריו - מפת העולם בגרפיקה תלת מימדית בגווני אפור.

 

 (צילום: אלעד גונן) (צילום: אלעד גונן)
(צילום: אלעד גונן)

בכניסה לאולם התצוגה תוכנן ועוצב אזור של "ספריית חומרים" המאפשר ללקוחות לשבת עם מנהל מכירות ולהתרשם ממגוון הפרויקטים והחומרים של החברה. הספרייה משלבת מוטות ברזל ועץ אלון, והיא מכילה לצד חומרים מקצועיים, גם אלמנטים מ"עולם השטח" של החברה - חומרי בנייה וכן ציוד של צוותי העבודה. בגב פינת הישיבה המזמינה, נמצא חזון החברה, מובלט על הקיר, ונראה לכל עבר.

 

מרחב המשרדים של החברה כולל גם את חברת הבת "מודלהאוס", הפונה לשוק הפרטי. משרדי החברה כוללים 3 משרדים, אזור אירוח ואלמנטים כגון גופי תאורה, טקסטיל ואקססוריז המשרים אווירה ביתית וחמה.

 

במרכז המרחב תוכננה ספרייה, ובה כלי בית וחומר פרסומי ועיוני של החברה. באזור ההמתנה, המזכיר בעיצובו סלון ביתי, הוצב מסך טלוויזיה המקרין תמונות מפרויקטים נבחרים של החברה. בנוסף פוזרו במרחב משפטי השראה אשר נלקחו מתוך שירים ישראליים העוסקים בבית, במטרה לחזק את תחושת החמימות, הביתיות והישראליות.

 

כל שלבי הפרויקט בוצעו בהקפדה על מעורבות וקשר הדוק עם נציגי החברה ועם הספקים השונים, במטרה להגיע לתוצאה מדויקת - המשקפת את רוח החברה וערכיה.

 

הכותבות הן מתכננות ומעצבות פנים

 

עוד בערוץ הנדל"ן: הערים שיכפילו את מספר תושביהן. צפו

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים