שתף קטע נבחר

תלונות על צ'יינה ביי: הפריטים שהזמנו לא הגיעו

ל-ynet הגיעו עשרות תלונות של לקוחות הממתינים להזמנה שלהם חודשים, ולעתים למעלה מחצי שנה. במקביל, הם עוברים מלחמת התשה עם מוקד השירות שלא עונה או מספק תירוצים. בסופו של דבר מוצע ללקוחות החזר כספי שלא תמיד מגיע לסכום המלא. בין המתלוננים: לקוחה בת 80, קטוע רגל ולקוח שמחכה למיטה שהזמין באוגוסט

מתי יגיע הרהיט מצ'יינה ביי? זה מה ששואלים את עצמם לקוחות רבים של החברה שהזמינו ממנה רהיטים מסין שלא הגיעו. אחרים הזמינו פריטים פשוטים יותר, כמו ברז ומטען סלולרי וגם הם לא הגיעו. 

 

3.5 חודשי המתנה: התחפושת מצ'יינה ביי הגיעה אחרי פורים

מחכה ממאי לכיסאות מצ'יינה ביי

 

לקוחות טוענים שאין מענה בשירות (שהוא שירות הודעות חיצוני), או שהמענה איטי ולקוי. לטענת הלקוחות, נציגים טוענים שהפריט לא הגיע בגלל חגים, כיוון שלא עבר בקרת איכות, או נמצא במכולה שאוטוטו מגיעה לארץ - כשאוטוטו לרוב לא מגיע לעולם. כפיצוי על האיחור, החברה מציעה לעיתים זיכוי למוצר אחר, שגם הוא לא תמיד מגיע. לזכות החברה נאמר שהיא מציעה בשלב מסוים של ההתנהלות מול הלקוחות - החזר מלא. לקוחות טוענים שאפשר להשיג מהחברה החזר כזה, רק אחרי מלחמת התשה וגם אז - ההבטחות להחזר לא תמיד מתקיימות. בנוסף, החזר כספי אחרי חודשים של המתנה - הוא נחמה קטנה מאוד, כך טוענים הלקוחות.

 

כפי שכבר כתבנו בעבר – עמוד הפייסבוק של החברה נקי מתלונות - באופן מחשיד. את התלונות הרבות על החברה, לקוחות מצליחים להעלות לעמוד פייסבוק שנקרא: נפגעי chinabuy ישראל. במקביל, הוגשה בקשה לפירוק החברה. בבקשה נטען כי החברה חדלת פרעון ויש למנות לה מפרק זמני. נטען כי היא חייבת למעלה מ-570 אלף שקל.  

תלונות רבות על אי הגעת החבילות - גם בפייסבוק ()
תלונות רבות על אי הגעת החבילות - גם בפייסבוק

 

קנה באוגוסט והמיטה עדיין לא הגיעה, גם המוצר שקנה כפיצוי וגם ההחזר

ל-ynet הגיעו עשרות תלונות על החברה בחצי השנה האחרונה. ערן סיפר ל-ynet: "אני עדיין ממתין למוצר שהזמנתי בסוף אוגוסט. ביקשתי לבטל את ההזמנה אמרו שיבטלו ואקבל זיכוי - ולא קיבלתי זיכוי. אני משאיר הודעות במוקד השרות שלהם כדי שיחזרו אליי ואף אחד לא חוזר".

 

ערן קנה מיטת קומותיים ב-2,500 שקל. "הם מבטיחים שהמשלוח יגיע תוך 60 ימי עסקים, אבל היו חגים אז המתנתי עוד חודש", הוא מספר. "כל התהליך מתיש, השירות לקוחות נוראי. שלחתי אימיילים כדי שיחזרו אלי - אף אחד לא חזר. השארתי הודעות בשירות הודעות ולא חוזרים.

 

"פתאום, אני מקבל מסרון לסלולר. חזרו אלי ואז מתחילות התכתבויות של חודשים. 'זה במכולה 26', 'הנה זה יוצא', 'במילא חיכית הרבה זמן, אז חכה זה אוטוטו מגיע', 'בינתיים - קבל פיצוי 20 דולר לרכישת מוצר נוסף'.

 

"התפתיתי וקניתי מוצר נוסף – ברז למטבח - שגם הוא לא הגיע אחרי חודשיים. שאלתי: 'מה קרה'? אמרו לי ש'יש תקלה', 'זה לא עבר בקרת איכות'. למה אתם מחכים שאני אתקשר? למה לא אמרתם לי לפני? בסוף החזירו לי את הכסף על הברז: 300 שקל.

 

"לגבי המיטה: נמשכות ההתכתבויות. 'מה קורה', 'מה קורה' וכלום. הבטיחו 250 שקל פיצוי על העיכוב. הפיצוי לא הגיע. שמתי לעצמי דד ליין והחלטתי לבטל את העסקה. התקשרתי בתחילת אפריל וביטלתי טלפונית. אמרו: 'תקבל החזר לחשבונך'. עוד אמרו שכדאי לי לפתוח חשבון פייפאל, כי לשם ההחזר יגיע יותר מהר.

 

"פתחתי במיוחד בשביל האירוע חשבון פייפאל. הזנתי מספר כרטיס אשראי. אמרו לי שאקבל החזר תוך 7 ימי עסקים. כמובן שלא הוחזר הכסף. אמרו לי: 'פעמיים בחודש אנחנו מחזירים כסף. זהו'. מה זה פעמיים בחודש? מצחיק. בשבוע שעבר התכתבתי עם החברה במסרונים: 'הכסף עדיין לא הוחזר'. עכשיו אני רק יכול להתפלל שהכסף יוחזר".



עוד תלונה מעשרות התלונות הדומות על התנהלות החברה ()
עוד תלונה מעשרות התלונות הדומות על התנהלות החברה

 

 

קטוע הרגל לא קיבל את הספה ו-50% מהסכום

לקוח בשם תמיר סיפר ל-ynet: "לפני 3 שנים נפצעתי קשה בתאונת דרכים והרגל שלי נקטעה. הייתי בטיפולים רפואיים המון זמן. הזמנתי מהם כורסא בסכום של 3,000 שקל, לפני יותר מ-7 חודשים, אך המוצר לא הגיע.

 

"ניסיתי ליצור עמם קשר, אבל הם הקיפו עצמם בחומה אנושית של נציגים ואין שם אף אחד שיש לו תשובות. הייתי בטוח שזה עסק מכובד. השארתי הודעות בכל אמצעי והיו חוזרים אלי מדי פעם עם סיפורי מעשיות על חגים, ראש השנה הסיני ושאר סיבות לעיכוב.

 

"נאלצתי להתעקש מול הנציגים החיצוניים של צ'יינה ביי, שיקשרו אותי לחברה עצמה, כי זה אמור להגיע אלי לפני שאני חוזר הביתה מאשפוז ממושך בבית החולים. מרחו אותי חודשים על גבי חודשים. בסוף הבטיחו לי שיפנו באופן חריג לצ'יינה ביי עצמה ומישהו יחזור אלי, מישהו בכיר.

 

"אחרי עינוי של חודשים, חזרה אלי סוכנת מכירות בכירה, סטודנטית, והיא היתה איתי בקשר באמצעות המייל וגם טלפונית. גם היא 'ערבבה' אותי. עוד חודש ועוד חודש. בסוף, הבטיחו לי שיזכו אותי על 50% מגובה הקנייה ואכן החזירו לי 1,500 שקל לחשבון. אמרתי לעצמי: אוקיי, אני מקבל את המוצר באיחור אבל לפחות חסכתי כסף, אבל המוצר לא הגיע. יצרתי איתה קשר במרס וביקשתי שתבטל את ההזמנה לאלתר, אמרה שתוך 7 ימי עסקים הכסף יגיע. כמו את המוצר, גם את הכסף הזה לא ראיתי.

 

"לסיום, יש אצלם 1,500 שקל שלי, שאין לי גישה אליהם. אני יכול רק לנסות לשלוח שוב מייל לאותה בחורה, וכבר עשיתי זאת. אין לי לא כורסה ולא חצי מהכסף".

  

בת 80 הזמינה בספטמבר ספות - שלא הגיעו

גם רחל, בת 80, הזמינה פריט דרך החברה שלא הגיע עד עצם היום הזה. "ב-25 בספטמבר 2016, הזמנתי 2 ספות דו מושביות מצ'יינה ביי ב-2,800 שקל", סיפרה ל-ynet. "את הסכום הם גבו באותו היום. נאמר לי הן בכתב והן בעל פה, כי זמן ההמתנה הוא 59 ימי עסקים. לאחר מכן נשלח אלי אימייל ובו נכתב כי הספות הועברו לבדיקה בביקורת טיב ולאריזה לקראת המשלוח וכי אקבלן בזמן. עד היום לא קיבלתי את הספות.

 

"העברתי את הנושא לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה. המשפט נקבע לספטמבר. בבית המשפט התבקשתי להגיש את כתובת החברה בארץ והן את ה"ח.פ" שלה אך לתמהוני אין כל רמז לזה. מי שעזר לי וקיבל את תלונתי זאת הרשות להגנת הצרכן, וכן את כל הפרטים שהייתי זקוקה להם לכתב התביעה אותו הגשתי לצערי, שכן לא קיבלתי כאמור לא את הספות ולא את כספי בחזרה".


לקוחות רבים מתלוננים על אותה התנהלות ()
לקוחות רבים מתלוננים על אותה התנהלות

 

 

המעיל לא הגיע מדצמבר - הציעו ביטול

גם פריטים פשוטים יותר שהוזמנו דרך החברה - לא תמיד מגיעים ליעדם. לקוח בשם נאור סיפר ל-ynet: "הזמנתי מהם מעיל בסוף דצמבר וההזמנה עדיין לא הגיעה. שירות הלקוחות שלהם מספק תשובות לקוניות ותבניתיות כגון: 'סליחה על ההמתנה, היה חג בסין' וכו'.

 

"ביקשתי שיחת מנהל, חזרה אליי מנהלת שהבטיחה לבדוק ולחזור אליי עם תשובה רצינית ומאז נעלמו עקבותיה. בסוף כבר התחלתי לקבל תשובות כמו: 'זכות הביטול שמורה לך בכל זמן'. החלטתי לא לבטל כי אני מעונין במוצר, מה שבטוח לעולם לא אקנה משם שוב שום דבר. זה מעיל חורף שעלה 100 שקל, בינתיים אני ממתין לו".

 

למה לא להודיע שהמוצר לא מגיע?

ירון, גם הוא לקוח של צ'יינה ביי, הזמין לטענתו כונן חיצוני למחשב, כיסא ומגן רוח לרכב. "הבעיה העיקרית שלי היא לא העובדה ששילמתי על משהו שלא קיבלתי, ולא העובדה שעבר כל כך הרבה זמן. הבעיה הגדולה מול צ'יינה ביי, היא הזלזול הבלתי נתפס בלקוח. אין לחברה הזו מוקד שירות, לא ניתן לפנות אליהם למעט במייל או במסרון ולא תמיד עונים".

 

הלקוח ארז הזמין מטען באמצע אוגוסט - שלא הגיע. "אין לתאר מה עברתי עד שהצלחתי להשיג תגובה מהשירות. כשהצלחתי סוף סוף, נאמר לי: 'אין במלאי, או שתחכה עד שיגיע, או שנזכה אותך'. מדוע לא חשבתם להודיע לי שהמוצר לא קיים במלאי? תעדכנו! שאלו מה אני רוצה לעשות לחכות או לקבל זיכוי, ביקשתי זיכוי וחזרתי לעלי אקספרס".

 

מחברת צ'יינה ביי נמסר: "בימים אלה אנחנו נמצאים במגעים מתקדמים עם מספר משקיעים. אנחנו המומים מהמהלך החד צדדי שנעשה מצד מי שהיתה אמורה להיות שותפתנו לדרך ואנחנו מכינים את תגובתנו לבית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים