שתף קטע נבחר

אתר שופיז הקפיא את פעילותו במפתיע

לקוחות שרכשו מוצרים דרך האתר או האפליקציה קיבלו הודעה: "שופיז תספק לכל לקוחותיה את המוצרים שהם רכשו, או תחזיר להם את התמורה במלואה. העניין ייקח מספר ימים". ל-ynet נמסר כי החברה, שמאפשרת "רכישה חברתית" ורק לאחרונה גייסה 2 מיליון דולר, שוקלת את המשך דרכה

חברת שופיז (Shopiz) הקפיאה את פעילותה במפתיע. לקוחות סיפרו ל-ynet שקיבלו הודעה מהחברה, שמפעיל אתר אינטרנט ואפליקציה ל"רכישה חברתית", ממנה משתמע לכאורה שהאתר נסגר. החברה כתבה ללקוחות: "שופיז תספק לכל לקוחותיה את המוצרים שהם רכשו, או תחזיר להם את התמורה במלואה. העניין ייקח מספר ימים. תודה מראש על הסבלנות".

 

 

ההודעה שקיבלו הלקוחות ()
ההודעה שקיבלו הלקוחות

  

במקביל, חברת השליחויות של שופיז קיבלה הוראה לעצור כל נטילת מוצרים מהחנויות שעובדות עימה. פריטים שכבר נאספו מהחנויות יגיעו לצרכנים, כך מבטיחים בחברה. מה שלא נאסף לא יגיע לרוכשים אך אלה יקבלו פיצוי מהחברה, כך נמסר. גם קבוצות בפייסבוק שקידמו את האתר, הודיעו לחבריהן כי הן מפסיקות לקדמו.

 

גייסה בסך הכל 3.5 מיליון דולר והתכוונה להרחיב את פעילותה

המנגנון של שופיז מציע הוזלת מוצרים על-ידי שיתוף קניית מוצרים. ככל שיותר קונים מצטרפים לקנייה של מוצר - כך מחירו יורד. גם אחרי שהלקוח כבר שילם על המוצר - הוא ימשיך לקבל החזר כספי לכרטיס האשראי אם לקוחות נוספים יצטרפו לקנייה. שופיז היא פלטפורמה של צרכנים, אבל גם של מוכרים - היא עצמה לא מוכרת מוצרים, אלא מאפשרת לקמעונאים (אתרי אינטרנט וחנויות) להציע מוצרים דרך הפלטפורמה שלה. היא מפעילה חברת שליחויות. 

 

שופיז הוקמה כחברת סטארט-אפ ב-2014 על ידי מנכ"ל החברה, גלעד ברובינסקי, ומשרדיה ממוקמים בשדרות רוטשילד בת"א. לאחרונה פורסם כי גייסה 2 מיליון דולר ובסך הכל גייסה לאורך תקופת פעילותה 3.5 מיליון דולר. שופיז הודיעה כי היא "מתכננת להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי כדי להגדיל ולהרחיב את פעילותה, תוך גיוס עובדים לפיתוח בישראל ובשווקים בינלאומיים". כן פורסם כי צפי המכירות השנתי של החברה עומד על 45 מיליון שקל. לפי הלקוחות לא היו סימנים מקדימים להפסקת הפעילות.

האתר נראה פעיל אך למעשה הוא סגור ()
האתר נראה פעיל אך למעשה הוא סגור

מוצרים שהוצעו למכירה באתר ()
מוצרים שהוצעו למכירה באתר

 .

 

"קמה סערה, אנחנו יודעים שהלקוחות לחוצים"

גורם בשופיז אמר ל-ynet: "עצרנו את הפעילות באתר כרגע, לא סגרנו את החברה, אין שום החלטה רשמית. כל הלקוחות שלנו וכל החנויות שלנו יקבלו את המוצר שלהם, או את הכסף בחזרה. רוב המוצרים שנאספו מהחנויות, כבר יצאו היום ללקוחות ויגיעו אליהם תוך ימים ספורים. מי שלא יקבל את המוצר שקנה, יקבל את התמורה המלאה בחזרה.

 

"אנחנו עושים את הכל כדי שזה יקרה כמה שיותר מהר. אנחנו לא מחפשים להונות אף אחד, נמשיך לתת את השירות הכי טוב שנתנו במהלך 3 השנים האחרונות".

 

למה הופסקה הפעילות?

"ברגע שתהיה החלטה רשמית - נעדכן את כולם. קמה סערה, אנחנו יודעים שלקוחות לחוצים אבל הם ימשיכו לקבל את השירות הכי טוב שיש, אנחנו הולכים לעמוד מאחורי כל ההתחייבויות שלנו".

 

האתר עדיין פעיל 

"אי אפשר לקנות בו. רוב האנשים רואים שהאתר ירד עקב תחזוקה. היתה לנו במקביל גם תקלה רצינית. אנחנו לא סוגרים את החברה, החלטנו להשבית את החברה עד להודעה חדשה בגלל עניינים פנימיים של החברה".

 

ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות מסר בתגובה: "אנו עדים לאחרונה לקריסה של מספר חברות גדולות בתחום הקניות ברשת. כמובן שמדובר בפגיעה קשה בציבור הצרכנים, אשר נמצאים באי-ודאות לגבי כספם ולגבי קבלת המוצר שהזמינו. זאת במיוחד לאור העובדה שצרכנים רבים כבר שילמו את מלוא הסכום והחברה חייבה אותם בתשלום מיידי כבר בהזמנת המוצר, על אף שזמן האספקה הוא ארוך ולעיתים במקרי אלה לוט בערפל.

 

"לכן עלינו כצרכנים להגביר ערנות, לקנות רק מאתרים מוכרים וחזקים ולהגן על עצמנו ככל הניתן ובכל האמצעים. כך למשל, כדאי להעדיף תשלום באמצעות פייפאל (pay pal) כי ישנה אפשרות לקבל החזר כספי אם המוצר לא סופק בסופו של דבר, גם אם משלמים בתשלום אחד והכספים כבר הועברו לספק, בניגוד להסדר הקיים בחוק כרטיסי חיוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים