שתף קטע נבחר

אודי R8 ספורטיבית, עם הכוח רק מאחור

מכונית הספורט הגרמנית תוצג בתערוכת פרנקפורט בגרסת בסיס המוותרת על הנעה כפולה-קבועה לטובת הנעה אחורית קלאסית

אודי חושפת קדימון ל-R8 בעלת הנעה אחורית שתושק בעוד ימים ספורים בתערוכת פרנקפורט. זו תהיה הפעם הראשונה בה מכונית של חטיבת הספורט של מבית אודי אינה מצוידת בהנעה כפולה-קבועה.

 

 

מעט היסטוריה. בסוף 2015 עבר סטפן וינקלמן מתפקידו כמנכ"ל למבורגיני, למנהל חטיבת הספורט של אודי שכונתה אז "קוואטרו" (quattro GmbH) ושונתה על-ידו ל"אודי ספורט". על השינוי אמר וינקלמן כי "השם קוואטרו עלול להטעות, מכיוון שמדובר במערכת ההנעה הכפולה של אודי. זה אמנם אחד מהדברים שהפכו את אודי למה שהיא, אבל זה לא בהכרח השם הנכון לחברה. אני יכול לשער שיהיו לנו בעתיד גם מכוניות עם הנעה אחורית או קדמית". ה-R8 שתוצג בתערוכת תהיה אם כך סנונית ראשונה.

 

סטפן וינקלמן ()
סטפן וינקלמן

 

אודי לא מפרסמת כל פרטים טכניים על המכונית, אולם ניתן לשער כי תחלוק רכיבים עם אחותה התאומה, למבורגיני הורקאן LP580-2. ה-R8 "בסיס" תוצע כך נראה רק עם גרסת הספק נמוך של מנוע V10 (בנזין אטמוספרי) בנפח 5.2 המפיק 540 כ"ס - ולא בגרסת ה"פלוס" עם 610 כ"ס. תיבת ההילוכים תהיה כפולת-מצמד, כמו בגרסת ההנעה הכפולה.

 

 

הסרת ההנעה הכפולה הביאה עמה בהורקאן הפחתת משקל של 33 ק"ג, ושינוי בחלוקת המשקל עם תוספת לחלק האחורי. הזינוק ל-100 קמ"ש בהורקאן בעלת הנעה אחורית ארוך ב-0.2 שניות, כך שזמן התאוצה באודי צפוי לעמוד על כ-3.7 שניות.

 

בבריטניה, מחירה של הורקאן בעלת הנעה אחורית נמוך ב-115 אלף שקל מגרסת ההנעה הכפולה (LP610-4). בהתאם, מחיר גרסת הנעה-אחורית-בלבד ב-R8 עשוי להיות נמוך מ-1.5 מיליון השקלים הנדרשים עבור R8 כיום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים