בשיתוף בנק הפועלים
אין יום שאנחנו לא שומעים סיפורים קורעי לב על בעלי עסקים, בייחוד הקטנים שבהם, שנקלעו לקשיים, צמצמו פעילות או נאלצו לסגור בעקבות משבר הקורונה. למרבה הצער, התחזיות להמשך השנה קודרות למדי: עד סוף שנת 2020, צפויים להיסגר כ-70 אלף עסקים בישראל - עלייה של 50% בכמות סגירת בתי עסק בהשוואה לשנה שעברה.
מי כן יצליח לשרוד? משבר הקורונה הדגיש יותר מאי פעם את החשיבות ואת הצורך של בתי עסק בפעילות ובנוכחות דיגיטליות. במציאות של ריחוק חברתי והימנעות מהתקהלויות, האינטראקציות האנושיות - וגם הפעילות הצרכנית שלנו - עוברות להתנהל באופן כמעט מוחלט מול מסך המחשב או הטלפון. אין ספק היום שהעולם הדיגיטלי הוא המנוע העיקרי שיכול להשאיר את העסק חי, נושם ומרוויח.

2 צפייה בגלריה
מקפצה לדיגיטל לבעלי העסקים הקטנים בתקופת הקורונה
מקפצה לדיגיטל לבעלי העסקים הקטנים בתקופת הקורונה
מקפצה לדיגיטל לבעלי העסקים הקטנים בתקופת הקורונה
(shutterstock)
מרבית העסקים הבינוניים והגדולים התאימו את עצמם כבר מזמן, הרבה לפני משבר הקורונה, לעולם הטכנולוגי המתקדם. עסקים קטנים רבים, לעומת זאת, נותרו מאחור. הם לא מצליחים להשלים את הפער, מתקשים לבנות תשתית איכותית של מכירות בדיגיטל, ומתמודדים יומיום מול סכנת הסגירה.
מחקר שערכה לאחרונה חברת אפסווילג' מצא כי אמנם 81% מהעסקים הקטנים נוכחים במדיה דיגיטלית כלשהי - בין אם הם מפעילים דף פייסבוק או טוויטר, מנהלים אתר אינטרנט או מאפשרים תקשורת עם הלקוחות דרך הווטסאפ - אבל רובם לא מקדמים את הפעילות הדיגיטלית הזו.
מחצית מבתי העסק שהשתתפו בסקר העידו כי אין להם כלל הכנסות מהפעילות הדיגיטלית שלהם. הנתון הזה מעיד כי מרבית העסקים הקטנים לא מצליחים להתאים את עצמם לעולם הדיגיטלי. הסיבות לכך הן בעיקר חוסר בקיאות בתחום והשקעה מועטה של אנרגיות ותקציבים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: hutterstock)
אבל לא הכל אבוד. בתי עסק שנפגעו במהלך משבר הקורונה יכולים להתאושש ולהמציא את עצמם מחדש תוך זמן קצר על ידי חיזוק הנוכחות הדיגיטלית שלהם. הנראות הדיגיטלית יכולה להביא לחשיפה גדולה יותר של בית העסק ולהגדלת ההכנסות.
פרויקט חדש של ynet וידיעות אחרונות בחסות בנק הפועלים ובשיתוף Digitalent, קורא לעסקים קטנים, שטרם עברו לפעילות דיגיטלית או כאלו שלא מצליחים להתפתח בזירת האונליין, להירשם לפעילות.
מאה עסקים שייבחרו לפרויקט ייהנו מ-10 שעות ליווי מקצועי ללא עלות על ידי צוות המומחים של בית הספר לשיווק דיגיטלי Digitalent.
הליווי וההדרכה המקצועיים של מומחי Digitalent יכללו בנייה והטמעה של תשתית שיווקית לבית העסק - החל מהקמת אתר או חנות אונליין, שימוש בפלטפורמות ובכלי שיווק דיגיטליים לגיוס לקוחות חדשים, יצירת חומרים שיווקיים, ניהול ברשתות החברתיות ועוד. בפרויקט לוקחים חלק גם חברות Google, Wix, Fiverr, Gett delivery, ו-Easy, שיסייעו לעסקים להיכנס לעולם הדיגיטל באופן מקצועי.
*מתוך 100 בתי עסק אשר נבחרו לקבל את הליווי המקצועי, אנו נעקוב ונסקר תקשורתית את התהליך והליווי הדיגיטלי של 8 בתי עסק.
בשיתוף בנק הפועלים