דייהטסו מחליפה את הסיריון
יצרנית הרכב היפנית החליפה את הסיריון בדגם חדש. אלינו הוא יגיע כנראה עוד השנה, תחת השם "בון". היבואן מקווה שזו רק התחלה
לא קל להיות יבואן דייהטסו לישראל בשנים האחרונות. היצרן היפני הקטן זנח כמעט לחלוטין את כל הקטגוריות שאינן קשורות במכוניות מיני ומיקרו. כך למשל לא עולה כלל בדעת היפנים בשנים האחרונות להציג מחליפה ראויה ומודרנית לאפלאוז, שהצליחה כאן למדי בעבר. אפילו גרסה "כמו-משפחתית" לשרייד, נעלמה ללא שוב.
ליבואן המקומי נמאס לבסוף ובשנה האחרונה הוא החליט לוותר על ייבוא השרייד החדשה למרות השם המיתולוגי ובגלל קרבתה לסיריון ול-YRV. אחרי הכל, כמה קטנות הוא כבר צריך? אלא שעל המכונית החדשה שהוצגה לאחרונה ביפן ואשר מכונה שם בון הוא אינו מתכוון לוותר. ומכונית הזו עשויה לנחות אצלינו עוד לפני סוף השנה הקלנדרית כמחליפת הסיריון.
נא להכיר
הבון היא מכונית קטנה אשר הוצגה רק לפני שבועות אחדים ביפן לצד אחותה מבית טויוטה - המכונה פאסו. ואולם בניגוד לקטנות אחרות של היצרן היא מיועדת לייצוא (למרות שעדיים אין אישור יפני רשמי לכך). בסיס הגלגלים של הבון, באורך של 244 ס"מ, גדול משמעותית מזה של הסיריון ויחד עם מימד הגובה - 154 ס"מ - יש כאן בהחלט פוטנציאל למכונית מרווחת בהרבה מהקטנה המוכרת של דייהטסו. מעניין לציין שבסיס גלגלים זה הוא הארוך בהיצע המוכר של דייהטסו, כלומר גדול מה-YRV והטריוס, וכך גם רוחב הסרנים.
עם זאת, האורך הכללי הוא רק 359.5 ס"מ, כלומר הבון קצרה ב-10 ס"מ מהסיריון. המכונית החדשה מוצעת ביפן עם מנוע ה-1.3 ליטר המוכר מה-YRV (עם 90 כ"ס) ועם מנוע שלושה צילינדרים חדש בנפח 1.0 ליטר (71 כ"ס). ואלה משודכים לתיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים. בארץ צפוי היבואן להתמקד בגרסת ה-1.3 ליטר, ויביא את גרסת ה-1.0 ליטר רק אם תהיה זולה משמעותית.
כל זה יחד עם העובדה שביפן הבון זולה במעט מהסיריון, גורם ליבואן להיות אופטימי. הציפייה שלו שהמכונית החדשה תעלה פחות או יותר כמו הסיריון, כלומר כ-90,000 שקלים לגרסת ה-1.3 האוטומטית והוא בהחלט להוט לקבלה.
ויהיו עוד
אבל כאן לא מסתכמות הבשורות הטובות של דייהטסו. אחרי שבשנים האחרונות התמקדה, בהוראת טויוטה, במכוניות ננסיות שמתאימות מטבע הדברים לשוק היפני ופחות לייצוא, צפויה היצרנית להגדיל את המידות. בדייהטסו עמלים כעת על פיתוח של מכונית סדאן קטנה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר שיילקח כנראה מהיאריס.
המכונית תתבסס ככל הנראה על הבון ותוצג בשנת 2006. היא עשויה להגיע עוד בשנת הדגם 2006 כדי להאבק ביונדאי אקסנט ובשברולט אביאו. באותה שנת דגם יוצג גם טריוס חדש, שאף הוא יהיה גדול יותר מקודמו ויוצע הפעם גם בגרסת דיזל אוטומטית.